Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 8:27

Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Teleurstelling 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht Teleurstelling
Vandaag meegereden in een Ferrari 360 Modena 2004 , ondanks het motorgeluid had ik er niets mee geef mij maar een 911, ik besef wel dat in tegenstelling tot een 911 de Ferrari veel exclusiever is maar nu ik zo de afwerking vergelijk geeft de Porsche mij een kwaliteitsindruk die op een veel hoger niveau staat, ik heb altijd wel een Ferrari begeerd, maar die droom is uiteengespat, doorsappelen met een 911. Besef wel dat de discussie Ferrari vs Porsche een beetje hetzelfde is als wel of geen tiptronic, coupe vs cabrio etc, maar zijn er meer mensen die hun 911 niet zouden omruilen voor een evenoude Ferrari ondanks de Ferrari een absoluut statussymbool is tegenover de Porsche die je zowat elke hoek van de straat ziet (woon vlakbij A'dam zuid)

03 maart 2008 23:29
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
adem in... adem uit... wel een goed verhaal zo'n ervaring.

03 maart 2008 23:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
had ik vorig jaar zomer ook op de schleiffe met een 430, vond het allemaal zwaar tegenvallen :cry:
blijft vd rest een fantastische 8) auto natuurlijk tis enkelt mijn smaak niet :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

03 maart 2008 23:31
Profiel WWW Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Qua smaak van Ferrari's ben ik zo'n beetje eind jaren tachtig blijven hangen maar wat mij echt zou tegenhouden is de kwaliteit. De kans dat van een betaalbare F (zeg <50 k euri) alle electra het tegelijk doet is naar verluidt vrij marginaal. Not too mention blokken die na 50.000 km alweer gereviseerd kunnen worden. Maar goed: een F40 blijft toch een droomauto!

03 maart 2008 23:35
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Geweldig om eens mee te rijden zo'n Ferrari. Gillende 10 cylinder achterin brrr.

Maar verder ook niet mijn auto. Spectaculair om te zien en te horen maar zoals met veel dingen die op het eerste oog/oor veel indruk maken blijkt het later toch tegen te vallen :wink:

03 maart 2008 23:36
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
manager PR & Online bij BOVAG
Bericht 
:arrow:

Laatst bijgewerkt door djtommi op 27 maart 2008 0:48, in totaal 1 keer bewerkt.

03 maart 2008 23:40
Profiel
Bericht 
maurice schreef:
..... Gillende 10 cylinder achterin brrr.

:roll:

Volgens mij ben je in de war met een Lambo Gallardo (V-10) :mrgreen:

Ferrari motoren achterin - V8 ( F360, F430, etc.), V12 ( Enzo, F50).

03 maart 2008 23:43
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Citaat:
Not too mention blokken die na 50.000 km alweer gereviseerd kunnen worden.

Ondertussen overtroffen door Porsche sinds de 996.

mhaschreurs.hyves.nl

03 maart 2008 23:44
Profiel Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
ECT schreef:
Volgens mij ben je in de war met een Lambo Gallardo (V-10) :mrgreen:

Ferrari motoren achterin - V8 ( F360, F430, etc.), V12 ( Enzo, F50).

Ik kan niet verder dan 10 tellen :mrgreen:

Maar je hebt gelijk :oops:

03 maart 2008 23:46
Profiel WWW
vianen
Bericht 
Tot nu toe is er maar een Ferrari die ik echt SUPER vindt, en dat is de
F40 :!: , maar helaas kan ik hem niet betalen :cry:

Wat een bruut geweld, en wat een mooie auto om te zien.....................

Heb wel eerder naar de rode bolides gekeken, maar ik mis toch echt wat....Porsche heeft voor mij toch iets meer dan een Ferrari, maar ja..............................ben ook met Porsche groot gebracht,

Gelukkig :lol: :wink:

04 maart 2008 2:03
Profiel
Groningen
Bericht 
Kwaliteit schijnt sinds the F430 met grote sprongen te zijn verbeterd. Kan me ook herinneren dat hier een Porsche en tevens Ferrari rijder, meer voor onderhoud aan de Porsche kwijt was dan aan zijn (moderne) Ferrari, ondanks flinke kilometers voor laatstgenoemde.

04 maart 2008 2:39
Profiel
Bericht 
Zolang als er niks kapot gaat, want dan kun je echt in de buidel gaan.
Dan ben je echt bang voor prijsopgave. :cry:

04 maart 2008 9:03
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Maar dat geluid van zo'n F***ri he.... :shaking2:

04 maart 2008 10:13
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
cabrio wim schreef:
Zolang als er niks kapot gaat, want dan kun je echt in de buidel gaan.
Dan ben je echt bang voor prijsopgave. :cry:

Als je moet vragen wat 't kost, kun je 'm niet betalen... :lol:

Ik heb een vergelijkbare ervaring gehad met een Aston Martin, al was deze toch wel in het voordeel van de Aston! Wát een auto is dat (de Vanquish)! Brrr... Lékkerrrrrrrr!

Het afwerkingsniveau is dan wellicht niet op het niveau van Porsche, maar het 'ademt' overal klasse, sportieve chique en style, het geluid is fantastisch en wellicht presteert deze auto iets minder dan een 911, wij 'normale stervelingen' kunnen de grenzen van (bei)de auto's toch nooit opzoeken...

Áls ik toch eens het geld had! :roll:

Ik heb van oudsher een zwak voor de luchtgekoelde Porsches. Vooral de 356 heeft mijn hart gestolen, maar ook het eerste type 911 (en 912) vind ik prachtig. De 993 vind ik de mooiste 'moderne' Porsche...

04 maart 2008 10:28
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Speedy356 schreef:
Ik heb een vergelijkbare ervaring gehad met een Aston Martin, al was deze toch wel in het voordeel van de Aston! Wát een auto is dat (de Vanquish)! Brrr... Lékkerrrrrrrr!

Het afwerkingsniveau is dan wellicht niet op het niveau van Porsche .....

:shock: Ik heb afgelopen week een DB9 van héél dichtbij :wink: kunnen bekijken, maar wat afwerking betreft kan Porsche daarvan leren hoor :!: :roll:

04 maart 2008 10:54
Profiel
Bericht 
Speedy356 schreef:

Het afwerkingsniveau is dan wellicht niet op het niveau van Porsche, maar het 'ademt' overal klasse, sportieve chique en style, het geluid is fantastisch en wellicht presteert deze auto iets minder dan een 911, wij 'normale stervelingen' kunnen de grenzen van (bei)de auto's toch nooit opzoeken...

:roll:

Je moet volgens mij maar eens bij Hans Anders binnenlopen voor een bril.

Het afwerkingsniveau van een AM DB9 is toch wel het absolute topniveau ! Van de knoppen op de middenconsole t/m de motor.... Handgemaakt. :evil:

Met een AM DB9 heb je automatisch niet de behoefte om te scheuren (is niet nodig), maar om te cruisen en te genieten.

Ook ik heb een paar maal in een Ferrari F355 en F430 mogen rijden. In het begin was het een sensatie maar daarna werd het te vermoeiend rijden vanwege het te luidruchtige motorgeluid. Afwerking is bij de F430 vele malen beter dan de F355, maar nog niet het niveau van een AM DB9. Stond tijd geleden op het punt een Ferrari of een Lambo te kopen totdat ik de verschrikkelijke verhalen hoorde over de barre kwaliteiten en hiermee gerelateerde onderhoudskosten. Vind ik niet kunnen...

Ik zal eens een filmpje plaatsen van de Lambo Gallardo Spyder die mij werd aangeboden door Hessing. De verkoper demonstreerde hoe de kap openging, maar deze bleef op een gegeven moment halverwege hangen. Moest een hoofdtechnicus opgeroepen worden om de kap te repareren. Dit wil je dus niet in NL meemaken op de snelweg biij slecht weer....:shock:

Ik wil waar voor mijn geld.

04 maart 2008 19:14
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Ik kan alleen maar spreken over de AM V8 Vantage en die vond ik nu wel nie speciaal veel beter afgewerkt als een 911 met leder opties.

04 maart 2008 19:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Tja, AM is niet echt in beeld als het er op aankomt. Maar dat was al bekend na Top Gear op Isle of Man......

EVO zegt het aldus:

1: Porsche 997 GT3 RS: 95.7
2: Ferrari F430 Scuderia: 94.9
3: Audi R8: 93.6
4: Mercedes CLK63 AMG Black: 91.4
5: BMW M3: 90.9
6: Honda Civic Type-R: 89.4
7: Lamborghini Gallardo Superleggera: 88.2
8: Nissan 350Z: 87.6
9: Lotus 2-Eleven: 87.0
10: Mini Cooper S Works: 86.1

Zie ook:

http://germancarscene.com/2007/11/15/ev ... 97-gt3-rs/

04 maart 2008 21:04
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
toch leuk dat mijn oude autootje nog net in de top 10 staat 8)

04 maart 2008 21:13
Profiel
Westervoort
Bericht 
Dacht dat jij niks met Mercedes had... :twisted: (of bedoel je die fakkel? :wink: )

04 maart 2008 21:16
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
Ferrari vs. Porsche;

80:20 regel!

beide leuk hoor, maar je moet je afvragen of je het er voor over hebt om 80% meer uit te geven om 20% meer snelheid te halen. Ieder het zijne/ hare. :popcorn:

04 maart 2008 21:30
Profiel
PorscheForum Rakker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
ik vind de definitie 'hoog afwerkingsniveau' wel interessant. Voor iedereen wellicht anders te vertalen, de een vind chique knopjes hoogwaardig, de ander degelijke knopjes. Persoonlijk houd ik niet van 'alu-look'-maar toch plastic knopjes. Of de ergerlijke 'deze optie kon je niet meer betalen vakjes' En ja, Porsche maakt zich hieraan ook schuldig. De overduidelijk aanwezige 'hier kon ook een knopje' vakjes vind ik niet bepaald hoogwaardig overkomen. Hoogwaardige eigenschappen van mijn 993 cockpit vind ik de strak gestikte naden van mijn dashboard en de lederen interieur delen.

Hard en leder look achtig plastic vind ik een afknapper. (ook nog steeds te vinden in de 'hogere middenklasse') Stap je in, krijg je zo'n typische plastic geur in je neus... :cry:

Ik snap ook dat een auto met plastic knopjes nog steeds een perfecte sportwagen kan zijn, maar het ging hier over afwerkingsniveau. Porsche staat hierbij mijn inziens niet op een hoger niveau dan de overige Duitse luxe merken.

04 maart 2008 21:49
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Sanhi schreef:

Ik snap ook dat een auto met plastic knopjes nog steeds een perfecte sportwagen kan zijn, maar het ging hier over afwerkingsniveau. Porsche staat hierbij mijn inziens niet op een hoger niveau dan de overige Duitse luxe merken.

Het is spijtig dat we het moeten zeggen, maar als je bv € 135,000 uitgeeft voor een Audi, Bmw, Mercedes of Porsche, is Porsche de minste van allemaal.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

04 maart 2008 22:10
Profiel WWW
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
PEF schreef:
Ik kan alleen maar spreken over de AM V8 Vantage en die vond ik nu wel nie speciaal veel beter afgewerkt als een 911 met leder opties.

Liefde is blind :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

04 maart 2008 22:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
ppp 356 schreef:
Het is spijtig dat we het moeten zeggen, maar als je bv € 135,000 uitgeeft voor een Audi, Bmw, Mercedes of Porsche, is Porsche de minste van allemaal.

Je bent gewoon aan een nieuw merk toe....

04 maart 2008 22:37
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende