Auteur |
Bericht |
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Watergekoelde 993
Gisteren is er tijdens een proefrit met een Porsche van Theo Jansen een 993 te water gegaan.
Zie persbericht:
Een testrit in een prachtige Porsche is voor de kopers in spe compleet in het water gevallen. Het duo was nog maar net op weg in de bolide toen het in het Drentse Rogat misging. De chauffeur verloor bij bij het afslaan de macht over het stuur en belande in de Hoogeveense Vaart.
De brokkenpiloot en zijn intzittende slaagden erin om op eigen kracht uit de ruim 50.000 euro kostende testwagen te klimmen. Omdat ze aardig waren verkleumd, mochten ze bij omwonende onder de douche weer op temperatuur komen.
Onder grote belangstelling, en wellicht wat leedvermaak, van de omwonenden werd de auto later op de dag uit het water gehaald. Omdat in eerste instantie onduidelijk was of er nog mensen in de auto zaten was vanuit Staphorst een duikteam van de brandweer opgetrommeld. Dat bleek dus vergeefs.
Bron: Telegraaf.
(minimod by horn - even de topictitel gewijzigd. Sorry, kon het niet laten )
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
14 apr 2005 8:04 |
|
|
horn
PF #57
|
Een polarzilveren coupe. Foto op pagina 3 in de Telegraaf... kan de foto zo snel niet vinden op hun site.
Ik dacht al dat hij van Theo Jansen was. Er stond inderdaad in de krant bij dat die auto een waarde had van ruim 50.000 euro en wie kan er voor een normale 993 nou nog ruim 50.000 euro vragen... dat moet TJ wel zijn
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 apr 2005 8:43 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
schadepo(r)stje erbij.huppakee......... auto's nog duurder
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
14 apr 2005 8:52 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
En dan maar hopen dat 'ie casco verzekerd was. Ik neem even aan van wel, maar je weet het maar nooit. Komt volgens mij voor dat dealerauto's / occasions slechts WA-verzekerd zijn. Zo was onze P bij onze proefritten alleen WA verzekerd, en bij aankoopkeuring (Maassluis - Eindhoven ) ook.
Maar wat zal TJ balen zeg, want ook al is 'ie casco verzekerd, hij zit in een keer wel met een schadebak. Dus ook al wordt het 'perfect' hersteld, de waarde daalt enorm.
|
14 apr 2005 9:02 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
|
14 apr 2005 10:06 |
|
|
Semjon
Porsche 911 2.0 1965
Porsche 924 2.0 1976
Porsche 928 4.5 1979
Porsche 968 3.0 1993Groningen
|
|
14 apr 2005 10:15 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
waarschijnlijk deze geweest
_________________________________________ Got coffee?
|
14 apr 2005 10:30 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 apr 2005 10:51 |
|
|
PeterDeleu
964 Cabriolet C2
|
Na dergelijk ongeval, hoe groot is de schade dan aan de wagen ?
Ik neem aan dat een deel van electronica defect is ten gevolge van kortsluitingen..
Maar de motor? kan die de plotse waterkoeling verdragen ?
|
14 apr 2005 10:56 |
|
|
horn
PF #57
|
Denk het niet. Bij die staat dat hij schadevrij is...
Is zeker die, met de S-bumper.
Heeft trouwens ook tempomaat - proefritje door Marco B.?
Had trouwens wel nog net op tijd zijn ruitenwissers aangezet...
|
14 apr 2005 10:57 |
|
|
horn
PF #57
|
Heb wel eens gelezen dat een gemiddelde auto die in het water heeft gelegen in principe total loss is... kenners (speedy, plh, henk) is dat zo?
|
14 apr 2005 10:58 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
14 apr 2005 11:45 |
|
|
MS964
|
Of met die van mij, verzekerde waarde binnentikken (275), en zonder inruil een andere kopen.
|
14 apr 2005 11:50 |
|
|
MS964
|
Klinkt als:
|
14 apr 2005 11:53 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Voor de verzekering altijd maar die verkoopt m door aan de handel....
_________________________________________ t beste maar weer...
|
14 apr 2005 11:53 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
deja vu like a MF
motor kan zeker serieuze schade hebben... als 'ie draaiend het water in gegaan is kan 'ie zgn "waterslag" maken
sleurpt water de cilinders in via het inlaat kanaal
water kan je echter niet samenpersen, dus tijdens de compressie slag van de motor bestaat de kans dat er van alles kapot draait (zuigerstang, krukas)
de computer is zo-ie-zo naar de filisteinen en veel van de overige electronica ook...
ze hebben 'm ook lekker op het droge gesleurd...
zal dus ook wel de nodige schade aan de onderkant van de auto zitten
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
14 apr 2005 12:56 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Wat een gekloot zeg! Wilde net TJ eens bellen wat voor belachelijke prijzen hij voor zijn 993 rekent...................
Hierdoor zullen de prijzen van TJ inderdaad weer even nog hoger de pan uitrijzen.....
|
14 apr 2005 13:03 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Heb ze wel eens zien staan bij de autospuiter, een nacht in de droogcabine!!
Maar tegenwoordig met de elektronica, je moet er niet aan denken.
Natuurlijk is het erg maar gelukkig niemand gewond en al is hij duur het blijft blik.
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
14 apr 2005 13:06 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Die auto is total loss; zeker weten!
Zoveel water is funest voor de elektronica, alle elektrische circuits, de motor, etcetera, etcetera, etcetera. Het interieur kan naar alle waarschijnlijkheid volledig in de prullenbak en dat vocht is waarschijnlijk ook niet meer uit de holle ruimtes te krijgen (roest)....
Even een ander voorbeeld uit de praktijk (alleen voor forummers met een sterke maag):
Bij mijn vorige baas heb ik een schade gehad van een spiksplinternieuwe Jaguar XK...
De eigenaar was ingestapt en had achter het stuur -nog voordat hij de auto had gestart- een hartinfarct gekregen. Hij werd 3 weken later gevonden (in sterk ontbindende staat)... Die auto was ook total loss...
De lichaamsvloeistoffen etcetera hadden het hele interieur en de bodem van die auto zo ernstig aangetast dat het vervangen zou moeten worden. Dat vervangen zou echter een vermogen gaan kosten. Toch ging de auto niet vanwege die 'objectief vast te stellen schade' total loss. De reden dat de auto total loss is gegaan was dat de stank/geur die samenhangt met de ontbinding niet meer uit die auto te krijgen was/zou zijn. Die was werkelijk óveral ingetrokken.....
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
14 apr 2005 14:12 |
|
|
ronsoul
964rotterdam
|
goed, goed, goed, bepaalde jeugdzonden achtervolgen je en blijken dan soms toch van pas te komen,... gek genoeg...
dat van die electronica en motorschade door water kan ook anders uitpakken... is niet op voorhand kapot.
lang geleden, dikke yamaha yzf 750 onder den bips.. knietje aan de grond, wheelie, stoppie, allemaal geen probleem..
wauw, voor de allereerste keer een drift met mijn motor, ernstig leuk.
nog een keer, nog een keer,.. en nog een keer,...oef.. wel erg brede drift dit keer,.... alleen houdt de weg op,.. nee echt, deze weg is niet breed genoeg.
voor alle duidelijkheid, ligt natuurlijk niet aan mij, nee echt niet... het ligt nooit aan de bestuurder.. toch?
dus, de weg houdt hier op, en wat volgt er dan? juist een hele grote diepe en erg groene boerensloot.
tsja.. daar had ik geen rekening meegehouden.
grote en indrukwekkende plonslanding later blijkt dat alle lichaamsonderdelen nog functioneren en dat ik er met mijn, natuurlijk aanwezige maten, er heel erg hard om moet lachen.
ik zeiknat in mijn motorpak op de kant en geen motor meer te zien.
een dag later komt de motorfiets bij mij thuis.
ik ben bijgekomen en besluit om eens te gaan kijken bij de yamaha.
aan de buitenzijde GEEN schade, niks, helemaal niks.
samen met vriend de monteur alle olie er uit gehaald, water uit laten lopen, luchtfilter vervangen, alle lampen weer droog gemaakt.
3 keer olie vervangen en rond pompen zonder bougies.
alle electronica nagelopen, en dat is best veel bij zo' n ding.
beetje droogfohnen, meer kan je niet doen.
nieuwe olie, nieuwe bougies erin en.. 1 druk op de knop en lopen.
nog jaar op gereden, en geen slag verkeerd geslagen.
god, wat een actie was dat, jeugdzonde natuurlijk, zoiets doe ik nu natuurlijk niet meer... ik geloof het bijna zelf..
moraal,.. je weet nooit hoe een koe een haas vangt en hoe een porsche uit het water komt.
groeten
_________________________________________ broemmm broeemm... vroaaaar.... vroooaaar!
|
14 apr 2005 14:38 |
|
|
horn
PF #57
|
mmmm... ik hoop dat je me niet kwalijk neemt dat ik de eerstkomende maanden even geen polarzilveren 993 coupe koop...
|
14 apr 2005 14:56 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
En een motor vergelijken met een auto gaat ook niet helemaal op...
Mijn Kreidler Florett (met geforceerde koeling) stond eens (jáááááren geleden ) op een dijkje, viel om en donderde zo de plomp in. Eruit gehaald, met een hoge drukspuit afgespoten en daarna nog jarenlang probleemloos mee rondgereden...
De elektronica, elektrische circuits, al die relaitjes, etcetera, etcetera zijn toch wel anders dan die van een motorfiets (en het zijn er vééél meer)...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
14 apr 2005 15:04 |
|
|
MS964
|
hmmm...wat ik eigenlijk wél van plan was...
|
14 apr 2005 15:17 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Binnen een maand staat ie op Marktplaats,let maar eens op
_________________________________________ t beste maar weer...
|
14 apr 2005 17:04 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Theo is er wel laconiek onder.
Check z'n actuele voorraad.....
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
14 apr 2005 17:11 |
|
|