Auteur |
Bericht |
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Snelheid winterbanden
Wie weet hoe hard ik mag rijden met de volgende banden: Dunlop SP Wintersport 205-50R17 M+S Ik moet binnenkort naar Berlijn, en wil graag een beetje kunnen opschieten.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
04 jan 2010 14:40 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Snelheid winterbanden
Google ... M 130 P 150 Q 160 R 170 S 180 T 190 H 210 V 240 W 270 Y 300 ... nu maar 'ns kijken wat er op jouw band staat
|
04 jan 2010 14:46 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
welke snelheidscode staat erop?? zie: overzicht snelheidscoderinghmm je was me net voor
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
04 jan 2010 14:47 |
|
|
Erick
|
Kijk zover was ik ook gekomen. Echter moet ik nu de R aanhouden. Of M+S ?
Of moet ik nog naar iets anders kijken op de band? (Kan pas na 18.15 uur)
|
04 jan 2010 14:52 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Volgens mij 240. Lijkt mij linke soep om harder te gaan als het vriest. Zie http://www.bandenmarkt.nl
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
04 jan 2010 14:54 |
|
|
donkey
964 C4 1990utrecht
|
m+s is de afkorting voor modder en sneeuw idd ja: mud & snow....
_________________________________________ Make the most of now!
|
04 jan 2010 15:02 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Gewoon de M aanhouden - zit je lekker 'safe'
|
04 jan 2010 15:06 |
|
|
Erick
|
Dus de R????
|
04 jan 2010 15:12 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Lijkt me wel.
_________________________________________ oud is beter
|
04 jan 2010 15:14 |
|
|
Patrick
|
Volgens mij is de R van radius.
|
|
|
donkey
964 C4 1990utrecht
|
|
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
_________________________________________ remmen is angst
|
04 jan 2010 15:22 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
04 jan 2010 15:40 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Ga eens aan je badkamer man
_________________________________________ oud is beter
|
04 jan 2010 15:45 |
|
|
Patrick
|
Ach die arme Dimitri die zit voorlopig nog wel in de vorstverlet. Dat wordt een hoop popcorn eten.
|
04 jan 2010 15:51 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
na de vermelding van de maat staat nog een letter vermeld. Dat is de snelheidscodering. Op jouw winterband zal dat waarschijnlijk een T of H of V of evt W zijn.
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
04 jan 2010 16:32 |
|
|
donkey
964 C4 1990utrecht
|
mis: De constructie van een radiaalband wordt aangegeven door de letter R op de zijkant. dus: radiaal....
|
04 jan 2010 17:05 |
|
|
Patrick
|
Het is weer een leerzame dag ! De R had in ieder geval niets met de snelheidscodering te maken in dit geval.
|
04 jan 2010 17:15 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ok ik dacht dat omdat het altijd gevolgt word door de maat van de velg, weer een leermomentje
_________________________________________ remmen is angst
|
04 jan 2010 17:18 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Geinig topic. Nog een toevoeging. M+S staat inderdaad voor Mud & Snow, maar wil nog niet zeggen dat het altijd ook een winterband is... Er zijn ook All weather M+S banden welke worden toegepast op bijv. 4x4, SUV (X5, ML, Vitara etc) en Cross-over als XC70. Een winterband heeft altijd nog een aanduiding met een bergje en/of een sneeuwvlokje, vaak tezamen met het M+S. Onder onze Volvo XC70 zitten in de zomer M+S banden (eerst Michelin Scorpion, zoals door VOlvo aanbevolen. zitten ook op o.a. Mitsubishi Pajero en Mercedes R, maar zijn waardeloze banden voor onder een XC, veel herrie, nu Michelin Tour HP). Voor de winter & wintersport in Oostenrijk heb ik er alsnog echte winterbanden (Dunlop) opgelegd, welke een nog grover profiel hebben dan de Michelins. Met alleen M+S kun je in BRD juridisch in de problemen raken bij een ongeval. Snelheidscodering is weer een heel ander geval. Ik vroeg voor mijn BMW bij de dealer welke snelheidscodering ze eronder gingen schroeven. "Tot 190, da's toch hard zat?" Was het antwoord. Niet als de auto een top heeft van 250 en regelmatig in Duitsland rijdt, nog meer in de winter dan in de zomer... was mijn antwoord. Dus graag tot 240 aub... Kom ik terug van een snel ritje vanuit CH, toch eens kijken wat er nu eigenlijk onder zit. "H"! , dus tot 210... Lekker link, heb toch echt hele stukken flink harder gereden. Zal de dealer er nog eens op aanspreken, want heb toch duidelijk om V/240 gevraagd. Zullen ze wel niet op voorraad gehad hebben, maar toch. Dus Erik, op zoek naar het bergje/vlokje en de juiste snelheidscodering. Succes! ( en nu maar hopen dat het geen T is, zoals de meeste winterbanden in NL...)
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
04 jan 2010 18:23 |
|
|
Erick
|
Top antwoord Jeroen. Ga vanavond nog maar een keertje goed kijken. Ben blij dat ik deze vraag hier heb gesteld. Wil toch graag een beetje opschieten daar in Duitsland.
|
04 jan 2010 18:35 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Inderdaad, maar deze vraag had je beter eerder kunnen stellen, want heeft niets te maken met winterbanden. Gezien jouw vraag(stelling) was je blijkbaar niet bekend met de snelheidscodering en heb je er blijkbaar nog nooit eerder naar gekeken.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
04 jan 2010 19:32 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
04 jan 2010 19:58 |
|
|
911gt2
|
ik had die dealer toch wel even flink op zijn falie gegeven, al moet ik zeggen dat ik altijd controleer wat er gedaan is/ wordt, en op de bon zal het toch ook wel gestaan hebben?
_________________________________________ "If one does not fail at times, then one has not challenged himself." Ferdinand Porsche
|
04 jan 2010 20:45 |
|
|
RonP
|
Ligt eraan of de BMW eigendom of leasert is.
(melden moeten ze het altijd)
_________________________________________ Ex 944 II, Ex 944 S2, Ex Boxster, next........
|
04 jan 2010 20:48 |
|
|