Auteur |
Bericht |
Max
|
 911 2.2E
Ik ben nieuw op dit forum en heb een aantal vragen over de aanschaf van een 911 2.2E. Deze prachtige auto staat in Duitsland te koop en ik ben onlangs langs geweest voor een inspectie. Alles is origineel, eerste lak, alle papieren aanwezig en slechts een eigenaar gehad.
a. De auto komt uit de USA en heeft stil gestaan sinds 1983. De carrosserie heeft alleen wat steenslag, maar zit er prachtig uit. Ik maak mij een beetje zorgen over de motor. Injectiesysteem en onstekking zijn vervangen. De motor starte niet direct maar liep daarna wel prachtig. De vraag is: kan zo lang stilstaan veel kwaad voor een motor?
b. Heeft iemand ervaring met het regelen van een aankoopkeuring in Duitsland? De verkoper vind het goed als ik een aankoopkeuring wil doen. De vraag is alleen waar (buurt van Koln)? En hoe krijg ik die auto daar nog zonder kenteken, verzekering etc? Heeft iemand dit eerder gedaan?
c. Stel de aankoopkeuring is goed en ik besluit de auto te kopen; hoe regel je dan het beste de invoer. Ik heb hier en daar al wat gelezen op het internet. Ik wil zelf de auto over de grens rijden (dus niet op een aanhanger). Heeft iemand nog tips?!
Alvast bedankt!!
|
30 apr 2008 21:42 |
|
 |
Herman S
ex 911 2,4S Targa, ex 964RS nu Boxster Spyder 2010
|
Aankoopkeuring zou ik gewoon via een porsche centrum doen, heb ik destijds in Italie gedaan met mijn 2,4S, en ook met mijn 964RS in Duitsland. Beide keren perfect geholpen.
Probleem bij stilstand van de auto's is dat alles begint uit te drogen. Alle pakkingen, slangen etc. Dit heeft bij ingehouden dat ik mijn 2,4S droog was tijdens de AKK, maar op de reis van Italie naar NL begon te lekken tussen de carterhelften. Dit hield compleet opnieuw opbouwen van de motor in........ Dus uren, dus nog eea mee vervangen etc. Dure grap, maar kan het zeker waard zijn als de auto verder goed is en evt zulke kosten in de aannkoopprijs verrekend zijn.
Originaliteit van alles (interieur, boekjes, radio, bekleding) is belangrijk, waarbij ongerestaureerde originele exemplaren nog meer waard zijn dan geresataureerde tegenwoordig.
Import is eenvoudig, bij RDW afspraak maken, APK doen, goed laten keuren, bij douane BPM regelen (gratis bij een 2,2tje), wachten op de kentekens en alles geregeld. Prima zelf te doen, evt met hulp van je garage om de auto keurgereed te maken.
Oja, bij export in Duitsland krijg je een exportkenteken en moet dat kenteken officieel verzekerd worden (dus niet in NL een verzekering regelen, is dubbelop)
Suc6!
|
30 apr 2008 22:01 |
|
 |
Max
|
DEKRA schijnt ook autokeuringen te doen, ook voor oldtimers. Heeft iemand hier ervaring mee?
De garagehouder waarbij de 2.2E staat, is namelijk een "vriendje" van het porschecentrum in de buurt. Kan ik dan nog wel vertrouwen op een objectieve keuring.... Of ga ik nu teveel spoken zien
Groeten, Max
|
30 apr 2008 23:37 |
|
 |
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Dekra ziet minder vaak een Porsche dan een dealer uiteraard. 
|
30 apr 2008 23:56 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Over Dekra is hier al meer (minder positief) geschreven. Gebruik de zoekfunctie maar eens.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
01 mei 2008 9:31 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Zo lang stil gestaan en dan naar NL rijden? Gaat niet werken denk ik. Gewoon even op de trailer!
|
01 mei 2008 10:30 |
|
 |
horn
PF #57
|
Dekra doet geen Porsche meer. Dekra kost trouwens ook 325 euro. Zou een specialist kiezen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 mei 2008 16:20 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Verstandig. 
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
01 mei 2008 16:21 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Hebben blijkbaar iets te vaak mis gezeten!
|
01 mei 2008 18:06 |
|
 |
kristof
911T/E 1973 - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Zoals hier al gezegd, een auto die zolang heeft stilgestaan zou ik niet direkt beginnen rijden. Wat geldt voor de dichtingen en rubbers van de motor, geldt ook voor de remmen, als die zowiezo al niet vastzitten van het lange stilstaan. Ook een mechanische injectie (mfi) die zo lang heeft stilgestaan is niet ideaal. Eigenlijk moet je zowiezo een MFI proefrijden tot hij goed warm is. Koud kan die perfect werken, maar eens warm kan het beginnen misgaan. En een pomprevisie is zeer kostelijk.
Hoe weet je zeker dat hij eerste lak is ?
Mijn '77 911 was ook van eerste eigenaar en met weinig kilometers. Wat ik na een jaar weet is dat door het weinige gebruik zo'n auto ook weinig onderhoud heeft gehad. En dat eist z'n tol eens je hem begint te gebruiken.
Behalve een complete motorrevisie heb ik al een nieuwe koppeling + drukgroep, een niewe benzinepomp, een kapotte relais van de ruitenwissers en koplampsproeiers, een kapotte relais van de verwarming, een storing in de elektrische buitenspiegel waardoor de zekering het steeds begeeft en dan vergeet ik nog wel wat denk ik.
En mijn auto had zelfs een groene keuringskaart ! (zoiets als apk bij jullie).
|
02 mei 2008 20:03 |
|
|