Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 8:56

Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
eerste ervaring met een 997 c4s cabrio 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
porsche 944S2
Bericht eerste ervaring met een 997 c4s cabrio
Ja ja, na 11 jaar porsche ervaring nu een keer in een "echte" P gereden :) (Volgens sommigen dan, he). Tot nu toe altijd 944 gereden (turbo en S2), maar vorige week voor onze bruiloft toch maar eens een 9974s geregeld.

Ik moet zeggen: dat rijdt wel, al is het verschil in snelheidsbeleving onder de 100km/h niet gigantisch, daarboven is het wel behoorlijk. Dat ding blijft gaan, naar de 200 en daarboven....Super!

We hadden overigens wel een cabrio en wat mij in negatieve zin op viel, was dat de kap bij elke drempel of kuil in een klinkerweg kraakt en steunt. Komt toch niet erg degelijk over voor een auto waar je al snel 150k nieuw voor neer moet tellen.
De meningen over 4wd zijn verdeeld op het forum lees ik, maar gedurende de twee dagen dat we de auto hadden viel er ook wat regen...en ik moet zeggen dat is toch wel lekker om ook dan met volgas nog steeds goed van de plek te komen. MIjn bmw 320d heeft meer moeite (met esp etc) om goed van zijn plek te komen met de helft van de pk's van de c4s!! Op droog zal een C2 echt wel scherper zijn, maar voor lekker onbezorgd knallen is zo'n c4s toch wel een mooi ding!

De 997 staat al een tijdje op de lijst als spaardoel, maar ik begin na deze ervaring wel erg te twijfelen over een cabrio. Ik vond het op binnenweg heerlijk rijden, maar op de snelweg is het al minder met de kap open. En met de kap dicht kan je beter op strak asfalt blijven is mijn ervaring.
Hoe zijn die ervaringen bij anderen? of moet ik mezelf dan maar niet in de categorie van cabrio-liefhebbers scharen??

Maar het was een in ieder geval wel een heerlijke rijmachine en een fantastische motor en sound!!

26 jun 2011 20:16
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Bericht Re: eerste ervaring met een 997 c4s cabrio
rse schreef:
We hadden overigens wel een cabrio en wat mij in negatieve zin op viel, was dat de kap bij elke drempel of kuil in een klinkerweg kraakt en steunt. Komt toch niet erg degelijk over voor een auto waar je al snel 150k nieuw voor neer moet tellen.

Ik weet niet in wat voor een 997 jij dan gereden hebt....maar de problemen waar je nu over praat ken ik echt niet.... :scratch:

De 997 cabrio is een fantastische auto..met droog weer of met regen.....kap open of dicht...maakt niets uit....

Heb met mijn cabrio nu reeds 10.000km + gereden en deze p is echt gewoon top... :salut:

26 jun 2011 20:22
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche 944S2
D.D. schreef:
rse schreef:

Ik weet niet in wat voor een 997 jij dan gereden hebt....maar de problemen waar je nu over praat ken ik echt niet.... :scratch:

De 997 cabrio is een fantastische auto..met droog weer of met regen.....kap open of dicht...maakt niets uit....

Heb met mijn cabrio nu reeds 10.000km + gereden en deze p is echt gewoon top... :salut:

Geen gekraak bij een dichte kap en drempels en goten dus?? Waar ik overigens heel rustig overheen reed mochten iemand dat als reden aan willen voeren........
Misschien iets niet helemaal lekker met de sluiting van de kap van ons exemplaar dan??

26 jun 2011 20:38
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
Ik kan het gekraak ook niet onderschrijven.
Wellicht reed je in een tot cabrio omgebouwde coupe :wink:
Citaat:
maar op de snelweg is het al minder met de kap open.

Had je het windschot geplaatst? Dat scheelt aanzienlijk.
Ik gebruik het zelf nooit (mijn haar zit goed vastgeniet), soms alleen als TOTMBO begint te klagen.

26 jun 2011 20:55
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche 944S2
Geen windschot geplaatst. Had al zo'n vermoeden dat dat wel aardig scheelt....Hmm, dat kraken is dan inderdaad wel vreemd. Had nou niet echt de indruk dat ie omgebouwd was.....waarom zou je? Er is wat dat betreft voldoende aanbod in cabrio's lijkt mij...

26 jun 2011 21:13
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Rij ruim 2 jaar met de 997 Cabrio, herken niets van je opmerkingen.

Gewoon in NL is open rijden prima, het windschot op de snelweg vind ik wel prettig, maar ken er genoeg die dat niet doen. Uiteraard met 250km op de autobahn gaat je haar wat door de war; ook met een windschot.
Kraken van het cabriodak heb ik echt nog nooit gehoord, ook niet van andere 997 cabrio rijders. Ook niet bij drempels, bulten en andere bobbels.

Zou gewoon lekker doorsparen, is echt een geweldige auto :!: :wink:

26 jun 2011 21:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Kheb een golfje cabrio, heb je daar soms in gereden :?: :drive:

26 jun 2011 22:13
Profiel
M140i
Kraken herken ik ook helemaal niet van een 997 cabrio :scratch:

26 jun 2011 22:15
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Herken verhaal over dak ook niet.
Windschot ligt bij nog in vooronder en is nog nooit doos uit geweest. Mijn ervaring is dat je tot 200+ makkelijk open kunt rijden zonder windschot. Vind zo'n ding een disgrace.

26 jun 2011 23:26
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
sportwagon schreef:
Mijn ervaring is dat je tot 200+ makkelijk open kunt rijden zonder windschot.

Is dat zo :?:
Bij de Golf is boven de 100 km al een crime :oops:

27 jun 2011 8:10
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
rse schreef:
De meningen over 4wd zijn verdeeld op het forum lees ik, maar gedurende de twee dagen dat we de auto hadden viel er ook wat regen...en ik moet zeggen dat is toch wel lekker om ook dan met volgas nog steeds goed van de plek te komen. MIjn bmw 320d heeft meer moeite (met esp etc) om goed van zijn plek te komen met de helft van de pk's van de c4s!! Op droog zal een C2 echt wel scherper zijn, maar voor lekker onbezorgd knallen is zo'n c4s toch wel een mooi ding!

Meningen verdeeld hier :roll:
:P

Je hebt duidelijk geen ervaring met de 911 algemeen en blijkbaar ook niet met een 2WD :mrgreen:

Met de M3 - 343 pk - hebben we sinds januari al enkele keren licht doorslaande achterwielen gehad, met een 911 - 231, 285, 385 pk - sinds 1995 nog nooit :!: :P

Het gewicht van de motor op de achterwielen geeft een ongekende tractie :idea:

Advies wat betreft knallen en je ooit vlijtig bijeengespaarde 911: als een 4WD uitbreekt is het nog veel moeilijker om deze goed op te vangen zonder de omgeving te raken 8)
:wink:

27 jun 2011 8:45
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
molen934 schreef:
sportwagon schreef:

Is dat zo :?:

Nee ik schrijf het om stoer te doen :ba: - nou goed

01 jul 2011 23:03
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
molen9xx doet ook stoer, vergelijkt Golf met 911 :mrgreen:

01 jul 2011 23:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Het doet misschien niet veel ter zake en valt eerder onder persoonlijke smaak.
Ik heb namelijk ook zitten twijfelen over een cabrio, maar eerlijk gezegd vond en vind ik de achterkant en zijkant van een coupé veel mooier.
Ook al zet je de hardtop erop de coupé blijft in mijn ogen mooier.

Dan hebben we ook nog een beetje muggenzifterij: hij is zwaarder en minder stijf.
Nu ja een cabrio koopt men omdat men graag open rijd en ervan geniet om open te rijden.
De 4 en de 4s rijden inderdaad goed maar ga maar eens met een 2S rijden de verschillen zijn miniem en naar het schijnt stuurt de 2S iets sportiever in.
'Top Gear' heeft laten zien dat de 4S sneller is, een verschil waar ik (en waarschijnlijk vele anderen) echt niet van wakker lig.
De 2S heeft ook een fantastische wegligging, maar heeft niet de iets bredere heupen en mist ook de rode band (tussen de achterlichten) achteraan.(4S)

BTW het is niet enkel de grip bij vertrekken die hoog ligt bij een 911, ook de remkracht is veel hoger.
Doordat de motor achter de achteras ligt komt er vectorieel veel gewicht en ook tractie op de achterwielen, die lekker breed zijn 8) , waardoor de goed doseerbare remkracht ook hoger ligt dan een auto met motor voorin.

Het is een keuze die u zelf zal moeten maken.
Ik kan ervan mee spreken het was een harde noot om te kraken.
Eén lichtpuntje hoe langer ik de P heb, hoe meer ik overtuigt ben dat het juist was. (en ik heb de P nog geen maand :D )

Veel succes en blijf niet te lang twijfelen!

02 jul 2011 9:05
Profiel
Moderator
PF #57
sportwagon schreef:

Is die ervaring gebaseerd op je 997 of ook al op je 993? Ik vind nl een 964 open rijden zonder windschot boven de 100 al niet meer echt comfortabel. Als in 'open boven de 100 heb ik het windschot liever omhoog dan omlaag'.

02 jul 2011 9:08
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
+1, op de snelweg heb ik welliswaar de ramen naar beneden, maar het windschot omhoog.
Boven de 200 doe ik de zijramen dicht.
Bij 260 met het dak open was er toch wel behoorlijk wat lawaai van de wind :lol:

02 jul 2011 9:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Twenthe
horn schreef:
sportwagon schreef:

Is die ervaring gebaseerd op je 997 of ook al op je 993? Ik vind nl een 964 open rijden zonder windschot boven de 100 al niet meer echt comfortabel. Als in 'open boven de 100 heb ik het windschot liever omhoog dan omlaag'.

Op de 997 en dan zonder windschot Harald.
Vond de 993 tot ca. 160 km/h prima open te rijden met windschot. In de 993 was het windschot nl aan het dak gekoppeld. Ging dus automatisch omhoog. Heb ik nooit veranderd.

02 jul 2011 11:57
Profiel
Moderator
PF #57
vond de 964 tot 200+ met windschot prima te rijden. wist niet dat het windschot van een 993 geintegreerd zat in het dak. :roll:

02 jul 2011 12:11
Profiel
PorscheForum Rakker
911 Cabrio
Utrecht
Je wordt als cabrio-rijder geboren, dat zit in je genen.
Als je dat niet heb, moet je er niet aan beginnen.
Ga niet tegen de natuur in !!!!!!!

02 jul 2011 20:33
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 (90) ex 997 S (08), 996 C2C (01)
München
Kraken van t dak herken ik wel. Dat hoor je gewoon een beetje bewegen op minder wegdek of als je heel hard rijdt. Gisteren terug gekomen na 2,5weken in italie getoerd te hebben. Tot 165/170 heerlijk te doen met dakkie open (wel met windschot, ramen kunnen dan omlaag blijven), daarboven is het met name heel veel herrie vind ik.

En met het dak dicht kun je zelfs royaal boven de 250 nog een goed gesprek voeren. Ongetwijfeld is een 997 weer beter geïsoleerd dan een 997 maar het zal geen wereld van verschil zijn denk ik.

05 jul 2011 16:19
Profiel
Moderator
PF #57
Pieter_996 schreef:
En met het dak dicht kun je zelfs royaal boven de 250 nog een goed gesprek voeren.

Is wel erg afhankelijk van wie er naast je zit... :twisted:

05 jul 2011 16:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Subaru Impreza WRX
Grunn
Hier ook nooit problemen en kraakjes gehad in de 997 mk1.
En wat hierboven ook al is gezegd, op hoge snelheden kun je goed praten mét windschot. Zelfs 280 gereden met dak open.
In de Corvette C6 coupé is dat anders, bij 120 is de wind al aan het bulderen.. :?

05 jul 2011 18:59
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 22 berichten ]