Auteur |
Bericht |
964Cee-4
964 Carrera 4 - is niet meer... snif
|
Wie tankt er bij de Tango ?
Hoorde gisteren een verhaal via een Volvo-dealer, dat mensen die bij de Tango tanken sterk vervuilde benzine tanken t.o.v. het tanken van de brandstof bij Shell/Esso/Texaco e.d.
Dit lijkt mij een niet geheel juist verhaal, of heb ik dit (toch) mis... ?
Wie heeft hier meer ervaring mee of heeft hier meer over gehoord ?
Zou dit toch de lagere literprijs tot gevolg zijn ??
|
13 maart 2007 12:13 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Rationeel: Geloof er niets van en tank er nog steeds met het "familiebusje", net als bij Tamoil.
Emotioneel: Sinds de motorrevisie met de 911 er, net als bij Tamoil, geen druppel meer getankt.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
Laatst bijgewerkt door EriC4C op 13 maart 2007 12:16, in totaal 1 keer bewerkt.
|
13 maart 2007 12:15 |
|
|
964Cee-4
964 Carrera 4 - is niet meer... snif
|
Emotioneel heb ik hetzelfde idee
|
13 maart 2007 12:16 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Geloof niet dat het aan de brandstof ligt - kijk maar eens met welke tankauto's het afgeleverd wordt dat varieert van eentje met Shell via Q8 t/m wagens met hun eigen reclame er op
Als het inderdaad zo is - dat de brandstof vervuilt is - zou ik de oorzaak eerder zoeken in de opslag daarvan bij het huidige tankstation (ergo: de tanks onder de grond)
|
13 maart 2007 12:21 |
|
|
964Cee-4
964 Carrera 4 - is niet meer... snif
|
maar ja .... kan dat kwaad .....
|
13 maart 2007 12:23 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Tank al jaren met de P en de normale auto bij zowel de tango als de tamoil, nooit problemen gehad, verhaal lijkt me dan ook b*llsh*t.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
13 maart 2007 12:37 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Ik twijfel meer aan de kwaliteit van de benzine bij b-pompen (kleine pompjes, waar nog onderhand voor je vol wordt gegooid..) die in kleine dorpjes staan.
Zelf tank ik niet bij tango (alhoewel er hiero een in de buurt zit, altijd druk) enkel bij de anwb heeft (geloof na tango) nog 98 in de buurt hier.
|
13 maart 2007 13:18 |
|
|
F@RGO
|
voor een paar euro profijt durf ik het risico niet nemen, ik tank bij de gekende merken.
Uiteindelijk , wat scheelt dat nu op een jaar.... niet de moeite.
Kan je beter de fiets nemen dan, dat scheelt pas
|
13 maart 2007 13:50 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
indeed, in België ben je m.i. het best af bij de merkpompen die zich in de buurt van zo'n Tango etc. bevinden -> gaan mee op vlak van prijszetting.
zo kan ik op mijn w/w-route bij zowel Shell / Jet / Q8 / Avia tanken aan 13-14 eurocent onder de officiële literprijs, omdat er zo'n witte pomp in de buurt zit - scheelt op jaarbasis toch enkele honderden euros
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
13 maart 2007 13:56 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Okay, en tank dan de volgende keer eens in Nederland bij de merkpompen.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
13 maart 2007 14:00 |
|
|
Strada
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004Deventer
|
Volgens mij flauwekul om het in mijn ogen belachelijke prijsverschil te rechtvaardigen.
Tank gewoon met de P bij Tinq, geen problemen.
En waarvoor zit anders je brandstoffilter erin?
|
13 maart 2007 14:04 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Wi hebben hier Oeral.
Dat is ook zo'n wit merk.
Ik tank hier met het werkpaard en de 951.
Nooit problemen gehad.
Als ze komen opvullen staat er steeds de tankwagen van Esso.
Prijs momenteel benzine 95 1.22 , Prijs 98 1.27
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
13 maart 2007 14:22 |
|
|
Toon
|
Er zjn maar een paar raffinaderijen in de Botlek en daar betrekken alle merken hun benzine vandaan en voegen daar eventueel hun eigen dope aan toe.
Dus afgezien van RON getal en de dope: benzine is benzine.
Wat eventueel wel verschilt is natuurlijk de qualiteit van de tanks en het leiding werk van de tankstations en daar kan natuurlijk wel wat rotzooi uit worden meegenomen tijdens het tanken.
|
13 maart 2007 14:55 |
|
|
Jort
Groningen
|
Klopt, met name de opslag verschilt nog wel eens.
Zelf tankte ik altijd bij de plaatselijke Tango, totdat een aantal personen met pech langs de weg stil kwam te staan, nadat ze bij diezelfde pomp hadden getankt. Teveel vocht in de benzine, te laag octaangetal. Denk niet dat je benzinefilter daar veel aan gaat veranderen.
Tegenwoordig gewoon weer Shell. Waarmee ik niet wil zeggen dat alle Tango of witte stations in het algemeen relatief slechter/vervuild opslagmateriaal gebruiken.
_________________________________________ Tjolk.
|
13 maart 2007 15:27 |
|
|
Maultier
Donkerblauwe Boxster SNoord-Brabant
|
Altijd BP Ultimate , volgens TNO werkt dat echt.
In ieder geval. No (little) risks
_________________________________________ Alfa Romeo GT - Rosso
Porsche Boxster S - Blau
|
13 maart 2007 15:52 |
|
|
Paul Broere
Automotive professionalEde
|
ik hoor van sommige mensen dat de auto ook meer verbruikt op de goedkopere benzine.
De benzine bij de tango e.d. komt zeer waarschijnlijk bij dezelfde ragginaderijen vandaan, MAAR:
- de opslag, distributie kan anders zijn (niet heel aannememlijk)
WEL is het zo dat de kwaliteit verbeterende dopes er pas door shell bij worden gedaan vlak voor het vervoer. Deze zorgen o.a. dat er niet teveel vocht wordt aangetrokken, dat het oktaangetal goed is, enz enz.
Deze goed uitgebalanceerde dopes (waar shell veel onderzoek in steekt) zitten dus niet in de Tango benzines.
Dit kan eventueel ook het verschil in verbruik verklaren
Ik tank zelf ook altijd bij de 'betere' merk tankstations... Ik wil inderdaad voor het kleine verschil geen risico lopen.
_________________________________________ Porsche's: Porsche Taycan Sport Turismo (2023)
|
13 maart 2007 16:36 |
|
|
Lydia
|
Tank af en toe ook bij zo'n onbemande onbekende merk tank. Kwam er gister een Texaco-tankwagen de benzine leveren. Dus ...
|
13 maart 2007 16:39 |
|
|
Paul Broere
Automotive professionalEde
|
die zitten er dus NIET in, ook al staat er Texaco op de vrachtwagen die komt leveren...
Over het algemeen zal het trouwens wel meevallen met de zogenaamde slechte kwaliteit
_________________________________________ Porsche's: Porsche Taycan Sport Turismo (2023)
|
13 maart 2007 16:49 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
er is mij verteld dat de brandstof gewoon gelijk is aan de grote merken met de enige uitzondering dat de benzine ouder is (je krijgt het overschot van de grote jongens), dit heeft als nadeel dat je in de winter nog 'zomer brandstof' voorgeschoteld krijgt en in de voorjaar anderom.
|
13 maart 2007 18:47 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ook die Urban Legend heb ik zeer vaak gehoord , maar ik kan je uit ervaring zeggen (bij elke tankbeurt controleer ik voor mezelf mijn gemiddeld verbruik) dat er niets van aan is.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
13 maart 2007 18:51 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
En dan? Hier in Breda zitten op 2km iets van 5-6 tankstations... Allemaal even duur/goedkoop, dus ook de ANWB/Tango die ertussen zitten. Scheelt wel enorm met de Esso aan de snelweg een paar km verderop trouwens...
Ik tank altijd Esso, een van de weinigen hier in de buurt met nog 98
|
13 maart 2007 19:23 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Dat wordt idd schaars, straks moeten gewoon 95 met octaan verhoger gaan rijden (als dat verantwoord is), je moet echt vaak moeite doen om 98 te kunnen tanken.
(edit door paSCal: quote een stukje aangepast )
|
13 maart 2007 19:31 |
|
|
hackbox
964 C2 Cabrio
|
B*llSh*t
Tank nu al een half jaar onafgebroken (20.000 P. kilometers ) bij Tango met een Q8 pas ... Oftewel Tango = Onbemand Q8.
Nooit problemen, dus denk niet dat er iets mis mee is.
_________________________________________ hgttg
|
13 maart 2007 19:32 |
|
|
Nynke
964 C4 nachtblau '92
|
Mijn auto's krijgen ook allemaal Ultimate, rij er zelf voor om
Verbruik is zuiniger en de motoren lopen rustiger, soepeler en stampen minder als ze koud zijn.
Vroeger lang bij Tango/Tamoil getankt maar het verschil is voor mij merkbaar.
_________________________________________ Nynke
"Racing is life, everything else is just waiting" Steve Mcqueen
http://www.wgbracing.nl http://www.vrijrijdendagen.nl
|
13 maart 2007 20:08 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
ik heb al meerdere malen gelezen dat het - voor diesels met een hoog specifiek vermogen cq. hoge inspuitdruk - af te raden is te tanken aan een tankstation dat net is bijgevuld. Door het bijvullen zou de onderste 'vuilere' laag met bezinksel (denk aan een oudere fles wijn die je te bruusk beweegt) zich mengen met de verse brandstof. Met name die piezo-electrische verstuivers houden niet zo van zelfs de kleinste onreinheden (of water) in de brandstof. Is daar eigenlijk iets van aan en is dit ook iets om voor uit te kijken bij moderne benzinemotoren? Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een brandstoffilter van een auto gezien, dus geen idee of het dgl. partikels tegenhoudt?
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
13 maart 2007 20:21 |
|
|