Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 2:12



Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
2.4S of een 964RS?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 2.4S of een 964RS??
Hallo, even voorstellen.
Ik heb een 911 coupé 2.4S van 73. De wagen is volledig gerestaureerd bij Lammertink een paar jaar geleden.
Het is een zilvergrijze met zwart sportinterieur.
Vermits de wagen af en toe voor mijn plezier circuitrondjes doet is er aan ophanging en interieur wat gewijzigd van origineel.

Recent ben ik op een 964RS uitgekomen waarvan de kleur voor mij perfect is en de staat ook in orde. De wagen is altijd netjes bij een dealer onderhouden en is ongevalvrij zonder al te veel circuitwerk.

heeft er iemand ervaring met deze beide?
Het is voor mij een moeilijke keuze welke in de toekomst in mijn garage zal komen te staan.
Is er iemand van jullie met een goede reden om de 2.4S weg te doen en de Rs te kopen?

groet
Hgo


22 mei 2007 16:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
pfieuwww...da's een moeilijke!!

Heb je een 964RS, dan zal je altijd spijt hebben de 2.4s ni meer te hebben en vice versa...de RS is heel hard en oncomfortabel...niet dat de oude 2.4s een luxe-limo is, maar er zit toch nog verschil op. De RS heeft ook een ophanging op uniballs, daar waar de 2.4s gewoon rubbers heeft.

Als je van plan bent geregeld wat circuit te doen, dan toch beter een RS gaan halen...de waarde van de 2.4s'jes gaat lekker omhoog en misschien kan je'm beter in mooie staat houden en geen circuit meer doen. RS'en mogen wat circuit verleden hebben...zolang ze in goede en propere staat zijn doet dat geen afbreuk aan hun waarde...mijn mening welteverstaan :wink:
_________________________________________
Respekt für die Eltern


22 mei 2007 16:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Om de keuze nog moeilijker te maken.
De 2.4S heeft een aluminium ophanging (met harde bussen ipv rubbers)van een 2.7RS en torsies van 24mm achter ipv 23mm en stabi's van 18mm ipv 15mm.
voor een pluimgewicht van minder dan 1000kg is dit ook een vrij stugge vering.
Soms is het idd zonde om er nog veel circuit mee te doen.
De waarde van de dingen is minder belangrijk dan het plezier dat ik ermee beleef.

Toch bedankt voor de tip


22 mei 2007 16:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Wat een heerlijke keuze *zucht* :cry:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


22 mei 2007 17:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht 
Never-nooit-niemahls wegdoen die 2.4S :!:
_________________________________________
8600cc & 18 cylinders


22 mei 2007 20:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Omgeving Leuven
Bericht 
Inderdaad, NOOIT verkopen. Blijven echte iconen..

Persoonlijk liever een 2.4S dan 964RS...


Toevallig geen foto's van de 2.4S ??


22 mei 2007 20:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Denk ook dat de 2.4S de "verstandige" keuze is maar ik kan me ook voorstellen dat je weer eens wat anders wilt.
_________________________________________
Relax! Het is maar blik............


22 mei 2007 20:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
ik zou ook de 2.4s houden... (en doorsparen om er een 964 RS bij te kopen evt)
_________________________________________
http://www.ingomettes.nl


22 mei 2007 20:41
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
Ik ken jouw auto.....
NOOIT VERKOPEN DAT DING!!!!!!!!!! :twisted: :lol: :lol:
_________________________________________
If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one! :-)


22 mei 2007 20:42
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
ben ik zeker een vreemde.....maar een lekkere vette 964 RS is wel errug gaafffffffff hoor....


22 mei 2007 20:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
hgo schreef
Citaat:
Is er iemand van jullie met een goede reden om de 2.4S weg te doen en de Rs te kopen?


Citaat:
De waarde van de dingen is minder belangrijk dan het plezier dat ik ermee beleef.


Het ligt er helemaal aan WAT je precies met de auto wilt , voor een paar circuitrondjes is de RS een goede optie , maar voor een zomers ritje is de 2.4s een goede optie.
_________________________________________
porsche is een virus,maar je voelt je beter.


22 mei 2007 20:52
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
2.4S houden. Oude BMW 325 kopen voor het circuit. Tot je genoeg geld hebt om er een 964 RS bij te kopen. 325i op circuit is ook al een hoop fun.

my 2 pennies :idea: :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 mei 2007 21:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
' 73-er S-je niet weg doen! ook niet voor een 964 RS, hoe gaaf die ook zijn. Mijn mening.
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


22 mei 2007 21:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
P O R S C H E
NUTH
Bericht 
horn schreef:
2.4S houden. Oude BMW 325 kopen voor het circuit. Tot je genoeg geld hebt om er een 964 RS bij te kopen. 325i op circuit is ook al een hoop fun.

my 2 pennies :idea: :wink:


dank je wel horn.. echt super
ik zelf sta volledig achter horn echt een super idee ik bedoel is toch zonde zo`n porsche helemaal af te zeiken op het circuit.
eigenlijk moet je een bmw kunnen kopen zeg maar 2 voor de prijs van een
ps TOE VAL LIG uhum in de aanbieding.. zeg maar..
zie de link..
:lol: :lol:

http://auto.marktplaats.nl/bmw/94578425-bmw-e-30-race-klaar-slicks-sperdif-uitlaat.html?return=eJwlilEKgzAQRO8i6KcxSQM1ImJvsrWCIVGXZEHb0rt30%2F4M780MWGnfzjZdsvKibZFmiNPSLURohfA7zlu9QvSEAYBSvQXxv9S44HCGXlaP1NNe6lGW%2BhY4xvZHxPRymPHMa6vU1WR7smlmk80fbPf1KJVRTYRp5m5PjktVYS%2BL7vMFPnMwfA%3D%3D&df=1&fta=eNo9juEOgjAMhN%2Blif5mZcPtGp6FTCFmcUbiEFDjuzuI%2BKftXdrv6lHhnWBBj3tsRh8TSULlQHOs1b5N9XCDkqjgch3wCr3EGcoxWyPxiTJ3Y%2BQy4Xiddlzc%2FamTWwrgfV%2BrBaZBvT93JCGDEkpQaHOKz9M7oJA13WlzsJrNtpUta3VZsV4t3qyKnTKa5JOQf7z6uVnYGdeuZwzy0xJagOinx7%2F%2BfAEdCEJK

is gewoon een goed idee van je horn..super ga zo door
_________________________________________
HAPPINESS IS DRIVING A P O R S C H E

NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.


22 mei 2007 21:58
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
:mrgreen: :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 mei 2007 22:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Back in business again! (996 turbo '02)
Bericht 
Wellicht is een extra garage een optie ?

:D
_________________________________________
Ik spaar geen geld, maar goede herinneringen (copyright Herman Brood)


22 mei 2007 22:20
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)
Den Haag
Bericht 
Als 2e 964RS rijder die antwoord geeft voeg ik me bij Mich en de anderen. Als ik in de toekomst nog een andere P koop (pas de 3e dan :)), doe ik mijn RS niet weg - om de dooiedood niet. Deze auto gaat in mijn erfenis. Bovendien is het geen slechte investering, toch :lol:

Als jij ook zo over je '73S voelt, zou ik wachten tot je een RS kunt bijkopen. Desnoods huur je een BMW om over het circuit te raggen - blijft goedkoper.

Natuurlijk rijdt een RS veel beter op het circuit, er zit gelukkig ook bijna 20 jaar ontwikkeling bij ! Ik ben een pure 911 rijder en vind de RS op de weg ook top. Maar dat is mijn smaak. Straf rijden is het wel, maar zolang je van de klinkers afblijft gaat het prima.

Dus advies, niet wegdoen en bijkopen !


BTW - waat staat de RS en heb je meer details ?


22 mei 2007 22:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
marknineoneone schreef:
Ik ken jouw auto.....
NOOIT VERKOPEN DAT DING!!!!!!!!!! :twisted: :lol: :lol:


nu ben ik nieuwsgierig.
wie kent mijn auto, en hoe??????


22 mei 2007 22:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
V-8 schreef:
BTW - waat staat de RS en heb je meer details ?


je maakt me ook wel nieuwsgierig...

....jij eerst hgo :lol: :wink:
_________________________________________
Respekt für die Eltern


22 mei 2007 22:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
MichM3 schreef:
V-8 schreef:
BTW - waat staat de RS en heb je meer details ?


je maakt me ook wel nieuwsgierig...

....jij eerst hgo :lol: :wink:


De RS is diegene (nachtblauw)die heel recent geleden op dit forum werd aangeboden (ik dacht geeteethree of zoiets)

discussie witte wijzerplaten en luchtinlaten remkoeling voor....


22 mei 2007 22:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
jaja, die Belgische bedoel je....inderdaad, herinner ik me nog :wink:
_________________________________________
Respekt für die Eltern


22 mei 2007 22:49
Profiel
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
Houden die 2.4S. Het is de top van de oudjes na de 2.7RS. Juist de zetels van de 964 zijn beter :wink:

persoonlijk zou ik ze beiden willen, maar zoals ik bij veel P¨rijders gemerkt hebt wisselen ze graag eens van P'ke. Vergeet wel niet dat als je uw 2.4S verkoopt en je mist deze wagen of iets soortgelijks, je niet weet wat je terug in je handen krijgt. Het blijven oude mechanische machientjes. :wink:


22 mei 2007 22:54
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)
Den Haag
Bericht 
Ah....dan zou ik zeker je 2.4S niet wegdoen (als ik moet geloven hoe mooi hij is :)) . Er zijn RS'en te vinden met minder km's en die witte wijzerplaten zijn zeker niet standaard wat betekent dat de klokken zijn opengeweest en hoe weet je dan zeker dat de kmstand Ok is ? Over die koelgaten hoef je niet wakker te liggen, dat is inderdaad een veel gedane modificatie. Kijk wel of er gaten in de wielkappen zijn gemaakt voor de luchtdoorlaat naar de remmen. Dat is namelijk moeilijker in originele staat te herstellen :mrgreen:


23 mei 2007 7:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
MichM3 schreef:
jaja, die Belgische bedoel je....inderdaad, herinner ik me nog :wink:


Een kennis van mij was bezig met de aankoop van deze wagen, de wagen is ondertussen echter al verkocht.

Als de wagen nu al terug in de verkoop staat, zou ik hier wel even de reden willen van weten :?
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


23 mei 2007 7:52
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
de eigenaar heeft de RS ingeruild voor een BMW.
De auto staat nu ook bij een BMW dealer.
De km standen blijken te kloppen.
Ik heb ze vergeleken met de kmstanden bij de belgische autokeuring en bij CarreraMotors (de belgische dealer waar de auto tot 6000km en een goed jaar geleden is onderhouden)


23 mei 2007 8:28
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.