Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:05

Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
PCM 3.0 update 997.2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht PCM 3.0 update 997.2
Voordat jullie denken dat ik de zoekfunctie niet heb gebruikt, moet ik melden dat ik de hele dag aan het lezen was over o.a. deze kwestie, maar kwam vooral topics over update van 2.0 of 2.1 in 996en trgen maar totaal geen PCM 3.0.

Ligt het aan mij of is er geen behoefte aan een update van zo'n systeem bij jullie?

Inmiddels heb ik uitgezocht dat ik in mijn 997 mk II de PCM 3.0 met de software v1.4 heb. Dus tijd voor een update. Maar via de dealer 500 euro betalen kan altijd. Eerst kijken of er misschien een medeliefhebber de wiel al voor mij uitgevonden heeft.

Dus laat dit een topic worden voor al diegenen die op zoek zijn naar PCM 3.0 update met alle details en info over hoe, wat, waar en evt. voor hoeveel :salut:

05 jan 2013 19:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: PCM 3.0 update 997.2
Beste Liefhebber,

Ik heb precies dezelfde versie als jij. Ik zou eigenlijk ook een update willen maar ben zoals jij ook van mening van 450 euro aftikken bij de dealer wel veel geld is. Helaas ben ik in mijn zoektocht naar een goedkopere oplossing gestrand, weet dus ook niet of het anders/goedkoper kan....... ik houd me dus ook van harte aanbevolen voor suggesties/tips.

05 jan 2013 21:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Volgens mij blijft de vraag of een update zinvol is.
De vraag is van wanneer is je navigatie dvd.
Vlgs mij kom je ook met de laatste versie niet verder dan eind 2008.
Dus wat hebben jullie?

05 jan 2013 21:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Ik heb idd versie eind 2008 volgens mij... zal het morgen nog even checken. Maar wat kan er gedaan worden om de kaarten te updaten? Dat moet toch mogelijk zijn?

05 jan 2013 21:44
Profiel
PorscheForum Rakker
911 997 Speedster Look
Als je DE oplossing het gevonden dan pb me maar :thumleft:

05 jan 2013 21:55
Profiel
PorscheForum Junkie
... een nieuwe Tom Tom kopen vrees ik.... :mrgreen: :mrgreen

05 jan 2013 22:03
Profiel
PorscheForum Rakker
911 997 Speedster Look
Porsche moet zich schamen, zoveel geld voor de 911 en dan een kaarten update a 500 euro pffffff :bang: :bang:

05 jan 2013 22:32
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Ik snap niet waarom iedereen zo moeilijk doen over de 500 euro....Porsche is hier niet uniek in. De kaarten zijn van Navteq, maar de software is van Porsche, dus de afzetmarkt voor de software is veel kleiner dan Tom Tom en kost het dus meer per afnemer. Standaard supply and demand.

Gewoon ogen dicht doen en betalen, dan hoef je niet uren lang te prutsen met een update die mogelijk je amp kunt bricken.

Ik heb mijn navigatie dit week bij PCA laten updaten en de prijs was volgens mij 430 euro.

05 jan 2013 23:05
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 997 Speedster Look
Denk dat de meeste hun navi, met name de eerdere 997 modellen, deze updaten voor veel minder dan 430e!!
Wil er gerust wat meer voor betalen dan een TT update, maar zelf vind ik 430e best veel, een alternatief is dus welkom.

Wat heb je nu voor 430e gekregen als ik vragen mag?

06 jan 2013 0:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Johannvb schreef:
Ik snap niet waarom iedereen zo moeilijk doen over de 500 euro....Porsche is hier niet uniek in. De kaarten zijn van Navteq, maar de software is van Porsche, dus de afzetmarkt voor de software is veel kleiner dan Tom Tom en kost het dus meer per afnemer. Standaard supply and demand.

Gewoon ogen dicht doen en betalen, dan hoef je niet uren lang te prutsen met een update die mogelijk je amp kunt bricken.

Ik heb mijn navigatie dit week bij PCA laten updaten en de prijs was volgens mij 430 euro.

Terecht ben ik het eens met Ed997.
Een top navigatieapparaat bij de Mediamarkt kost geen 200 euro en dat ook nog helemaal up to date met veel snufjes die het naast alleen het navigeren biedt. Dus lijkt me haalbaar voor Porsche om omwille de klantvriendelijk Navteq te dwingen niet de hoogste prijs te vragen, als het al überhaupt zo is.

Er zijn manieren om aan CDs te komen voor de 2.1 versie, dus lijkt met logisch dat het ook mogelijk moet zijn voor de 3.0. Desnoods kunnen we de CDs kopen en een aantal back-up kopieën maken om zeker te zijn dat we de CDs voor de komende jaren verliezen. Vervolgens deze bij alle betrokkenen veilig opbergen. Of kan dat niet zo? :scratch:

06 jan 2013 1:09
Profiel
PorscheForum Rakker
911 997 Speedster Look
Bron; http://www.pff.de

PCM3.0 und PCM3.1 Update (Datenstand Modelljahr 2011)Mein Auto: 997/2, Carrera S, Cabrio

Habe heute mein Navi updaten lassen. Neues Kartenmaterial (Stand 02.2010) und Update des kompletten PCM3.
Anscheinend ist beides gerade erst rausgekommen (was aber so richtig niemand wirklich so richtig verifizieren konnte).
Unabhängig davon, dass die Kartendarstellung jetzt komplett anders und wie beim Panamera ist gibt es noch einige andere massive Änderungen:

NAVI:
- anpassen der Kartendarstellung an persönliche Anforderungen (3dimensionale Darstellung, Verkehrsmeldungen ein- und ausblenden und Anzeige
dieser Anforderungen als Symbol auf der Karte. Auswahl durch Touch auf Bildschirmsymbol

- Bei Anzeige der Städteliste mit gleichlautenden Städten ist über dem Detail-Button ein zusätzliches Einblenden einer Karte mit Zusatzinfos möglich.
Dadurch leichtere Wahl des Zieles

- Zusätzliche Anzeige eingestellter Routenoptionen (Maut, Autobahn etc) im Hauptmenue Navigation

- Bei aktivierter Umfahrungsabfrage: Anzeige einer Verkehrsmeldung (ca 10 Min) vor Erreichen eines Staus) mit Auswahl den Stau zu umfahren/ignorieren
oder weitere Details anzufordern.

BLUETOOTH:
- Automatisches Umschalten des internen Telefones (nur bei Telefonmodul) in den HandsfreeProfile Betrieb wenn das Mobiltelefon das SIM Access
Profil nicht unterstützt.

- Sync Anruflisten Mobiltelefon / PCM

Sprachbedienung:
- Erhöhen der Erkennrate durch zusätzliches Abfragen der Straße. Dadurch wird ein Best-Match abgebildet und Alternativen werden direkt ausgeschlossen

Universelle Audioschnittstelle:
- Volltextsuche für USB-Medien (Durchsucht komplette Datenbank nach beliebigem Text

- Neue Musiksuche - ausgehend vom aktuell gespielten Titel (ENDLICH!!!!)

06 jan 2013 2:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Edd997 schreef:
Denk dat de meeste hun navi, met name de eerdere 997 modellen, deze updaten voor veel minder dan 430e!!

Klopt, voor PCM 2.1 betaal je €425 :wink:

Bij PCA kost een update van PCM 2.1 echter €750. Omdat "er ook software in de PCM zelf wordt geupdate".

06 jan 2013 9:42
Profiel
Forum Admin
Utrechtse Heuvelrug
Rob997S schreef:
Klopt, voor PCM 2.1 betaal je €425 :wink:

Bij PCA kost een update van PCM 2.1 echter €750. Omdat "er ook software in de PCM zelf wordt geupdate".

MIjn software en kaarten zijn geupdate voor 430 :popcorn:

06 jan 2013 11:29
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 997 Speedster Look
425 voor de eerdere modellen? Volgens mij kan dat al met een copy cd/dvd! Als ik zo lees is het meer dan
alleen een kaart update, binnenkort apk en 60k beurt, eens kijken of ik een mooi prijsje kan afspreken.

06 jan 2013 15:35
Profiel
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
De kaarten voor de 997 gaan in werkelijkheid vlgs mij niet verder dan 2008.
Mooie kontrole is de situatie A2, Eindhoven.
Porsche is, en ik weet niet wanneer, overgaan naar harddisc.

06 jan 2013 15:42
Profiel
PorscheForum Rakker
911 997 Speedster Look
Eindhoven is idd mooi voorbeeld rich, rij er met de pcm altijd fout :ass:

06 jan 2013 15:49
Profiel
Forum Admin
Utrechtse Heuvelrug
sarsrich schreef:
De kaarten voor de 997 gaan in werkelijkheid vlgs mij niet verder dan 2008.
Mooie kontrole is de situatie A2, Eindhoven.
Porsche is, en ik weet niet wanneer, overgaan naar harddisc.

Volgens PCA zou mijn kaarten nu de situasie van circa 2011 weergeven. Vanmorgen de navigatie vanaf Utrecht naar Hoofddorp getest en er is geen verspringen op de A2, dus de nieuwe wegdek ligging is bekend. Dan zal wel kloppen wat PCA zei, denk ik? Mijn Benz uit 2012 had namelijk wel de verspringing op de nieuwe A2 tussen Utrecht en Amsterdam en die had kaarten uit vroeg 2011, dus de kaart in de 997 is volgens mij nieuwer.

10 jan 2013 11:21
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Johannvb schreef:
Vanmorgen de navigatie vanaf Utrecht naar Hoofddorp getest en er is geen verspringen op de A2, dus de nieuwe wegdek ligging is bekend.

Vergeet niet dat een update ook afhankelijk is van wat de cartografie-bedrijven doorgegeven krijgen ...

Je hebt vast wel eens meegemaakt dat je voor een rotonde staat en dat de navigatie een kruispunt aangeeft :|
Zo komt het ook voor dat je navigatie een rotonde aangeeft, maar dat het nog steeds een kruispunt ligt ... :shock:

In het laatste geval is de gemeente (te) voorbarig geweest met het doorgeven van de gegevens :wink:

Tussen tijd van "doorgeven" en de tijd dat een update beschikbaar is zat voorheen zo'n 2 jaar ...

10 jan 2013 11:33
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Utrechtse Heuvelrug
Klopt, maar de A2 ging mis op bijna alles. Tom Tom, MB en de Skoda van TOTMBO...het is in ieder geval beter dan de kaart die er nog af fabriek in zat :D

10 jan 2013 13:08
Profiel WWW
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
gaat een update nog via een DVD of is dit uitsluitend een klusje wat de dealer uitvoert en krijg je dus helemaal geen update schijf? ...

14 jun 2013 12:27
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 20 berichten ]