Auteur |
Bericht |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
 van 4S naar S
Ik lees hier altijd dat een S beter rijdt dan een 4S. Als ik de aandrijfas naar het voorste diff eruit sloop, heb ik dan een S? Lijkt me leuk om een keer te proberen 
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
25 aug 2012 15:25 |
|
 |
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
 Re: van 4S naar S
Dan heb je inderdaad geen aandrijving op de voorwielen meer maar dat maakt het nog geen S... Je hebt nog altijd het gewichtsverschil dus je zou ook het voorste diff moeten verwijderen + de aandrijfassen naar de voorwielen. En of je er dan helemaal bent?, kenners genoeg hier op het forum dus je hoort het vanzelf 
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
25 aug 2012 15:53 |
|
 |
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
 Re: van 4S naar S
Ja dan heb je bijna een S 
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
25 aug 2012 15:54 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
 Re: van 4S naar S
Kheb ook wel eens in een 993 4S mogen proefrijden, vond hem geweldig sturen en rijden 
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
25 aug 2012 15:59 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
 Re: van 4S naar S
slaapverwekkend Hans, dat zal je bedoelen waarom verlangen zoveel mensen naar een '4' en dan als optimum met een S erbij? zou het zijn omdat 4S meer compleet LIJKT dan een 'kale' S. op het circuit kom ik veel meer S-jes tegen - al of niet in GT3 of GT3/RS uitvoering  - dan 4-wiel aangedreven typen. misschien zegt dat alles 
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
25 aug 2012 19:17 |
|
 |
PaulW
Regio Utrecht
|
 Re: van 4S naar S
Bij mijn zoektocht destijds wilde ik gaan voor een S, puur vanwege de looks (Brede kont), maar bewust voor de S gekozen omdat mij juist enkel achterwielaandrijving wat spannender sturen leek. Nog steeds geen spijt van..
_________________________________________ 993 S
|
25 aug 2012 19:22 |
|
 |
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
 Re: van 4S naar S
Die van mij is nu dik 3 jaar een 2WD! Een GT2 wannabee dus(zelfde motor 430pk). Rij er nog steeds met plezier mee,is nu meer een gooi en smijtauto  Ben geloof ik,forever young,wat dat betreft  Gewoon op de weg merk je nauwelijks verschil,behalve als het nat is  Dan rustig aan met het gaspedaal!
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
25 aug 2012 19:51 |
|
 |
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
 Re: van 4S naar S
Ik denk dat de meesten hier die "4" in de praktijk helemaal niet gebruiken. Wat aandrijving betreft rijden we dus gewoon met een "2" rond 99% van de tijd.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
25 aug 2012 19:54 |
|
 |
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
 Re: van 4S naar S
Precies mijn punt. 
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
25 aug 2012 19:55 |
|
 |
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
 Re: van 4S naar S
Wat voor systeem is het 4WD van Porsche? Altijd 4 wiel aandrijving? Of alleen in geval van op de limiet te rijden?
|
25 aug 2012 20:42 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
 Re: van 4S naar S
continue waarbij het 69% achter is en 31% voor, in fractie van 100 van seconden kan het volledig naar voor of achter of naar ene kant gestuurd worden waar nog wel grip is.
_________________________________________ remmen is angst
|
25 aug 2012 21:36 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
 Re: van 4S naar S
dat klopt voor de meesten is het een hobby auto met wat fun kilometers, voor mij dagelijkse auto 20 tot max 25 000 km per jaar ook in de winter,dus bewust gekozen voor 4 wiel aandrijving. daar vind ik het een heerlijk verschil, met winterbanden en de 4 wiel aandrijving dat maakt het voor mij prachtig en veilig. idd de meesten zullen het niet merken tijden gewoon sturen.
_________________________________________ remmen is angst
|
25 aug 2012 21:38 |
|
 |
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
 Re: van 4S naar S
Hangt af van het type. Rob beschrijft de situatie voor de 964 die niet opgaat voor de 993 en latere types. Die rijden, zolang de achterwielen grip hebben en niet doorslaan, volledig achterwiel aangedreven. Vandaar mijn opmerking over de 993 (4S). De verschillen in de typen daarna zit hem vooral in de verfijning van de werking van het 4WD systeem. Is ook een mooi filmpje op YouTube over te vinden met de 993 turbo vs 997 turbo op het Porsche driving center in de UK.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
25 aug 2012 22:26 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
 Re: van 4S naar S
(stop met deze smiley voor jouw posts Mark  )
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
25 aug 2012 23:03 |
|
 |
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
 Re: van 4S naar S
Dat vind ik jammer Paul. Misschien dat ik mijn "4" volgend jaar eens echt kan gebruiken. Tijdens een gezamenlijke bochtige rit? 
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
26 aug 2012 14:14 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
 Re: van 4S naar S
((  ))
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
27 aug 2012 22:26 |
|
 |
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
 Re: van 4S naar S
heb C4 en C2 gereden. Met de C2 ben ik een aantal keer na een rotonde te vroeg op het gas gegaan een uitgebroken. zonder ellende trouwens. Met de C4 gebeurde (kon) dit niet. (Niet de limiet opgezocht  )
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
27 aug 2012 22:57 |
|
 |
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
 Re: van 4S naar S
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
28 aug 2012 0:15 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
 Re: van 4S naar S
Ik vind hem nogal zwaar en met weerstand sturen. Alsof hij niet echt graag de hoek om wil. Dat is vooral bij lagere snelheden, bij hogere snelheden (Nordschleife of circuit) stuurt tie super. Is natuurlijk geen vergelijking, maar mn 325 E90 stuurde met meer enthousiasme (sportpakket). (V70 daarentegen is gevoelloos, maar ja, je koopt zon ding ook alleen om mee van A naar B te rijden, niet voor de lol)
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
28 aug 2012 16:02 |
|
|