Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 20:34

Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
carrera 3.2 / 993 c2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht carrera 3.2 / 993 c2
Gisteren weer genoten van mijn Porsche s , met beide auto s meer dan anderhalf uur gereden stuk duitse autobaan erbij das echt genieten,
maar ik kan nog steeds niet zeggen naar welke Porsche mijn voorkeur gaat, niet dat ik kiezen moet maar meestal heb je wel een voorkeur voor een auto
ik zou het op dit moment niet kunnen zeggen , en dan hebben ze 2 weken geleden bij elfer een goed bod gedaan voor mijn 3.2 toen hij daar voor onderhoud was waar ik wel vaak over zit te denken zou eerste auto zijn waar geen geld bij hoeft, had eigenlijk liever als ze geen bod hadden gedaan want je gaat er toch over denken.......

wilco

20 mei 2013 8:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: carrera 3.2 / 993 c2
Ik analyseer mijn gevoel dan door vast aan te nemen dat ik de auto verkocht heb en dan instappen voor het laatste ritje..............krijg je dan al heimwee, dan niet wegdoen.

Aan de andere kant lijkt mij ook lastig om twee hobby auto's frequent te gebruiken, althans, als je nog in het werkzaam leven zit. Dus als het nu al 80% de 993 is en slechts zelden de 3.2 dan kan je het overwegen.

20 mei 2013 9:16
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Ooo beste man, Porsche brengt je wel hoofdbrekens:
Eerst slapeloze nachten welke je zal kopen, nu idem voor welke je zal verkopen ;-)

Het feit dat je de 3.2 kwijt kan zonder er op te verliezen: dat zal dan vooropig nog wel even zo blijven dan.

Lekker blijven rijden met dat ding, ik heb gisteren ook weer lekker een uurtje gestuurd met m.

20 mei 2013 9:19
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Ik zou ook nog even wachten met de keuze. Je hebt je 2e net. Dus niet zo raar als die nu meer aandacht krijgt. ;)

Ik merk bij mezelf dat het afhankelijk is wat ik ga doen:
- lekker toeren en zonnetje op koppie en leuk gezelschap mee, dan de targa.
- ff flink los of minder weer, dan meestal de 3.2

Verder zit er luxe verschil tussen beide (airco, ABS, cruise control,) en afstelling (normaal versus sport onderstel incl sper). Dus langere vakanties luxe (964) , dag trips of rondje binnenwegen heimat (3.2)

20 mei 2013 9:33
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Mijn gevoel is dat de 3.2 met tijd veel meer collectable zal zijn dan een 993. Het is ook voor mij de ultieme 911 (met uizondering van de RS varianten). Goede pk per kg, geen krachtstuur en weinig electronica. De 993 bubbel is al een beetje minder geworden de laatse tijd en ik denk dat op termijn een 993/964 minder waard zal zijn dan een goede 3.2.

20 mei 2013 10:04
Profiel WWW
911 3.2 Carrera
Wilco, vraag je vrouw welke je moet houden...... :mrgreen:

20 mei 2013 10:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Immer volle pulle
heel goed antwoord ver boven de 200, als ik er alleen al aan denk dat ik de 3.2 niet zou hebben voel ik me al slecht(net nog even rondje gemaakt met de 3.2) en daarbij hij kost ook geen drol aan vaste lasten per jaar, 112euro verzekering( old timer)per jaar tot nog toe volgend jaar komt daar 120euro bij omdat hij dan niet meer belastingvrij is (bj 1986) en minder waard worden zal hij niet snel zo te horen, ga hem gewoon houden.
ben alleen maar gaan twijfelen omdat het bod hoger was dan ik betaald had en normaal kosten hobby s geld
klopt alle aandacht ging naar de 993 en dan denk je als je goed bod krijgt heb hem eigenlijk ook niet nodig..........enz.
maar heb ze nu om geruild van schuur en staat de 3.2 vooraan zodat die het gemakkelijkst kan worden gepakt om van te genieten

mvg wilco

bedankt

20 mei 2013 13:02
Profiel
911 3.2 Carrera
Ik zeg hou die 3.2....

Net met de mijne naar Deventer geweest (start van de classic Ijsselvallei toerrit van Marco 3.2) en ik moet zeggen: hij rijdt super.....beetje Spartaans maar daarvoor heb ik hem ook.:drive:

http://m.youtube.com/watch?v=jFJHbvBz1zs

20 mei 2013 14:03
Profiel
Wat een luxe (problemen) :drive: :wink:

22 mei 2013 22:51
Profiel
PF #911
België
Johannvb schreef:
Mijn gevoel is dat de 3.2 met tijd veel meer collectable zal zijn dan een 993. Het is ook voor mij de ultieme 911 (met uizondering van de RS varianten). Goede pk per kg, geen krachtstuur en weinig electronica. De 993 bubbel is al een beetje minder geworden de laatse tijd en ik denk dat op termijn een 993/964 minder waard zal zijn dan een goede 3.2.

Gok ik niet. De productieaantallen lagen bij de 964 en 993 eveneens (relatief) laag. Dat de 993 even in prijs blijft hangen heeft volgens mij met leeftijd te maken. De 3.2's zijn inmiddels klassiekers en de 993 nog niet. Je ziet de laatste jaren de prijzen van 964's eveneens gevoelig stijgen, ook deze beginnen nu langzaam aan een klassiekerstatus te gaan verwerven (eerste exemplaren worden dit jaar effectief 25). Na verloop van tijd worden echt goede exemplaren van al deze generaties sowieso schaars zodat prijzen van allen in de lift zullen zitten...

OT Zou de keuze dan nog even uitstellen, dat bod voor je 3.2 zal blijven gelden, en dan kan je na een jaar ofzo de knoop doorhakken...
Ex: Elise S1 111S

23 mei 2013 10:32
Profiel WWW
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
of je vraagt wat die ook geeft voor die 993 :idea:

en dan allebei eruit en voor een dikke 997gt3 of gt3rs gaan :cheers:

dat kan natuurlijk ook :mrgreen: :wink:

succes met je keuze !

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

23 mei 2013 10:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Haarlem
Heb je het gevoel dat ze te dicht bij elkaar staan qua beleving? Je zou de 3.2 ook kunnen verruilen voor een nog klassiekere 911.... Als het dan iets comfortabeler moet of met slecht weer heb je de 993, voor mooie toerritten de 911...

23 mei 2013 12:36
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Godspeed schreef:
Johannvb schreef:

Gok ik niet. De productieaantallen lagen bij de 964 en 993 eveneens (relatief) laag. Dat de 993 even in prijs blijft hangen heeft volgens mij met leeftijd te maken. De 3.2's zijn inmiddels klassiekers en de 993 nog niet. Je ziet de laatste jaren de prijzen van 964's eveneens gevoelig stijgen, ook deze beginnen nu langzaam aan een klassiekerstatus te gaan verwerven (eerste exemplaren worden dit jaar effectief 25). Na verloop van tijd worden echt goede exemplaren van al deze generaties sowieso schaars zodat prijzen van allen in de lift zullen zitten...

OT Zou de keuze dan nog even uitstellen, dat bod voor je 3.2 zal blijven gelden, en dan kan je na een jaar ofzo de knoop doorhakken...

de 3.2 is rauwer, de 964/993 zijn toch een beetje wijvenbakken.

23 mei 2013 12:54
Profiel
PF #911
België
Maar de liefhebbers van rauw vlees worden ook schaarsers sinds de uitvinding van het vuur...
Ex: Elise S1 111S

23 mei 2013 13:06
Profiel WWW
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
godspeed geweldig antwoord :cheers:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

23 mei 2013 13:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
wolf schreef:
de 3.2 is rauwer, de 964/993 zijn toch een beetje wijvenbakken.

Blijft niet veel meer over zo... Allemaal naar een 3.2? :mrgreen:

23 mei 2013 13:44
Profiel
993 4S
Godspeed schreef:
Maar de liefhebbers van rauw vlees worden ook schaarsers sinds de uitvinding van het vuur...

Raw is helemaal hot, toch?

Ik zou doen wat Knauf zegt; GT3RS-je scoren.
Is rauw, snel, betrouwbaar, roest niet.....
jammer vant water.....

23 mei 2013 13:56
Profiel
Moderator
PF #57
pfffff... jij hebt echt te veel tijd over... :shock: als je er niet vanaf hoeft, beide houden. Als je er goed voor zorgt worden zowel de 3.2 als de 993 meer waard. Ik zou er dus lekker van blijven genieten.

23 mei 2013 14:17
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Kom net terug van een stukkie blazen met de GT3RS, jongens wat een feest om met zo'n auto te toeren :drive: :cheers:
Kan en mag je niet vergelijken met de 993S, deze doet ook alles zeer goed en soepeltjes :res:
Er fietst al steeds een kennis voorbij die hem voor een zacht prijsje wou meenemen, doe het maar niet :shock:
Tja "doet" kan je het geld goed gebruiken :?: , anders lekker laten staan :idea:

23 mei 2013 14:50
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Godspeed schreef:

:mrgreen:

als funcar wil je zo veel mogelijk rauw. no nanny's please.

23 mei 2013 15:18
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
vorige week 3300 km passen gereden en heen/terug duitse autobaan met mijn 3.2, kon alles netjes bijhouden. (996/GT2+997 Turbo+993) fijne reisauto zelfs voor de lange afstand en een heerlijk geluid. hard werken omdat er niets bekrachtigd wordt maar wil hem zeker niet ruilen voor een andere cq moderne, dit geeft mij het ultieme gevoel van echt auto rijden. :thumleft:

24 mei 2013 10:54
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Alles bijhouden? Reden de 996 GT2, 997 Turbo en 993 wel plankgas? :twisted: :wink:

24 mei 2013 12:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Immer volle pulle
en dan hebben ze 2 weken geleden bij elfer een goed bod gedaan voor mijn 3.2 toen hij daar voor onderhoud was , eerste auto waar geen geld bij hoeft, had eigenlijk liever als ze geen bod hadden gedaan want je gaat er toch over denken.......

Als ze geen bod hadden gedaan , zou het niet in me op komen om de 3.2 te verkopen en daar houd ik het maar bij. bod snel vergeten en genieten van mijn 3.2, heb hem net gewassen en klaar staan voor een leuk ritje vanmiddag.
en als ik eerlijk ben ik ben niet van de waterkokers na de 993 houd het eigenlijk voor mij op (maar zeg nooit nooit) niet dat ik een 997 niet mooi vind maar dat geluid van de motor kan ik nog niet aan wennen
dan idd nog eerder een oudere Porsche

groet wilco

24 mei 2013 13:11
Profiel
Moderator
PF #57
als het een offer you can't refuse was - doen. Anders lekker blijven rijden! :lol:

24 mei 2013 17:34
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Hoe hoog was dat bod overigens?

24 mei 2013 18:48
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende