Auteur |
Bericht |
Strada
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004Deventer
|
Geen P meer...
Heb afgelopen weekend afscheid genomen van de 993....
Beetje gemengde gevoelens erover: helaas was het merendeel van de ervaringen met de P toch niet positief, maar het blijft wel een bijzonder ding.
Heb nu een Audi TT 3.2 V6 quattro DSG.
Iets heel anders, maar daarom niet minder indrukwekkend en toch wel een stuk praktischer en comfortabeler.
Of er ooit nog een P komt? Moeilijk te zeggen, waarschijnlijk geen 911 meer, maar wie weet ooit een 944/968 voor erbij op het circuit?
Iedereen nog veel P-plezier gewenst en bedankt voor alle informatie, tips en adviezen!
|
15 okt 2007 9:01 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Zoveel mensen zoveel meningen
Kan mij er niets bij voorstellen , geen 911 meer te bezitten
Suc6 met de Audi
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
15 okt 2007 9:10 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
en een foto van de tt krijgen we toch wel te zien?
gr anton964
|
15 okt 2007 9:12 |
|
|
cabrio wim
|
Succes met de Audi, maar een ding: mijn maat Theo heeft er 15 jaar voor nodig gehad om mij een Porsche te laten kopen, en heb al heel wat auto's gehad, maar een Porsche zal zolang ik kan rijden in mijn bezit blijven.
Volgens mij ben jij dus geen echte man, puur eentje die comfort gaat.
|
15 okt 2007 9:36 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
toch gefeliciteerd met de aankoop van de TT.
Maat van mij heeft het oude model, wel eens in gereden. WOW het is net een kart!
Die nieuwe zal het ongetwijfeld nog beter rijden.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
15 okt 2007 10:20 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
wat viel tegen aan de P, behalve je schuivertje op circuit?
|
15 okt 2007 10:35 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Gefeli! met de 4x niks
.... ook eerlijk komen zeggen wanneer je de 911 gaat missen
|
15 okt 2007 10:57 |
|
|
Marc-911
991Sex 996, ex 997S
|
Ben als anderen ook wel benieuwd naar je feitelijke agrumenten...
Ik kan me er echt helemaal geen voorstelling van maken de P te moeten gaan missen. Desalniettemin, veel geluk en fun met je TT
Laatst bijgewerkt door Marc-911 op 15 okt 2007 16:48, in totaal 1 keer bewerkt.
|
15 okt 2007 11:01 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Re: Geen P meer...
Te Klein achterin voor de Kinderen? Of een vrouw die er niet mee wil rijden of zoiets???? Of technisch gezien....
Ik ben ook wel benieuwd naar die ervaringen.
Maar desalnietemin gefeliciteerd met de TT. (Mijn vrouw probeerd me ook wel eens over te halen om voor iets dergelijks te gaan )
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
15 okt 2007 11:18 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Geen P meer...
... en de TT niet zeker
|
15 okt 2007 11:21 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Re: Geen P meer...
Als ik dan iets praktisch moest zoeken ging ik wel kijken voor een benz 500E of een audi RS2. Blijf ik toch een beetje porsche rijden Maar goed, of ik het thuisfront in een 500E krijg
|
15 okt 2007 11:41 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Outletvalve schreef,
WOW het is net een kart
Dat had ik met de eerste 911 waar ik in reed , een 2,7 van 1974
Wel héél lang geleden hoor
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
15 okt 2007 11:47 |
|
|
GerbenJ
Porschûh
|
Ik begrijp dondersgoed dat je geen 911 wilt. Ik kan je van harte een Boxster aanraden.
Desalniettemin, veel plezier met de TT.
|
15 okt 2007 12:03 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Re: Geen P meer...
Ik vraag me af wat er zo praktisch aan een TT is????
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
15 okt 2007 12:22 |
|
|
Strada
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004Deventer
|
Nou, dit is em dan:
Dank voor de gelukwensen allemaal!
Nog even mijn overwegingen om de 993 weg te doen (let op: dit zijn mijn persoonlijke ervaringen/meningen, ik presenteer dit niet als feiten!).
Techniek: veel problemen gehad, deels onder garantie verholpen (startproblemen, gebroken klepveren), maar toch meer kosten gehad dan normaal zou moeten zijn, ook voor een 911 (o.a. alarm defect, ABS defect, lege accu (tig keer, daana altijd maar aan de lader, niet handig) en nog zo wat kleiner spul).
Weggedrag: 3x een schuiver gemaakt, 2x in de vangrail geëindigd. Schade weliswaar door verzekering vergoed, maar het vertrouwen was er (weer) niet meer, zeker niet op nat/glad wegdek (waar de Stig trouwens ook over mee kan praten, zie Top Gear gisteravond!)
Praktische bruikbaarheid: toch commentaar van klanten, weinig bagageruimte, slechte ventilatie/airco/verwarming/verlichting/ruitenwissers, mijn vrouw wilde er niet meer in rijden (zeker niet met slecht weer), een handbak is toch minder prettig in de files (en dat komt nogal eens voor zoals we allemaal weten)
Voor het vervoer van kinderen is een 911 overigens net zo goed (of slecht) als een TT, mijn zoontje zit in beiden prima (hij noemt de TT nog wel Porsche.....)
Wat eigenlijk de laatste druppel was voor de P: heb je voor bijna 2 mille het alarm laten vervangen door origineel spul (bij een Porsche Centrum) staat het ding tot 3x toe 's nachts het hele hotel wakker te toeteren tijdens een weekendje weg.
Wat ik wel zal missen is de grotere betrokkenheid bij het rijden (de TT is toch meer een "gewone" auto) en het geluid....
Overigens schrijf je op een 993 ook gewoon af, waardevast is ook maar relatief.
De argumenten om een TT aan te schaffen waren:
- moderne techniek (hopelijk ook betrouwbaarder)
- praktisch
- representatief
- comfortabel, maar toch sportief
- veilig onder alle weersomstandigheden te gebruiken
- minimaal 3 zitplaatsen
- met een hoge funfactor!
|
15 okt 2007 12:25 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
waarom niet het nieuwe model?of een r8?
deze is ook mooi hoor,
gr anton964
|
15 okt 2007 12:30 |
|
|
Strada
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004Deventer
|
Kwestie van budget!
Nieuw model zal over een jaar of 2-3 wel en optie zijn, R8 valt af want maar 2 zitplaatsen (bovendien niet representatief!).
Wat nog wel een optie is als opvolger: een RS4!
|
15 okt 2007 12:32 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Die is gewoonweg al verslaaft aan het merk
Ik kan in je *persoonlijke' redenen komen.
Ik hoop dat je meer succes gaat hebben met de TT.
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
15 okt 2007 12:41 |
|
|
F@RGO
|
Mogelijk is de 997 ook boven budget alhoewel al redelijk wat tweedehands te vinden zijn.
de 997 scoort toch ook voor :
- moderne techniek (hopelijk ook betrouwbaarder)
- representatief
- comfortabel, maar toch sportief
- veilig onder alle weersomstandigheden te gebruiken
- minimaal 3 zitplaatsen
- met een hoge funfactor!
Is minder praktisch, maar ik zie weinig verschil op gebied met de audi tt.
|
15 okt 2007 12:41 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Gefeliciteerd met je Audi. Ziet er goed uit!
Ik denk dat je een flink aantal nadelen die je ervaren hebt bij een recenter model Porsche niet zou hebben gehad.
Maar dan zit je weer met een hogere aanschafprijs.
_________________________________________ Racefun events
|
15 okt 2007 12:50 |
|
|
Strada
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004Deventer
|
Tsja, als bijna 2-jarige bekt "Papa Porsche" toch blijkbaar beter dan "Papa TT"....
Hij zal het me vast nog wel eens kwalijk gaan nemen....
Wat een 997 betreft: toch nog te duur, bovendien zie ik me daar ook niet zakelijk mee rijden.
En een 996 heb ik niet meer aangedurft, niet met mijn ervaringen met een 993 (hoewel misschien niet representatief) en zeker niet na de ervaringen van anderen met een 996....
Misschien wordt een Panamera ooit nog wat voor mij
|
15 okt 2007 13:31 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
993 4S
|
15 okt 2007 13:34 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Kan de kritiek van Strada wel volgen
Heb zelf niet zoveel problemen gehad met de 911, maar als er wat is dan kan je goed in de knip
Ook gebruik ik mijn 911 als 2 ' auto, waardoor je gewoon minder (heel weinig ) kms rijd.
Maar als ik reken wat hij dan per km kost is dit behoorlijk hoog, ook bij mijn vorige 911's
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
15 okt 2007 13:49 |
|
|
clemens
964C2 '91Hilversum
|
Tja, heb mijn 964 een jaar geleden gekocht bij Robert Visser met jaar garantie. In afgelopen jaar op remmen na (begrijpelijk na wat remoefeningen op circuits..) en olie nix, nada, nul komma nul kosten....
Het blijkt toch altijd waar, een Porsche kopen is 1., onderhoud 2.
Ben blij dat ik weliswaar een ietwat duurdere 964 heb gekocht maar na een jaar zijn die extra euri al terugverdiend.
Misschien in geval Strada, een vroege (bj 94) 993 heeft wellicht toch wat meer bugs dan een latere versie......
_________________________________________ leven is het meervoud van lef!
|
15 okt 2007 13:59 |
|
|
jampie
Boxster S Spyder 550Turnhout Belgie
|
Ik hoop dat je veel geluk hebt met je TT want die zijn ook niet vrij van probleempjes.
Ik heb zelft een TT roadster in mijn bezit gehad en die heeft meermaals elektrische problemen gegeven nl. voornamelijk met het dashboard dat bij koudere temperaturen kuren kreeg. De hele handel begon op een gegeven moment te knipperen als een lunapark, niets werkte er nog, geem km.teller, geen toerenteller, geen benzinemeter....alles knipperde tot de verlichting van de radio toe. Alles was origineel, er was nooit aan de elektrionica geprutst. Kosten 700 euro voor een nieuw "klokkenspel"......maar ik had even op internet gesnuffeld en gevonden dat dit een zeeer gekend probleempje was.....en zodoende toch 70 % korting op het onderdeel gekregen ook al wa de auto toen iets meer dan 3 jaar oud.
En na enkele maanden begon alles weer opnieuw.....onderdeel opnieuw vervangen en daarna geen problemen meer gehad.
Verder ook nog eens een probleem gehad aan een klep die voor de turbo zit....maar die koste niet veel als ik me nog goed herinner.
Verder een prima auto die zeker aan de Porsche kwaliteit kan tippen.
Audi is qua fabricagekwaliteit echt wel top.
Maar zo zie je maar dat een nieuwere mechaniek niet perse beter hoeft te zijn.
Een 993 is normaal gezien een probleemloze auto.
Maar toch verkies ik een Boxster S boven een 911 (3e Boxster S), het concept en gewichtsverdeling is gewoon beter.
Ook al zullen veel 911 bezitters dit niet graag toegeven omdat er een beetje neergekeken wordt op een Boxster (kappersauto ed.) maar het is gewoon een goede, betrouwbare auto !!!
|
15 okt 2007 14:00 |
|
|