Auteur |
Bericht |
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
wat zijn de meningen/ervaringen over PGO?
http://www.charismacars.netik heb een oud topic van Rufie gevonden dat hij in 2006 met een PGO heeft gereden (en niet alleen ) maar verder heb ik er hier op het forum nog maar weinig over kunnen vinden. ik weet het, het is natuurlijk geen 356 maar is daar wel op geinspireerd in een retro-jasje. ik heb er al meerdere malen naar gekeken voor mijn vrouw en zij vind m ook erg leuk. de klassieke vormen maar wel een moderne auto. Wie heeft er ervaring met rij-eigenschappen e.d.? en wat is jullie mening over deze auto?
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
Laatst bijgewerkt door mbembe op 15 jan 2012 18:08, in totaal 1 keer bewerkt.
|
15 jan 2012 12:37 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: wat zijn de meningen/ervaringen over PGO?
bij mij werkt de link niet
|
15 jan 2012 12:39 |
|
|
PieterZ
964 C2 Coupe 91 zwart
BMW 528i 97 Soewart
EX 964 C4 Cabrio 91 NachtblauwUtrecht
|
Kan de site niet bekijken. Dealer Page Server</b> <p>Sorry we have been unable to locate the dealer web site you requested.
<p>This may be due to two reasons: <p>1. The Dealer web site no longer exists. <br>2. Your browser does not support the HTTP 1.1 specification.Hoop voor de dealer dat reden 2 (iPad) de oorzaak is
_________________________________________ ......
|
15 jan 2012 12:44 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Er is hier op het forum wel eens eerder over de PGO Speedster gesproken - maar inderdaad geen direct antwoord op je vraag naast Rufie heeft volgens mij ook PPP356 ervaring met zo'n PGO ... en zou als ik jou was gewoon eens zelf in zo'n dingetje gaan rijden, al danniet als je toevallig op vakantie bent in Frankrijk
|
15 jan 2012 12:47 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
sorry guys, de link klopte niet helemaal. heb m nu aangepast!! hoef er niet eens voor naar FR, staan er een aantal in Belgie en ga zeker deze zomer eens een ritje maken met de PGO.
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
15 jan 2012 18:13 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
15 jan 2012 18:19 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Heb zo'n ding tijdens de Spa dagen zien rijden. Geinig, maar meer ook niet.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
15 jan 2012 19:20 |
|
|
Johndc
996mk2 cabrio en 944 Cup racerApeldoorn Oost
|
de PGO ziet er geinig uit en ik ben er eens 1 tegengekomen. Maar ik zou er nooit 1 kopen. Dat omdat de basis uit Frankrijk komt en zo ongeveer alles wat uit Frankrijk komt op autogebied voldoet niet aan mijn standaarden. Tot dusver mijn mening (en ik houd ook niet van knoflook )
_________________________________________ 996 mkII cabrio tiptronic, 944 Cup racer und noch etwas
|
15 jan 2012 20:35 |
|
|
Tilt!
|
Ik vind ze mooi, maar niet "30.000 Euro mooi", en da's dan voor "de minste", iets of wat luxueuzer en je bent een hap meer kwijt, als je weet dat een gemiddelde Boxster nog een 12 a 15.000 Euro kost... voor een *echte* Porsche...
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
15 jan 2012 21:58 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
je zet *echt* tussen **, niet dik genoeg voor je zeker Tilt!
|
15 jan 2012 23:13 |
|
|
Tilt!
|
Echt staat tussen ** om net de nadruk te leggen , anders had ik 't wel tussen "" geplaatst Ik vind de Boxster een dikke auto en snap niet (voor 't geld dat ze nu gaan) dat niet iedereen ermee rondrijdt.
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
16 jan 2012 0:00 |
|
|
Edd997
911 997 Speedster Look
|
Geen ervaring mee, maar mijn mening, een replica? Dan doe mij ma deze; http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=33211
|
16 jan 2012 0:08 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Mja, vind 14k voor een goede 2.5 toch genoeg. Niet vergeten, die eerste wagentjes zijn van '96 waardoor er ondertussen reeds her en der kosten opduiken (vervanging radiatoren bv.). Tegenwoordig heb je voor 25k ook al een 987 S (280 pk) uit 2005 (Belgische prijzen) met amper +-60.000km en dat vind ik dan persoonlijk een groter koopje... O.T. Vind de PGO ook leuk (weliswaar nog niet zelf gereden), maar niet '993-geld' leuk
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
16 jan 2012 9:46 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
beter een 'echte' replica nemen... De PGO's staan niet bekend om hun treffende gelijkenis met het origineel. Van het rijden als een moderne auto zou ik me niet te veel voorstellen, het is en blijft een gebakje waarbij je vol in de wind zit. Als je echt interesse hebt, neem eens contact met mij op. Ik ben voornemens mijn speedster te verkopen.
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
16 jan 2012 11:30 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
PGO: leuk idee, bij mij raakt hij helaas niet de 'gevoelige snaar'. meer gelijkende en motorisch overeenkomstige replica: +100 of een andere 'oude' (in goede staat zijnde) 911 (3.2/964/993) cabrio: +100 om het met plaatjes te zeggen:
|
16 jan 2012 12:19 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Dus jij rijdt een Saab, een Cherokee (en een 996) en je denkt dat franse auto's niet aan je standaard voldoen? Zijn ze te goed???
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
17 jan 2012 22:43 |
|
|
dodootje
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo.
TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio.
Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
|
Zo'n PGO (classic cars - Almere) is dan misschien wel leuk om te zien. Het klopt toch niet. Je ziet een klassieke Porsche, maar je hoort 'm niet. Waarom dan € 30.000.- uitgeven (ex.BPM!) Voor dat geld koop je toch échte Porsches. En uiteindelijk blijft het nog een soort van "kit"car ook. Ik heb niets tegen (goed afgewerkte) kitcars, begrijp me goed! Heb nog eens serieus over een Performance Cobra gedacht.
Léon
_________________________________________ De 996 leerde ons een les. De 997 leert ons het échte leven. (hoe je ineens heel véél geld moet uitgeven)!
|
17 jan 2012 23:33 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Ik denk dat het erom gaat of je het model van een PGO mooi vindt, of niet. PGO is het 'kitcarstadium' wel ontgroeit.
Naar mijn mening is het vergelijkbaar om een Donkervoort met een Lotus Super7 te vergelijken als dat je een PGO met een Porsche 356 Speedster vergelijkt; het heeft beide niets met elkaar te maken...
Zou ik een PGO willen? Nee, voor dat geld zou ik wat anders kopen, maar dat geldt ook voor wat een Donkervoort kost...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
18 jan 2012 9:32 |
|
|
Johndc
996mk2 cabrio en 944 Cup racerApeldoorn Oost
|
Dit kwam ik net tegen...lijkt er wel op maar dan kennelijk uit de jaren '80 http://www.riverhousemini.com/occasions ... _cartype=3
_________________________________________ 996 mkII cabrio tiptronic, 944 Cup racer und noch etwas
|
21 jan 2012 0:02 |
|
|