Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 10:47

Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Porsche club, welke ???? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Porsche 964 Cabrio
Hierden
Bericht Porsche club, welke ????
Hallo allemaal, ik ben al 6,5 jaar trotse eigenaar van een 964 Cabrio en ik wil al vele jaren lid worden van een Porsche Club, echter wat ik heb gezien zijn er in Nederland 2, te weten Nederlandse Porsche Club en Porsche Club Holland. Welke is de meest leuke en beste ? Wie kan mij helpen met een goed advies ?

Groet,

Leo

30 dec 2010 21:11
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Porsche club, welke ????
leo1971 schreef:
ik wil al vele jaren lid worden van een Porsche Club

Wedervraag: waarom?

30 dec 2010 21:13
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche 964 Cabrio
Hierden
Om naar meetingen te gaan etc. misschien een leuk tripje af en toe met de Porsche naar het buitenland etc

30 dec 2010 21:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997.2 4s pdk
tholen
waar je je thuis voeld,bij de boven staande club's moet je eerst aspirant lid worden en moet je deel nemen.dan kijken ze of je er bij mag.
daar komt dan nog bij dat daar 90% leden zit die een porsche hebbenvoor de heb en kijk mij eens.
ook zijn de kosten bij deze club's best hoog,ook bij evenementen.
ik zit zelf bij de pfd,daar moet niets en mag alles.
daar zitten alleen lief hebbers,die ook iets van de porsche weten.
vaak de wat oude type's,liefhebbers dus.
kosten € 14,- perjaar en heel leuk.

gr anton964

30 dec 2010 21:18
Profiel
Moderator
PF #18
leo1971 schreef:
Om naar meetingen te gaan etc. misschien een leuk tripje af en toe met de Porsche naar het buitenland etc

Daarvoor hoef je geen lid te worden van een club. Dat zou je toch moeten weten aangezien je hier al langer aanwezig bent. ;)

30 dec 2010 21:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
anton964 schreef:
waar je je thuis voeld,bij de boven staande club's moet je eerst aspirant lid worden en moet je deel nemen.dan kijken ze of je er bij mag.
daar komt dan nog bij dat daar 90% leden zit die een porsche hebben.
ik zit zelf bij de pfd,daar moet niets en mag alles.
daar zitten alleen lief hebbers,die ook iets van de porsche weten.
vaak de wat oude type's,liefhebbers dus.
kosten € 14,- perjaar en heel leuk.

gr anton964

Allemaal gebaseerd op eigen ervaringen Anton?

30 dec 2010 21:28
Profiel
997.2 4s pdk
tholen
ja zeker,voelde me er niet thuis,maar zoals ik al zij 90%.en zo komt de boel een beetje op gang :wink:

30 dec 2010 21:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Eerlijk gezegd herken ik er niets van je kritiek bij de NPC. Natuurlijk, vreemde vogels heb je overal, ook bij de lokale naturistenvereniging, dus ook bij Porsche clubs. PCH heb ik geen ervaring mee.

En nee, ben zeker niet van de afdeling ledenwerving van de NPC :mrgreen:

30 dec 2010 21:35
Profiel
‘64 Kever
anton964 schreef:
Correctie, bij de NPC ben je aspirant lid, wat eigenlijk alleen betekend dat je niet mag stemmen in de ALV. Je wordt "automatisch" volledig lid, als je genoeg evenementen bijwoont inderdaad...

anton964 schreef:
daar komt dan nog bij dat daar 90% leden zit die een porsche hebbenvoor de heb en kijk mij eens.
Ik ken veel mensen bij de NPC, een aantal bij de PCH, maar ik denk dat je de 90-10 verhouding verkeerd om hebt... (lees: 10% heeft de auto voor de heb en "kijk mij nou eens")...

anton964 schreef:
Sluit ik me bij aan, da's ook de reden waarom ik mijn lidmaatschap bij de NPC opgezegd heb (dat en ze doen "niks" voor de 356 ;) )....

Denk dat als je een buitenland trip (goed georganiseerd) wilt doen, dat je bij de NPC helemaal goed zit!

30 dec 2010 21:39
Profiel Facebook 
Panamera Turbo
Rotterdam
leo1971 schreef:
Nederlandse Porsche Club en Porsche Club Holland. Welke is de meest leuke en beste ? Wie kan mij helpen met een goed advies ?

Ik ben inmiddels ruim 12 jaar lid van de NPC. Bij beide clubs kan je een keer een event mee doen, zonder direct lid te hoeven worden!
Kijk en vergelijk de websites en probeer je een beeld te vormen wat je precies zoekt bij een club, dan komt de keuze van zelf!
Suc6 :drive: !

EriC4C schreef:

Niet gelijk een vraag met een wedervraag beantwoorden! :P , en het antwoord op jouw vraag is DAAROM! :wink:

anton964 schreef:
blablablabla, bralbralbral

Jeetje Anton, wat een BS kan jij opschrijven! :shock:
Is het liefhebbers topic toch ergens goed voor! :lol:
@Leo: ongeveer 90% van Anton zijn verhaal klopt dus geen ruk van, en ik kan alleen maar het advies geven: NEGEREN deze tekst! :mrgreen:

30 dec 2010 21:40
Profiel WWW
997.2 4s pdk
tholen
dan zal ik bij de andere zijn geweest,moets eerst een jaar lid worden en verplicht 5 keer komen meen ik.

maar is allemaal al weer 6 jaar geleden.

gr anton964

30 dec 2010 21:43
Profiel
Moderator
PF #18
Rob Herfst schreef:
EriC4C schreef:

het antwoord op jouw vraag is DAAROM! :wink:

leo1971 schreef:

Meetings & Evenementen :idea:
Daarom dus níet! Afbeelding

30 dec 2010 21:45
Profiel
‘64 Kever
anton964 schreef:
dan zal ik bij de andere zijn geweest,moets eerst een jaar lid worden en verplicht 5 keer komen meen ik.

Ja, maar je mag gewoon 100 jaar aspirant lid blijven als jij dat wilt ;)

30 dec 2010 21:48
Profiel Facebook 
Panamera Turbo
Rotterdam
EriC4C schreef:

Ik denk dat er inderdaad juist OOK ander soort evenementen bij de clubs worden georganiseerd, zoals een mooie Alpen tour, Schotland, Mille Miglia en Zuid-Frankrijk of een lang weekend Moesel, Sauerland etc., daarnaast is er oa nog een slalom competitie.....
Kortom, ik zie het als een welkome aanvulling op het slappe geouwehoer op internet, de parkeerplaatsmeetings en de tochten met een klef broodje met koude kroket! :wink: :popcorn:

30 dec 2010 21:59
Profiel WWW
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Ik ben al jaren lid van de NPC en vind het, over het algemeen, prettig publiek wat er komt. Ze zijn trouwens bezig met een onderzoek om als club nog beter op de wensen van de leden te anticiperen.

De NPC is veel actiever met evenementen dan PCH, maar is ook groter. Heb zelf verder geen ervaring met PCH.

30 dec 2010 22:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Porsche Club Hierden bestaat nog niet dus.... :idea: :drive:

http://www.degeusmakelaars.com

30 dec 2010 22:29
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche 997 4S tiptronic
purmerend
Beste Leo,ik ben nu ca.5 jaar lid van de NPC en ik kan je zeggen dat deze club een zeer goede keuze is als je van normale en een gezellige ploeg met mensen houd die normaal in het leven staan.En zeker geen mensen die een Porsche rijden voor de heb zoals iemand hier suggereert.Mijn ervaring met deze mensen op rondtrips is super relaxed en iedereen praat met iedereen of je een wat oudere P hebt of de laatste nieuwe maakt bij ons beslist niet uit.Het meemaken van een trip door Schotland of een trip door Zuid Frankrijk of een trip door Noord Holland zijn allemaal unieke gebeurtenissen met gigantisch veel plezier waar een ieder achteraf met veel plezier op terugkijkt.Conclusie is dat je gewoon een keer met ons mee moet gaan en dan zal je zien en meemaken wat ik al enkele jaren meemaak,heel veel sfeer,een goed bestuur en onvergetelijke trips.

Groet

Hans Verheijen

31 dec 2010 0:57
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
+1
Ik ben nog niet zo lang lid van de NPC, maar vind de slalom heel grappig om te doen (toen met een 'gewone' Boxster 2.5, maar werd direct voor vol aangezien: ergo, goede sfeer!). :thumleft:
Ik had voor ik lid werd met beide clubs contact gezocht en mij is de opmerking blijven hangen: als je van Porsche en autorijden houdt, kies je voor de NPC
en als je een Porsche bezit en over aandelen wilt praten, kies je voor de PCH. :ba:
Ik heb slechts 3 aandelen Ajax, dus de keus is toen op de PCH gevallen en heb daar geen moment spijt van gehad
(hoewel ik graag wat meer uiterlijk vertoon bij de leden zie, zoals opvallende jack, t-shirt of pet). :popcorn:
Neemt niet weg dat ik dus geen ervaring heb met de PCH en daar wellicht ook heel gelukkig van geworden zou zijn ... :res:
Je moet het zelf gaan ervaren, is mijn advies. :salut:

31 dec 2010 1:30
Profiel
Moderator
PF #18
Rob Herfst schreef:
EriC4C schreef:

Ik denk dat er inderdaad juist OOK ander soort evenementen bij de clubs worden georganiseerd, zoals een mooie Alpen tour, Schotland, Mille Miglia en Zuid-Frankrijk of een lang weekend Moesel, Sauerland etc., daarnaast is er oa nog een slalom competitie.....
Kortom, ik zie het als een welkome aanvulling op het slappe geouwehoer op internet, de parkeerplaatsmeetings en de tochten met een klef broodje met koude kroket! :wink: :popcorn:

Je vergeet de ritten die door Rufie worden georganiseerd :idea: .
Mocht je behoefte hebben aan nóg meer evenementen én daar zowel de tijd als de €€'s aan willen besteden dan kan het lidmaatschap van de NPC inderdaad een mooie aanvulling zijn. :thumleft:

31 dec 2010 12:30
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Al jaren lid van de Nederlandse Porsche Club en met veel plezier.
Kom vrijblijvend een keer op één van onze evenementen, en wie weet voel jij je er ook thuis. :salut:

31 dec 2010 17:55
Profiel Twitter 
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Ook lid van de NPC!

31 dec 2010 17:59
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Ook ik al dik 11 jaar lid van de NPC.....

31 dec 2010 20:33
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
EriC4C schreef:
dan kan het lidmaatschap van de NPC inderdaad een mooie aanvulling zijn. :thumleft:

:ba: pffff, :wink: het duurde even....... :lol: , maar toch :thumleft:

deze quote zal ik zorgvuldig bewaren mr. giga byte! :mrgreen: :wink:

31 dec 2010 20:34
Profiel WWW
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Hier nog een lid van de NPC, al staat het niet in mijn avatar :wink:

Sinds 2000 en in die tijd o.a. geweldige buitenlandritten beleefd, niet (alleen) van een weekend, maar speciaal die van een volle week en dat is super.

Het forum biedt dat niet!
Maar we zijn ook met Rufie en Katja een weekend naar Leipzig geweest: :thumleft:

Veel contributie NPC ... beetje over 100 Euro :?:

31 dec 2010 20:52
Profiel
PorscheForum Rakker
991 GT3
En hier is nog een lid van PCH. Al meer dan 10 jaar overigens!

Persoonlijk vind ik een clublidmaatschap als Porsche liefhebber veel toevoegen.

De afgelopen jaren veel mooie (PCH)evenementen mogen meemaken en op deze manier ook veel vriendschappen gesloten met gelijkgestemden (lees vooral Porsche liefhebbers).

De heersende concensus binnen de PCH is denk ik dat deze club zich t.o.v. NPC wat meer toelegd op de wat luxere (ook meer kleinschalige) evenementen en als gevolg daarvan zullen de kosten voor deelname aan de diverse (meerdaagse) evenementen ook wat hoger liggen. Mijn ervaring is verder ook dat de gemiddelde leeftijd van de Porsches hier relatief laag ligt. Naast de 911's, Boxster en Cayman komt je weinig andere Porsches tegen.

Maar veel belangrijk is natuurlijk wat verwacht je van een club? Ik denk dat beide clubs veel value for mony bieden en uiteindelijk mooie vriendschappen kan opleveren en vooral heel veel plezier!

31 dec 2010 22:35
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende