Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 15:57

Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
1ste keer Nurburgring (Nordschleife) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 1ste keer Nurburgring (Nordschleife)
Hoi,

gisteren voor het eerst met de P-car op de Nurburgring geweest. Wat een geweldige ervaring!! Het racen, de auto's de hele sfeer en de traditie die het hele gebeuren uitstraalt ...

Ik had mazzel want het was uiteindelijk goed weer met veel zon al leek het daar op de heentocht niet echt op: regen op de autobahn...
Dus het circuit was gelukkig droog.

Na iedere ronde stond de P-car te dampen: banden, remmen etc .. daar is die auto echt voor gebouwd. Je merkt het aan alles, wat een handling en bocht vastheid op dat circuit.
Dat was ook wel nodig want ik ging de eerste ronde direct enthousiast van start en daar heeft de P-car me in sommige bochten, met name de blinde bochten (en daar zijn er genog van) me toch een paar keer van schade en schande gered :lol:

Nou dacht ik dat ik toch aardig aan het boenen en gummen was maar er zijn er altijd die sneller gaan (en ook in "mindere" auto's) en soms lijkt het alsof je stil staat zo snel wordt je soms ingehaalt maar dat mocht de pret niet drukken.

Wie er nog nooit is geweest: doen zo snel mogelijk want het is echt te gek!
Echt een geweldige dag! ik ga zeker nog een keer het werkt verslavend.

Toon.

30 okt 2006 14:17
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Ik ben er deze zomer ook voor de eerste keer geweest, nog een nachtje overnacht aan de Moezel, geweldige (scheur) omgeving 8)

Maar de Ring blijft ontzettend gevaarlijk. Toen we eraan kwamen stond alles al een half uur stil voor een ongeluk waar 3 voertuigen bij waren betrokken. En nadat we zelf een rondje hadden gemaakt was er een motorrijder verongelukt.....

Dat zet je toch wel aan het denken...... :?

30 okt 2006 16:01
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
De ring werkt zeker verslavend. Ik heb er ook heel wat de fout in zien gaan waarvan enkele met dodelijke afloop. Het gevaar zit 'm vaak in de mensen die denken dat ze aardig kunnen rijden op het circuit en er gelijk vol voor gaan. Voordat je een circuit met die lengte een beetje kent dan ben je heel wat rondjes verder. :wink:
Gewoon niet te overmoedig doen dan kun je heel wat plezier beleven op de ring.

30 okt 2006 20:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Toevallig ben ik gisteren ook naar de Ring geweest.

Stonden en reden weer veel dikke auto's rond.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

30 okt 2006 21:55
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Bericht 
Ja, de ring is top. Ik heb het er -die paar keer dat ik er geweest ben- ook altijd reuze naar mijn zin. Vooral de krachten die je voelt heuvel af en de bocht in, hart klopt dan wel af en toe in de keel. Je voelt je net een echte coureur.
Op de parkeerplaats beetje keuvelen met andere autogekken en vooral al dat moois van dichtbij bekijken.

Zeker de moeite waard. Let wel op als het heeft geregend, dan is de baan toch wel verradelijk met zijn "verkeerde verkantingen".

30 okt 2006 22:06
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
En op nog vloeistoffen die op de weg liggen als ervoren een ongeval is gebeurd.
De brokken ruimen ze op , de smeurie laten ze liggen met alle gevolgen vandien.
De verantwoordelijkheid ligt in jouw kamp :cry:

Laatste update 22/10/2013

30 okt 2006 22:12
Profiel WWW Facebook 
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ik heb het nog niet aangedurfd de Ring op, me wel voorgenomen daar volgend seizoen eens te geen kijken

30 okt 2006 23:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Amersfoort. 996.
Bericht 
Speel zelf ook al een tijdje met het idee om er eens te gaan kijken.
Wordt er ook getimed op de ring of moet je zelf de stopwatch indrukken. Wat is een richttijd voor een beginner?

31 okt 2006 0:09
Profiel
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
MR-911 CABRIO schreef:
Toevallig ben ik gisteren ook naar de Ring geweest.

Stonden en reden weer veel dikke auto's rond.

Afbeelding

Blijf een zwak houden voor deze Integrale....wat een geweldige bak is dat toch....

Roi

31 okt 2006 0:17
Profiel
Bericht 
HJDB3.2 schreef:
Wordt er ook getimed op de ring of moet je zelf de stopwatch indrukken. Wat is een richttijd voor een beginner?

ik zou eerst maar eens paar rondjes rijden zonder ueberhaupt op de tijd te letten, kijk eens op deze site van een medeforummer die daar behoorlijk veel rijdt, daar lees je onder andere dit:
Citaat:
Ga niet met een stopwatch je rondetijden meten want dat heeft totaal geen zin. Ongemerkt ga je toch stiekem wat harder rijden dan eigenlijk mogelijk is. Er valt op de Ring niks te winnen. Je kunt alleen maar verliezen in de vorm van een gecrashte auto en eventueel persoonlijk letsel. Zorg gewoon dat je plezier hebt en laat de tijden voor wat het is.

31 okt 2006 0:29
Profiel WWW Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
HJDB3.2 schreef:
Speel zelf ook al een tijdje met het idee om er eens te gaan kijken.

Alles onder de 8 minuten schijnt niet slecht te zijn :mrgreen:

Maar met alle verhalen die je hoort over de ring, schijnt dit nu juist niet de ideale insteek te zijn.

Eigen tempo lijkt mij het beste te zijn :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

31 okt 2006 7:13
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004
Deventer
Bericht 
Ben er ook nog niet geweest met de P, iets voor volgend voorjaar met een groepje forummers onder leiding van een ervaren Ringer?

En wat de richttijd betreft: ben er ooit met een MX5 geweest en toen kwam ik net onder de 11 (!) minuten uit.
Maar dat was dan ook met een passagier van ruim 120 kg aan boord....
Achterop het circuit waar het licht omhoog loopt over een paar km kwam ik niet eens meer uit de 4e versnelling :lol:

Maar het blijft een geweldig avontuur, echt een aanrader, maar wel uitkijken.

31 okt 2006 10:13
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 GT3
Heinsberg (D)
Bericht 
Zelf zit ik dit jaar op rondje 132 op de Nordschleife en er komen er hoop ik nog een paar bij. Zoals door anderen ook reeds eerder vermeld, ga niet klokken als je het circuit niet kent. Er geld nog steeds 1) respect voor het circuit . 2) circuitkennis. 3) ideaallijn van 73 bochten, waarbij over een aantal discussie bestaat. 4) snelheid! En niet andersom!
Zelf zit ik op een rondetijd van 8 min 19 sec, na lang oefenen. En ik kan je rustig vertellen en anderen ook, dat het dan behoorlijk rap gaat.
Wat Strada's vraag aangaat over het organiseren van een dagje Ring volgend jaar onder leiding van een ervaren ringer, kunnen jullie me altijd "lastig" vallen.

Ous

31 okt 2006 10:29
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
ous schreef:
Zelf zit ik dit jaar op rondje 132 op de Nordschleife en er komen er hoop ik nog een paar bij. Zoals door anderen ook reeds eerder vermeld, ga niet klokken als je het circuit niet kent. Er geld nog steeds 1) respect voor het circuit . 2) circuitkennis. 3) ideaallijn van 73 bochten, waarbij over een aantal discussie bestaat. 4) snelheid! En niet andersom!
Zelf zit ik op een rondetijd van 8 min 19 sec, na lang oefenen. En ik kan je rustig vertellen en anderen ook, dat het dan behoorlijk rap gaat.
Wat Strada's vraag aangaat over het organiseren van een dagje Ring volgend jaar onder leiding van een ervaren ringer, kunnen jullie me altijd "lastig" vallen.

Ous

Inderdaad....met Ous gaat het hard...was een mooie ervaring voor mij....nogmaals bedankt!

31 okt 2006 10:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Deventer
Bericht 
Zeg Ous: was jij niet degene die achter mij aanreed naar de NPC Car Control Dag afgelopen september?

Mooie GT3 heb je :!:

31 okt 2006 10:47
Profiel WWW
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
ous schreef:
...Wat Strada's vraag aangaat over het organiseren van een dagje Ring volgend jaar onder leiding van een ervaren ringer, kunnen jullie me altijd "lastig" vallen.

...ik ruik een PF-evenement 'in the making'. :ba:
Zolang het maar niet samenvalt met DIT 'in the making' evenement. :wink:

31 okt 2006 10:50
Profiel WWW
Bericht 
ous schreef:

Ous

Dat lijkt me wel wat :thumleft:

31 okt 2006 10:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
996 GT3
Heinsberg (D)
Bericht 
Ja strada, c'est moi... kleine wereld....
Ik houd me aanbevolen als er iets georganiseerd wordt.

31 okt 2006 11:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Deventer
Bericht 
Moeten we de agenda's maar alvast trekken?

Ergens in het voorjaar moet kunnen lukken toch, mits het niet samen gaat vallen met Harley z'n evenement :wink:

Het lijkt mij erg leerzaam om rustig de lijnen te kunnen verkennen achter een ervaren voorrijder.
Maar waarschijnlijk hebben we dan meer vrijwillegers nodig dan alleen Ous :!:

31 okt 2006 16:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Kan me alleen maar aansluiten bij commentaar van Ous.

Heb zelf nog nóóit een rondje Ring getimed, terwijl ik er regelmatig heb gereden (100+ ronden). Het circuit verdient respect met een hoofdletter 'R'. Naarmate je meer rijdt wordt je circuitkennis beter, ga je wat sneller rijden en voor je het weet geniet je van mooi genomen bochten, combinaties van bochten of een paar kilometer in een perfecte 'groove'. Perfect rondje is vrijwel onmogelijk. Geniet lekker van het rijden, de omgeving en de waanzinnige historie van de baan. Het Duitse begrip Fahrdynamik krijgt op dit circuit pas echt betekenis.

Als jullie met een groepje willen, kijk dan eens op www.75experience.nl. Ron Simons is een ervaren coureur met waanzinnig veel Ring kilometers. Hij slaapt, woont en leeft Ring. Ron heeft een heel leuk programma ontwikkeld om onervaren Ring rijders de kneepjes te leren en iets meer ervaren mensen de laatste Feinschliff te geven.

Vooral niet bang zijn om te rijden, maar gewoon doen. Het is eigenlijk ongelooflijk dat de Nordschleife nog open is voor touristen, dus geniet ervan zolang het kan.

31 okt 2006 22:25
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Carrera 1989 997 Carrera S 2004
Amsterdam
Bericht 
Strada schreef:
Ergens in het voorjaar moet kunnen lukken toch, mits het niet samen gaat vallen met Harley z'n evenement :wink:

Ik ben van de partij!
In principe rijd ik alleen in mn Alfa 75 daar, maar met zo'n groep is het wel weer leuk om de P daar uit te laten.

01 nov 2006 8:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Deventer
Bericht 
Nur Links schreef:

Als jullie met een groepje willen, kijk dan eens op www.75experience.nl. Ron Simons is een ervaren coureur met waanzinnig veel Ring kilometers. Hij slaapt, woont en leeft Ring. Ron heeft een heel leuk programma ontwikkeld om onervaren Ring rijders de kneepjes te leren en iets meer ervaren mensen de laatste Feinschliff te geven.

Die heb ik ooit eens een mailtje gestuurd met een verzoek wanneer ik terecht kon, nooit een reactie op gehad.

Zeker druk: ... ik heb al een klant....

02 nov 2006 9:57
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
Webcam op de ring. Elke minuut ververst. :thumleft:

Afbeelding

03 nov 2006 19:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Voor degenen die inspiratie op willen doen:

http://www.youtube.com/watch?v=_g9P9sQq0VI

Dit is een filmpje vanuit de Edo Competition GT2: 3.6 Liter met 612pk en 785 Nm, optrekken naar 100 in 3,5 seconde, van 0 tot 200 gaat in 9,5 seconde en van 0 tot 300 in 22,5 seconde. Rondje gaat in ca. 8.00 BTG

Ous rijdt in een (standaard?) GT3 8.19, dat is dus keihard!

04 nov 2006 1:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Mag niet de ring op met de P........ :cry: .

was ik ook sowieso niet van plan

mhaschreurs.hyves.nl

04 nov 2006 1:31
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 95 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende