ZZF (Zeldzame Ziekten Fonds) Rally (recordbedrag opgehaald)
Beetje laat, maar beter laat dan nooit.
De ZZF Rally was absoluut geweldig en heeft een recordbedrag opgebracht, uiteindelijk bijna € 80.000,00 (netto) voor de Stichting Hartedroom.
Na het welkomstwoord van de burgermeester van Soest, die nadrukkelijk zijn Gemeente promootte
kreeg de directrice van ZZF, Simone Groenendijk het woord en liet na een korte uiteenzetting van de ziekte cardiomyopathie en het voorstellen van de ouders van Doris (het meisje uit de film) een film vertonen. Na afloop werd het beeld zwart met de tekst: Drie weken na deze opname is Doris overleden.
Het was doodstil in de zaal.
Waanzinnig knap van de ouders dat zij aanwezig waren en vertelden dat zij Doris niet hadden kunnen helpen, maar met het oprichten van de Stichting Hartedroom misschien wel andere kinderen. Hulde.
De Rally was van het bolletje - pijltje model en zeer professioneel uitgezet met genoeg uitdagingen erin, een klassementsproef was halverwege het eerste traject opgenomen. Onze welbekende Gijs van L. startte met de bekende donkerblauwe State of Art 911 S als eerste en mijn gastheer Andre van Herk (UTS) met een Ford A vrachtwagentje uit 1930 als 2e.
Ik had startnummer 17 gekregen en was dus al vroeg op weg met mijn gelegenheidsnavigatrice (en PA van Andre, vandaar de uitnodiging) Evelyne.
Saillant detail, op de klassementsproef (slalom) was mijn tijd 29,7 en die van Gijs 29,1 seconden, niet iets dus om het schaamrood op mijn kaken van te krijgen
Na de lunch in restaurant Soesterduinen werd met het tweede traject gestart en togen wij richting Wassenaar.
Ook hier weer hetzelfde model als het 1e deel met halverwege een fototraject opgenomen, de route bestaat dan uit foto's die men voor het gemak maar even niet op volgorde heeft geplaatst.
Uiteindelijk in Wassenaar (Gemeentehuis) aangekomen en bij het finishen volgt dan het "moment van glorie", twee glazen champagne de auto in, een kort interview en foto's.
Auto parkeren, even bijkomen en vervolgens aan de oesters, nog meer champagne en alle wilde verhalen vertellen.
Tot slot het bekend maken van het opgehaalde bedrag, prijsuitreiking en daarna genieten van het uitgebreide buffet.
Een een paar dagen later word je dan geconfronteerd met het feit dat je in het AD staat, vol in beeld en achter de oesters.
En als het meezit, tot volgend jaar
Kunnen we er niet een Forum meeting van maken?