Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:40

Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
weinig rijden met porsche 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht weinig rijden met porsche
vanmorgen de 1000km gehaald vanaf 4mei met de 993, te weinig gebruikt de laatste tijd voor zo n fijne en goede auto
tijdje met de 3.2 gereden die heeft nu bijna 2500km gedraaid in een jaar(september)
en met een eend (ook boxer motor en lufti) ruim 7000km in een jaar, zou eigenlijk andersom moeten maar zit altijd met parkeren als ik met Porsche ergens naar toe wil, dan staan er gelijk gasten om heen te springen te foto graveren enz en dat vind ik dan iets minder.........
maar misschien dat ik daar dan aan moet wennen.......bij een eend lachen ze en lopen ze verder en zitten ze er ook niet aan,

groet wilco

03 aug 2013 12:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: weinig rijden met porsche
Ik zou ook niet blij zijn als ze m'n auto zouden graveren :mrgreen:

03 aug 2013 12:23
Profiel
911 3.2 Carrera
Doe je toch eentje weg als je te weinig mee rijdt......krijg je een leuk bedrag mee om benzine voor die andere te kopen.

03 aug 2013 12:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Kan er niet wakker van liggen als men de auto wil fotograferen. Heb dan wel het geluk dat hij grotendeels in Zwitserland staat en men niet echt oppijkt van een Porsche meer of minder.

Van de winter met bak op het dak trok wel aandacht en fotografen :mrgreen:

03 aug 2013 13:19
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupe
Aan de Maas
Herkenbaar...... Rij ook niet erg veel met de Porsches. Met de 964 tussen de APK 's in 5000 km .Met de SC 3500 km in laatste jaar. Van november t/m maart staan ze altijd binnen ivm weersomstandigheden. .........En aangezien ik dan ook nog eens in een 6 weken op, 6 weken af schema werk, zijn het nog redelijk wat km's.
Denk er niet aan om er eentje weg te doen.......Eerder nog eentje erbij kopen. :mrgreen:

03 aug 2013 13:36
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Immer volle pulle
nee weg doen is geen optie, sommige dingen zijn gewoon hebben dingetjes en daar is Porsche er 1 van, en vooral de 3.2 is een hebbeding die dan ook nog eens heel weinig kost met de oldtimer verzekering en belastingvrij, ok komt volgend jaar 120euries bij maar dan kost hij nog geen 250euro aan vaste lasten per jaar(excl onderhoud) daar kun geen Porsche voor weg doen ook al zou ik hem alleen maar in de schuur zetten om naar te kijken ...............

03 aug 2013 14:21
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
De optie is toch om de auto meer te gebruiken en niet te bang te zijn om deze ergens neer te zetten. Kijk, ik zet hem ook niet op de parkeerplaats bij AH op zaterdag, maar verder gebruik ik hem wel wat meer.

Ik rij 50.000 km vooral zakelijk met de Audi en alle leuke ritjes met de Porsche ( ca 7.500-9.000 km per jaar).

Maar goed, indien je de Porsche kms moet delen over twee auto's dan wordt het minder. Dus misschien één Porsche gebruiken en de andere niet.

03 aug 2013 16:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Citaat:
Dus misschien één Porsche gebruiken en de andere niet.

Lijkt me toch ook geen optie (want helemaal niet rijden kan niet goed zijn voor die p.)of was die stelling grappig bedoeld :scratch:

03 aug 2013 16:34
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
800 km vanaf januari dit jaar. En daar zal weinig bijkomen want ik ben al vier dagen op zoek naar mijn sleutels. :mrgreen:

03 aug 2013 16:45
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
jan-1 schreef:
Citaat:
Dus misschien één Porsche gebruiken en de andere niet.

Lijkt me toch ook geen optie (want helemaal niet rijden kan niet goed zijn voor die p.)of was die stelling grappig bedoeld :scratch:

Idd, want niet rijden in een Porsche is geen optie. Heel eerlijk, die 2cv zou behalve richting AH op de oprit blijven! Wij hadden tot voorkort met z'n tweetjes 4 auto's en die komen allemaal aan minimaal 7000 km per jaar.

Zeer recent is er één uitgegaan, dus nu nog maar drie :D

03 aug 2013 22:34
Profiel
PorscheForum Rakker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
djin schreef:
Kan er niet wakker van liggen als men de auto wil fotograferen. Heb dan wel het geluk dat hij grotendeels in Zwitserland staat en men niet echt oppijkt van een Porsche meer of minder.

Van de winter met bak op het dak trok wel aandacht en fotografen :mrgreen:

Welk deel zet je dan meestal in Zwitserland neer? :mrgreen:

03 aug 2013 22:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 964 nu R107
010
Ik ga met de 964 ook geen 5.000km pj halen, mag ook niet van de verzekering :mrgreen:
P gaat ook midden november de stal in en komt er na de voorjaarsvakantie pas uit.

03 aug 2013 23:23
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Ken een (hele aardige) man die eind 2012 een Boxster uit 2006 inruilde met 4500km op de teller. :shock:
Hij kocht een 991 die februari dit jaar geleverd werd. :D
Van de dealer naar zijn huis is het 75km. :arrow:
Toen we samen bij de dealer eind juli voor een poetsclinic langs kwamen stond er 150km op de teller van zijn auto :mrgreen:
Hij geniet intens van zijn auto en had 'm al 3 keer gepoetst...... In z'n garage :res:
Echt een hele fijne vent en een echte Porsche fan :thumleft:

03 aug 2013 23:23
Profiel
Amsterdam
En toch begrijp ik dat niet :shock: Ook in Duitsland heb je veel van dat soort gasten. Supercoole auto's maar niet rijden. Ooit een artikel gelezen over een kerel die twee 968 CS-en had en er met één niet reed en met de ander hooguit een paar honderd km per jaar.

Voor mij hetzelfde als een pianist een steinway vleugel koopt en er niet op speelt, een schilderijenliefhebber een Monet koopt, maar hem ingepakt in de kast laat staan. Of een architect die een prachtig huis ontwerpt, het geld heeft, maar toch in een rijtjeshuis gaat wonen.

Een auto is er om mee te rijden, te genieten, en te ruiken, als de auto na een rit staat na te tikken in de garage met de neus vol met insecten.....

Zo, dat lucht op :salut:

03 aug 2013 23:36
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Begrijp en ben het helemaal met je eens @ver boven de 200 Jurgen, maar wilde TS een hart onder de riem steken..... :salut:
Er zijn er meer zoals hij, belangrijk om te weten als je denkt dat je de enige bent :mrgreen:

03 aug 2013 23:41
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
ver boven de 200 schreef:
..................met de neus vol met insecten.....

Zo, dat lucht op :salut:

Zakdoek vol zeker :mrgreen: Ben het met je eens hoor! :drive: er mee! Gelukkig ben ik geen poetser,een vuile Porsche heeft ook een bepaalde charme :popcorn:

04 aug 2013 0:09
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Ik begrijp het ook niet helemaal. Eind mei mijn nieuwe 991 opgehaald. Inmiddels 8.200 km gereden en kan er geen genoeg van krijgen. En voor de duidelijkheid, het is niet mijn DD :D

04 aug 2013 0:53
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 C2.
Ik moet moet/ wil mij enorm inhouden met de Porsche. Het liefst rij ik er 60.000 per jaar mee .. dat is toch genieten!! En gebruiken voor dat waar hij bedoeld is.. maar verstand houd mij daarin tegen en braaf rij ik in een dieseltje de eerste 50 - 55 k. Hoewel verstand... er zijn andere redenen zoals bij meerdere liefhebbers hahaha :-)

04 aug 2013 2:11
Profiel
Moderator
PF #57
w.w.doet. schreef:
als ik met Porsche ergens naar toe wil, dan staan er gelijk gasten om heen te springen te foto graveren enz en dat vind ik dan minder ...

Waar woon jij in vredesnaam? De binnenlanden van kazachstan? Ik heb nog nooit, lees NOG NOOIT, ergens mensen spontaan foto's van een 993 zien maken als die ergens parkeerde. Heb zelf nooit een 993 gehad, maar ook met geen van mijn 964's meegemaakt dat mensen de auto gingen fotograferen als ik ergens parkeerde.

Of je hebt een onwijs lekkere vrouw, dat kan ook. In dat geval zou ik lekker met die 993 blijven rijden en mijn vrouw thuislaten...

04 aug 2013 8:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Immer volle pulle
heb het al 2keer mee gemaakt in Arnhem toen ik bij een vriend op bezoek was met de 3.2, kwam iemand langs lopen en ging met zijn telefoon de auto fotograferen
en normaal gesproken geen kinderen daar in de straat er hebben de hele middag een aantal omheen gehangen dan zit ik toch niet echt rustig
zo dadelijk eventjes een mooi ritje voor de 993 naar Duisburg

groet wilco

04 aug 2013 10:04
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 C2 Coupé 1992 Unischwarz/zwart leer/sperdiff.
Twente
ver boven de 200 schreef:
:shock: Ook in Duitsland heb je veel van dat soort gasten. Supercoole auto's maar niet rijden. Ooit een artikel gelezen over een kerel die twee 968 CS-en had en er met één niet reed en met de ander hooguit een paar honderd km per jaar :salut:

Afgelopen donderdagavond was er een gast uit Muenster op mijn Porsche Stammtisch .
Hij had in december 2012 een 964 RS uit 1991 gekocht met 6500 km .
Helemaal nieuw en echt een plaatje in unischwarz en pink stickers . Helemaal A1 concoursstaat.
Had nu 6800 km :shock: op de klok.
De eerste eigenaar heeft dus heel erg weinig genoten , maar wel :pale: geld verdiend .
Gruss, Rene

04 aug 2013 13:15
Profiel
911 3.2 Carrera
Toch geen probleem dat iemand foto's staat te maken...of iemand (gezonde) belangstelling staat te kijken en eventueel vragen stelt.........je hebt echt een probleem als hij niet meer staat.

Maar ik snap je probleem niet....je koopt een Porsches en vind het vreemd dat mensen het mooie auto's vinden...logisch toch......ik keek vroeger ook ernaar.... :scratch:

Ik was zostraks in Bad Bentheim, je had moeten zien kijken naar auto's daar bij de burcht...... :mrgreen:

04 aug 2013 13:15
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Ik rijd al jaren rond de 3000 per jaar met de P (en 8000 met de DD, inderdaad, 8k :mrgreen: ) en heb daar geen problemen mee. En wat het fotograferen betreft: zet m gewoon naast ee (andere) opvallende auto, geen hond die er meer naar kijkt. Ik stond vandaag tussen een gt3rs (van Molen934) en een 911 2.4. Geen hond die ernaar omkeek. Maar dat kannatuurlijk ook door die 2000 Volkswagens zijn geweest die er omheen stonden :mrgreen: :mrgreen:

04 aug 2013 21:56
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Afgelopen week zo'n 500 km met de 964 gereden ... niet heel veel, maar toch ....

En gezien de weersverwachtingen wordt het deze week de 993 :drive:

:arrow: gewoon niet te druk maken - of te veel bij na denken ... sommige mensen hebben nu eenmaal pech, maar je kunt het ook op je afroepen :idea:

04 aug 2013 21:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Evert Jan v H schreef:
Ik moet moet/ wil mij enorm inhouden met de Porsche. Het liefst rij ik er 60.000 per jaar mee .. dat is toch genieten!! En gebruiken voor dat waar hij bedoeld is.. maar verstand houd mij daarin tegen en braaf rij ik in een dieseltje de eerste 50 - 55 k. Hoewel verstand... er zijn andere redenen zoals bij meerdere liefhebbers hahaha :-)

Eens.. ik moet mij ook inhouden.. al is het voor mij wel m'n enige auto. Liefst ging ik elke avond zonder doel rijden... voor mij een heerlijke uitlaatklep, verstand op nul en genieten van je vrijheid met een lekkere auto. Maar goed, gaat ook hard met benzine en kilometers dan.

En mensen/kids die foto's maken van je auto.. dat is toch leuk? Ik heb het idee dat de jeugd steeds minder om auto's geeft (niet zo gek als ze opgroeien in eco-hokken zoals een Prius). Ik ben van kinds af aan autogek en vind het prachtig als anderen ook op jonge leeftijd al gek zijn op auto's. Laat ze maar lekker foto's maken of neem ze mee voor een ritje, bezorg je iemand een fantastische dag mee :)

04 aug 2013 22:03
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende