Flippers,
Het is goed zelf te doen. Houdt wel in de gaten dat je bij garantie, misschien wat verder weg zit dan om de 'hoek'.
Vertrouw je jezelf niet, wil ik best even meegaan als het in de buurt van Overijssel is of het snel te rijden is vanaf daar.
- zorg dat je goed weet wat de staat van de auto is (bij oudere P's akk, bij nieuwere kun je hier misschien wat pragmatischer mee omgaan als je de onderhoudshistorie hebt).
- kijk of hij de nodige modificaties heeft ondergaan, als er bijvoorbeeld een terugroepactie is geweest.
- zorg dat je op voorhand witte platen in D'land laat regelen door der verkopende partij (iets van 80-100 euro), hier kan je mee naar NL grens rijden.
- In NL heb je dan Nederlandse platen nodig om naar een keurig te rijden, om in NL te kunnen rijden. Hiervoor moet de auto al op je naam staan in NL. Sommige rijden daarom met de DL-platen naar huis
- In NL zo snel mogelijk naar de RDW als hij op je naam staat, keuring a 250 euro (prijs 2 jaar geleden).
- 1 weekje wachten op de juiste kentekenpapieren en je kan Nederlandse platen laten maken.
Gezien de voorbereidingen, is het handig op voorhand te onderhandeld te hebben over de prijs die de auto jouw waard is.
Indien hij daadwerkelijk zo is als omschreven in de advertentie en zoals hij overkwam op de foto's. Omdat je afhankekijk bent van de verkoper, die in D'land de Duitse platen moet hebben geregeld (dan ben je ook verzekerd, kosten 80 a 100 euro ongeveer).
Misschien even de RDW bellen om te vragen of je NL-platen kan krijgen op voorhand voor de invoer. Weet even niet meer hoe ik destijds regelde (is hier vast terug te vinden met zoekfunctie).