Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 13:54



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
930 & revisie 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht 930 & revisie
Na een jaar of tien 911-loos te zijn geweest, ben ik me weer aan het orienteren. Wil 'm nu als tweede auto gaan rijden.

Vooralsnog gaat m'n voorkeur uit naar een 3.2, maar waar ik echt blij van wordt is een 930.

Ik heb e.e.a. gelezen over dit model en weet inmiddels van het hoge benzineverbruik en onderhoudskosten.

Wat me opvalt, is dat veel 930's al bij (bij voor een 911) relatief lage kilometerstanden (100.000-150.000) motorisch gereviseerd zijn.

Dat zou betekent het kopen van een ongereviseerde 930 met zo'n 180.000 km een soort financieel Russisch roulette is ?!

Ben benieuwd naar ervaringen of andere vormen van kennis hierover.


29 maart 2007 10:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Ik heb hier nog een hele mooie staan, en die hoeft nog lang niet gereviseerd te worden. De 930 mag weg, maar is géén koopje van de week.

[/img]
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


29 maart 2007 11:05
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: 930 & revisie
Michiel200 schreef:

Dat zou betekent het kopen van een ongereviseerde 930 met zo'n 180.000 km een soort financieel Russisch roulette is ?!


Een 20 jaar oude (of nog ouder...) 911 turbo is goed beschouwd financieel altijd "Russische Roulette". Als de kosten voor een revisie niet op te brengen zijn, dan kun je misschien beter voor een 3.2 gaan.

Ligt je hart echter bij de turbo, dan kun je overwegen om dan in ieder geval een topexemplaar te kopen. Daar hoort uiteraard een overeenkomstige prijs bij.

Met een aankoopkeuring neem je een deel van het risico weg. Desondanks, zeker bij een turbo: zorg voor voldoende geld achter de hand.


29 maart 2007 12:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
Ik heb me weleens laten vertellen dat een 930 en 965 turbo blok heel bullit-proof zijn. Moet zeggen, tot noch toe klopt dat ook nog steeds. Heb een 930 gehad, 3 jaar meegereden (20Dkm), niet rustig mee om gegaan motorisch nooit geen problemen mee gehad (met de rest wel trouwens 8) )
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


29 maart 2007 19:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht Re: 930 & revisie
Michiel200 schreef:
Dat zou betekent het kopen van een ongereviseerde 930 met zo'n 180.000 km een soort financieel Russisch roulette is ?!


heb je iets op het oog gezien je vraagstelling :?:
anyway, bij elke porsche; A.K.K. doen en Pascal's lijstje eens doornemen :!:
succes met je zoektocht...
_________________________________________
911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl


30 maart 2007 17:32
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 930 & revisie
craze schreef:

heb je iets op het oog gezien je vraagstelling :?:


Nee, ben nog niet echt aan het actief kijken. Maar me aan het verdiepen in de modellen. Revisie issue viel me op. Valt me ook op dat er best wel wat 930's te koop staan, waaronder een paar echt mooie. En dat deze niet zo makkelijk te verkopen zijn.

Maar dat geldt voor meer 911-modellen. Is al eerder aangegeven op dit forum; is niet zo makkelijk om een auto van meer dan 20.000 euro particulier te verkopen. De liefhebbers hebben er vaak al een (en veel daarvan willen wel doorschuiven naar een andere als ze van hun huidige auto af kunnen komen).

Heb in het verleden ook behoorlijke moeite gehad om bijv. van een 911, een Audi Urquattro 20V en een Jaguar XJ6 af te komen. Stuk voor stuk mooie auto's met onderhoudshistorie en weinig km's. En daar heb ik geen zin meer in. Na een paar jaar ben je vaak wel weer een beetje uitgekeken op zo'n auto, en dan wil je wel weer iets anders. Dus is zaak goed te kopen: of een waar je weer goed afkomt, of een die je jarenlang houdt.


30 maart 2007 21:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Ik weet er alles van. Kopers gaan liever naar de "specialist" en betalen daar dan 5000 euro meer voor een vaak slechtere auto.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


30 maart 2007 22:14
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Ik heb me destijds ook goed georienteerd, maar vind de 930 de ultieme p. Mijn ervaring is, koop een goede en dat zijn meestal niet de goedkoopsten. Laat een aankoopkeuring doen, en als blijkt dat het een goede is. Hoef je niet meer risico te lopen dan bij een andere porsche. Onderhoud is wel wat duurder, maar daar rijd je dan ook een turbo voor. Het ligt dus aan je budget, ga je voor een koopje dan kun je een boel problemen en kosten krijgen. :wink:
_________________________________________
TURBO EARGASM !


31 maart 2007 10:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Zoals zo vaak gezegd op dit Forum; koopjes bestaan niet in Porsche land :wink:
_________________________________________
Porsche 964C2 Nachtblauw


31 maart 2007 12:29
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
BJ964 schreef:
Zoals zo vaak gezegd op dit Forum; koopjes bestaan niet in Porsche land :wink:


Een klassieke auto in de categorie 'koopjes' doe je een keer en dan nooit meer. Beter direct een goede kopen dan eentje met werk. Ben je altijd duurder uit, nog even los van het gedoe.

Wijze les die ik ooit kreeg: koop de beste (duurste) die je je kan veroorloven. Is op lange duur de efficienste en effectiefste aanpak. Even los van de verkoopperikelen waar ik eerder over schreef.


31 maart 2007 14:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
De duurste hoeft niet altijd de beste te zijn.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


31 maart 2007 14:18
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Michiel200 schreef:

Wijze les die ik ooit kreeg: koop de beste (duurste) die je je kan veroorloven. Is op lange duur de efficienste en effectiefste aanpak. Even los van de verkoopperikelen waar ik eerder over schreef.


Zal ik daar een wijze les tegenover stellen: koop een goede voor zo min mogelijk geld. Van het geld dat je over houdt kun je de reparaties en onderhoud die IEDERE 911 verlangt betalen.

Ik had 10.000 euro extra kunnen betalen bij een andere handelaar. Persoonlijk had ik dat niet "wijs" gevonden.


31 maart 2007 14:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
:salut: :thumleft: :thumleft: :thumleft: :thumleft: :thumleft: :thumleft:
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


31 maart 2007 14:55
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.