Auteur |
Bericht |
968mint
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986Friesland
|
Hardtop voor Boxster noodzakelijk?
Ik overweeg als Daily Driver een oudere Boxster (97) erbij te kopen. Heb een leuke tiptronic op het oog. Heeft alleen geen hardtop. Nu vond ik de auto bij de proefrit niet extreem veel lawaai maken (veel beter dan bij mijn 968 cab). Later ook gereden in een boxster met hardtop. Ik vond deze nogal veel piep en kraakgeluiden maken. Is een hardtop echt noodzakelijk (winter ed) of is het zonder ook goed te doen, (je moet dat ding namelijk ook weer opbergen ed)
|
03 jan 2013 15:25 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Re: Hardtop voor Boxster noodzakelijk?
Als de Boxster onder een carport of in een garage kan staan zou ik het niet doen. Sinds ik mijn cabrio overdekt kan parkeren heb ik de hardtop niet meer gebruikt.
Vind het rijden met de softtop fijner dan met hardtop: je hoort de uitlaat beter. Met de hardtop is het veel te stil. Enige reden om de hardtop nog eens te monteren is een lange trip op hoge snelheid, verder niet meer nodig.
Jean-Pierre
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
03 jan 2013 15:36 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Zou het ook niet doen, gaat prima zonder, denk ik. Heb ooit ook 2 winters met een 993 cabrio doorgereden, geen problemen mee ervaren....
|
03 jan 2013 15:38 |
|
|
JVDS
den Haag
|
als je een garage hebt of carport geen probleem anders wordt de kap wel groen inde winter omdat ze nauwelijks droogt, heb zelf een boxster gehad met hardtop na spuiten wel bijna 75o euro kwijt...
|
03 jan 2013 15:41 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Kan je mogelijks beter investeren in een nieuwe kap (van de 986 MKII), heb je meteen een softtop met glazen achterruit en verwarming...
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
03 jan 2013 16:04 |
|
|
horn
PF #57
|
Heb bij geen enkele cabrio die ik heb gereden ooit de behoefte aan een hardtop gehad. Mis je nl ook de optie om in de winter open te rijden. Net nog 20 minuten open terug gereden in de mini...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 jan 2013 16:56 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Winter in NL ....
|
03 jan 2013 17:10 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
TS geeft aan de auto dagelijks te gaan gebruiken dus de kap droogt zeker wel door rij-wind cq. kachel warmte van binnen. Ik denk dat een hardtop 'overbodig' is zeker als je de wagen dagelijks gaat gebruiken.. dan kun je de kap open gooien wanneer je wilt! Mijn buurman heeft ook een boxster en ook geen hardtop en de kap staat zelfs met dit saaie grijze weer open
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
03 jan 2013 17:33 |
|
|
968mint
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986Friesland
|
Ik was even vergeten dat je dan inderdaad niet meer even op een mooie herfst of winterdag de kap kan openen. Hardtop is na de eerste keer wel redelijk makkelijk te plaatsen maar lijkt mij niet iets om een paar x per jaar te doen. De auto kan evt thuis onder een carport staan. Bij mijn werk zal hij wel de elementen moeten weerstaan. Vlgs mij zijn die kappen van de Boxster goed waterdicht?
|
03 jan 2013 19:52 |
|
|
markk
MY01 BoxsterS
|
Heb alleen een hardtop tegen vandalisme, lees een mes in mn softtop. Voor de rest niet nodig. En het monteren/demonteren vd hardtop is met zn tween echt minder dan een minuut werk.
Mark.
|
03 jan 2013 19:55 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Wanneer monteer je die hardtop dan wel - en wanneer niet Heb zelf 20 jaar cabrio gereden ... waarvan 7 jaar Porsche's ... nooit een issue gehad met vandalisme ... ook nooit een hardtop gehad TOTMBO rijdt ookal jaren (911) cabrio - nooit een mes in het dak gehad - wel een dikke kras over een deur ... en 1 keer een zijraam naar buiten getrokken (driehoek raamframe) om de radio te kunnen stelen
|
03 jan 2013 20:04 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
De Boxster van modeljaar 97-00 heeft een ongevoerde kap, terwijl die vanaf modeljaar 01 wel een gevoerde kap hebben.
Zeker de eerste bouwjaren hebben indien het koud is wel een hardtop nodig (vind ik dan).
Daarnaast is mijn kap mede mooi gebleven omdat in de winter de hardtop erop zat en de softtop beschermd was.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
03 jan 2013 20:39 |
|
|
markk
MY01 BoxsterS
|
Als ik ga rijden dan demonteer ik 'em. Als ik terugkom dan monteer ik 'em BoxsterS is niet mijn daily. Twee cabrios gehad vanag '98, beide 1x opengesneden... Mark.
|
03 jan 2013 20:54 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Let wel op dat de kap op een wagen van 15 oud aan het eind van zijn levensduur zit. Dikke kans dat je op korte termijn de kap moet vervangen.... Zou daar eerder in investeren dan in een hardtop. Rij zelf al 10 jaar cabrio, elke winter heeft wel een paar dagen dat ie echt lekker open kan, tenzij je de hardtop er nog op hebt
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
03 jan 2013 21:53 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Hardtop van een Boxster is los met drie hendels ( en 1 stekkertje voor de achterruitverwarming) en hing binnen 3 tellen weer in de houder aan de muur! Kan natuurlijk niet tijdens een rit
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
03 jan 2013 21:56 |
|
|
Patrick
|
Het piepen en kraken van de hardtop kan verminderd worden door de rubbers goed in te vetten. Helemaal kraakvrij gaat niet lukken.
|
03 jan 2013 22:53 |
|
|
horn
PF #57
|
kan je bij een hardtop van de boxster de softtop gewoon laten zitten (open uiteraard) of moet je de softtop verwijderen om de hardtop te monteren?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 jan 2013 0:32 |
|
|
Patrick
|
Nee de softtop kan gewoon blijven zitten.
|
04 jan 2013 0:54 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Het PVC ruitje gaat scheuren als je ieder jaar de hardtop erop zet. De meeste verkopen hun hardtop na een paar seizoenen, maar als DD zou ik ook een hardtop erbij nemen. Heb je in ieder geval achterruitverwarming. Waarom ga je de 968 niet als DD gebruiken?
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
04 jan 2013 1:12 |
|
|
Patrick
|
Ik heb vijf jaar lang een Boxster gehad uit 97. Afgelopen jaar heb ik hem verkocht. Ieder jaar een aantal maanden met de hardtop gereden. Ik had een handdoek tussen het dubbel gevouwen ruitje gedaan. Bij mij bleef het ruitje heel. Het was nog de originele softtop. De auto was origineel met hardtop geleverd. Ik heb natuurlijk geen flauw idee hoe vaak de eerdere eigenaar met hardtop reed.
|
04 jan 2013 10:25 |
|
|
markk
MY01 BoxsterS
|
Onzin. Doe niets anders en mn softtop / pvc ruitje is alweer een jaar of 11 oud... Mark.
|
04 jan 2013 21:51 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Dit is geen onzin hoor. Ik ken diverse voorbeelden waar de ruit van gescheurd is en waar een hardtop daar zeker een grote bijdrage in heeft gehad. Staat de Boxster in een garage en verzorg je de auto goed inclusief het regelmatig schoonmaken van je PVC ruit met speciale reinigingscreme, dan denk ik ook dat je softtop minimaal 15 jaar mee kan. Nu is die ruit vervangen geen drama. Ik zou dit punt wel meenemen in mijn beslissing om een hardtop te gebruiken. Bij het openen en sluiten van de kap bij een temperatuur van 6 graden of lager loop je een hoog risico, dat de ruit gaat scheuren. Dat geldt ook voor het gebruik van een wasstraat en het gebruik van een hardtop.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
05 jan 2013 11:53 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Van lange tijd opgevouwen zitten wordt een kap ook lelijk. Het valt me ook op dat er permanent veel hardtops te koop staan, dat zal ook een reden hebben. Ik zou idd in een goede kap met glazen ruit investeren, de hardtop vergeten, en over 6 -8 jaar de kap weer eens vernieuwen, als je de auto dan nog hebt...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
05 jan 2013 12:05 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Helemaal mee eens. Dit is de beste oplossing.
|
05 jan 2013 13:07 |
|
|
Frits77
986 S040
|
beetje off topic maar: welke creme kan ik daarvoor gebruiken?
|
05 jan 2013 16:47 |
|
|