Auteur |
Bericht |
marco71
ex 911 3.2 1984, 964 coupeAalst
|
Help geen boekjes
Goeiedag allemaal
Ik zit met een brandende vraag, namelijk ik heb de porsche van mijn dromen gezien, met ook nog een goede prijs. Alleen natuurlijk te mooi om waar te zijn, geen boekjes en onderhoudspapieren rekeningen ed.
Als ik een AKK laat doen en hij zou goed zijn, wat dan ???
toch laten staan, of kopen want erin rijden is toch het leukst.
Graag jullie mening BVD
Marco
|
07 mei 2008 12:08 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Een AKK zegt natuurlijk al veel. Verder zou ik het (mede) van de prijs af laten hangen. Kan de vorige eigenaar aangeven waar de P. in onderhoud was?
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
07 mei 2008 12:19 |
|
|
marco71
ex 911 3.2 1984, 964 coupeAalst
|
Thanks voor de snelle reaktie, de aanbieder moet hem nog invoeren, hij heeft er zelf niet mee gereden, maar de eerste indruk was goed, mooie lak en nette bekleding, wat ik uit een onervaren oogpunt kon zien en een lage km stand (wat dus zonder boekjes niets zegt), maar aan de staat van de auto te zien misschien wel kloppend.
|
07 mei 2008 12:27 |
|
|
sanendave
BMW 335i Cabrio
Ex Audi S4 Cabrio
Ex 993 c2
Ex 964 c2 CabrioRotterdam
|
Vraag in elk geval of men bij de akk het tellerhuis eruit haalt; is gemakkelijk te doen en aan het tellerhuis is goed te zien of hij open is geweest. Voorkomt evt. onaangename verrassing achteraf.
|
07 mei 2008 12:50 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
afh prijs/akk. als jij jouw rekeningen maar bewaart voor tzt verkoop. 964?
_________________________________________ oud is beter
|
07 mei 2008 12:50 |
|
|
marco71
ex 911 3.2 1984, 964 coupeAalst
|
Nope geen 964, een 3.3 turbo. Wilde wel een 964, vind ik een goed compromis tussen een classic met iets meer luxe. youngtimer zeg maar, maar twijfel al een tijdje tussen een 3.3 of een 964.
|
07 mei 2008 13:00 |
|
|
Henk.E
RS4Gelderland
|
Jij denkt zelf nu geen probleem. Ik kan je garanderen dat het later bij een eventuele verkoop/inruil een grote rol gaat spelen.
Er zijn er zat waar de papieren wel van kloppen.
(Ik spreek uit ervaring).
|
07 mei 2008 13:10 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Kijk goed uit bij een turbo, dit kan vaak eindigen met een bankroet voor de nieuwe eigenaar. De combi lage km stand/geen boekjes onderhoudspapieren/ mooi in de lak zitten is al verdacht, vooral als je er geen verstand hebt. Laat de auto eerst GRONDIG nakijken bij een P specialist alvorens tot koop over te gaan.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
07 mei 2008 13:15 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
lekker laten staan, een liefhebber heeft alle papieren ervan. Komt je later bij verkoop/inruil niet ten goede. Verder zoeken naar 1 met papieren.
suc6
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
07 mei 2008 13:23 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Een Turbo loopt in vergelijk met een niet-turbo flink in de papieren kwa onderhoud. De kosten van een Porsche zitten niet zozeer in de aanschaf alleen, maar zeker ook in het blijven rijden.
Ik vind het vreemd dat iemand die een 3.3 heeft EN er weinig mee rijdt, vervolgens NIET zo zorgvuldig is om de boekjes netjes op te bergen en weer mee te leveren. De kans dat boekjes er niet bij zijn omdat het bij de verkoop handiger is die boekjes maar niet te laten zien is m.i. groter.
Mooie looks, weinig kilometers, geen boekjes en "goede prijs" zou mij extreem alert maken. Een goede 3.3 is niet goedkoop, zeker niet als het ECHT een goede is. En een slechte goed maken, daar loop je helemaal op leeg....
Vorige eigenaar achterhalen en nar onderhoudsbedrijf vragen; P-dealers kunnen vaak nog wel oude facturen terugvinden (ik heb een ontbrekend stempel van een wel uitgevoerde beurt + factuur gekregen voor mijn auto bij Porsche Centrum Hamburg).
Als je het mij vraagt lekker laten staan dat ding of helemaal binnenstebuiten laten keren door een specialist.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
07 mei 2008 13:28 |
|
|
993turbopeter
|
Bespaar je alle apktjes en dergelijke, gewoon niet kopen.
|
07 mei 2008 14:10 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Wat voorgaande forumleden al schreven laten staan
Een specialist vertelde mij recent dat 3 van de 4 aangeboden 965 turbo's zoveel gebreken hebben dat hij alleen op stevig aandringen en financiele afspraken bij vaste klanten de waslijst aan mankementen wil verhelpen. Vooral omdat het verhelpen van mankementen enorm in de papieren loopt en de potentiele nieuwe eigenaar de reparatie kosten niet meer kan betalen. Als je nl. gaat beginnen met het verhelpen van mankementen dan kom je nog veeeeeeel meeeeeeer tegen.
Veel wijsheid en blijf scherp
|
07 mei 2008 14:29 |
|
|
horn
PF #57
|
of kijken of je via de vorige eigenaar/porsche centre historie kan achterhalen VOORDAT je hem koopt.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 mei 2008 13:18 |
|
|
968mint
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986Friesland
|
niet altijd
Hoeft niet altijd ellende te zijn. Sommigen zijn gewoon slordig met de boekjes en raken ze kwijt. Je kan dus wel een goede treffen. Echter inderdaad wel oppassen. Vaak valt er met wat moeite en creativiteit nog wel wat te achterhalen. Overigens wil een volledig boekje ook niet altijd zeggen dat alles perfect is, eigenaren kunnen schade ed elders laten repareren, en defecten negeren, en off dealers doen ook niet altijd alles perfect. (A.)
|
13 mei 2008 14:42 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
|
14 mei 2008 23:17 |
|
|