Auteur |
Bericht |
lagel
911 carrera 3.2 targa 1984hoeven
|
Iemand ervaring met Rosepassion.com
Heeft iemand ervaring met deze webshop. Ik vind het een zeer duidelijke site om door onderdelen te browsen alleen er staat nergens vermeld of ze oem onderdelen verkopen. Ik vind dat ze erg scherp geprijst zijn en er staat verder weinig tot geen informatie bij de onderdelen,vandaar mijn vraag. Iemand al een keer wat besteld? Het is een Frans bedrijf, komen de spullen netjes aan? Alvast bedankt voor de antwoorden
_________________________________________ porsche project
|
08 sep 2013 22:01 |
|
|
Mameloe
|
Re: Iemand ervaring met Rosepassion.com
Weleens mistlichten besteld. Keurig verpakt en vlot bezorgd.
|
08 sep 2013 22:12 |
|
|
Bob C4
964 C4 1991
Fiesta 2015Drechtsteden
|
Re: Iemand ervaring met Rosepassion.com
Schakelaartje voor de linker portierruit besteld. Vlotte levering enz. maar het schakelaartje was al na 2 maanden overleden ... Niet origineel ? Ik koop wel weer eens een nieuwe bij een Porsche-Centrum. Nadeel bij een web-shop: het gaat kapot en dan ? Eindeloos mailen vermoed ik, al heb ik het nog niet geprobeerd.
_________________________________________ Win on sunday, sell on monday.
|
08 sep 2013 22:33 |
|
|
lagel
911 carrera 3.2 targa 1984hoeven
|
Re: Iemand ervaring met Rosepassion.com
Dat bedoel ik dus. Ik wil wel kwaliteits onderdelen
_________________________________________ porsche project
|
08 sep 2013 22:50 |
|
|
porschefabian
Projectleider
|
Re: Iemand ervaring met Rosepassion.com
dan zou ik eens bellen of mailen met ALPO.
Gegarandeerd origineel Porsche, service niveau waar nog menig middenstander wat van kan leren. en prijzen op rosepasion niveau en vaak nog wel wat lager..
Ik heb er al menig bestelling gedaan en steeds weer top.. 1 keer wat kapot aangekomen, ff mailen , terugsturen en terug een nieuwe gekregen incl. verrekening van mijn verzendkosten...
Nee geen aandelen, maar gewoon erg tevreden.
_________________________________________ zijn er andere merken dan??
|
09 sep 2013 18:18 |
|
|
jan-1
Porsche 911 SC
(ex 964 coupe, ex 993 targa)
|
Re: Iemand ervaring met Rosepassion.com
|
09 sep 2013 18:35 |
|
|
bully
|
Re: Iemand ervaring met Rosepassion.com
Alpo is idd
|
09 sep 2013 18:48 |
|
|
pp964c2
1991 964 carerra 2Rijswijk
|
Re: Iemand ervaring met Rosepassion.com
porscheservice haaglanden in nootdorp kan ik uit eigen ervaringen ook zeer aanbevelen. alles via de originele porsche catalogus en geen extra marge erop ook als je de onderdelen zelf erop zet.
|
09 sep 2013 20:11 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Iemand ervaring met Rosepassion.com
hoezo zouden ze er dan ook extra marge op moeten zetten? lijkt me logisch...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 sep 2013 20:15 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Iemand ervaring met Rosepassion.com
Dat is het niet. Een bekende specialist heeft ooit mijn 915 bak gereviseerd. De onderdelenprijzen waren zeker 10% hoger dan de prijzen die ik zelf als particulier op internet betaal. Laat staan als grootverbruiker...
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
09 sep 2013 20:17 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Iemand ervaring met Rosepassion.com
maar dan zet je ze er toch ook niet zelf op? Ik vind het normaal dat als ik bij een specialist onderdelen bestel, hij zijn marge erop zet. anders moet ik lekker zelf gaan sourcen en bestellen. Maar extra marge op een onderdeel als hij het erop zet? waanzin. Ik wil hetzelfde betalen voor de onderdelen en betaal verder netjes zijn uurloon als hij ze erop zet,
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 sep 2013 20:21 |
|
|
lagel
911 carrera 3.2 targa 1984hoeven
|
Re: Iemand ervaring met Rosepassion.com
Ik heb even gekeken op de site van Alpo en dat ziet er erg goed uit, alleen rondbladeren is helaas niet mogelijk. Maar ik ga hem zeker eens mailen! hmm op rondgesnuffeld en ik zie veel gebruikte onderdelen te koop staan. Opzich niet erg, maar om als een mechanieker tegen mij zegt: ik heb gebruikte distributiekettingen in je blok gestopt gaan mijn nekharen wel overeind staan Vind dat zelf niet echt onderdelen om 2dehands aan te bieden. Net als rubbers enzo, maargoed ieder zijn ding
_________________________________________ porsche project
|
09 sep 2013 20:37 |
|
|
porschefabian
Projectleider
|
Re: Iemand ervaring met Rosepassion.com
Alpo loopt met zijn site nog wat achter idd. stuur een nette mail, en je krijgt alle prijzen die je wil.. en bij een beetje ruime bestelling meestal geen extra verzendkosten...
_________________________________________ zijn er andere merken dan??
|
09 sep 2013 21:02 |
|
|
peterfrans
981 S 2013
911T Coupe 1973
|
Re: Iemand ervaring met Rosepassion.com
I stem ook voor alpo, ik heb net een hele lijst onderdelen besteld en de prijzen zijn zeker niet hoger dan bij rosepassion. Wel hele snelle levering en advies.
|
09 sep 2013 21:45 |
|
|
P-Track
Haarlem
|
Re: Iemand ervaring met Rosepassion.com
Alpo is top. Overigens levert Alpo ook OEM onderdelen als dat een waardig alternatief is dus als je specifiek Porsche wil moet je dat er even bijzeggen. ( en dan krijg je direct Hans zelf aan de lijn om uit te leggen dat hij echt wel weet wat je moet hebben , en dat is ook zo! ) Wat heb je nodig?
|
09 sep 2013 21:52 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Iemand ervaring met Rosepassion.com
OEM = Original Equipment Manufacturer .. en zouden dus (gelijkwaardig aan) de originele Porsche onderdelen moeten zijn
|
09 sep 2013 22:24 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Iemand ervaring met Rosepassion.com
+1. Daarom ben ik er daarna ook niet meer terug geweest.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
09 sep 2013 22:28 |
|
|
P32again
3.2 coupe '87Flevoland
|
Re: Iemand ervaring met Rosepassion.com
Rosepassion topshop en voordelig. Heb er al veel besteld voor mijn 3.2. Maandags bestellen, vaak woensdags binnen en track en trace erop.Super is dat je elk boutje,schroefje, klemmetje etc los kan bestellen en heel gemakkelijk op de tekening kan aanklikken. Nog geen foute levering maar kan me voorstellen dat retourneren iets meer werk kan zijn. Niet altijd origineel, gewoon mailtje dan geven ze dat aan. wel origineel voor specifieke zaken. Maar bijv schokbrekers van bilstein blijven schokbrekers van bilstein en remleidingen en blokken van ate zijn ook oem. Alpo is ook heel snel, veel op voorraad en betrouwbaar maar ook niet altijd origineel, geven ze aan jou de keus.
|
09 sep 2013 22:40 |
|
|
P-Track
Haarlem
|
Re: Iemand ervaring met Rosepassion.com
Maar wij weten wel beter....toch...?
|
09 sep 2013 23:27 |
|
|
Bob C4
964 C4 1991
Fiesta 2015Drechtsteden
|
Re: Iemand ervaring met Rosepassion.com
Het loont om voor bepaalde onderdelen goed rond te kijken voordat je originele spullen besteld. Er is veel te koop dat absoluut dezelfde kwaliteit heeft, maar niet in een Porsche-doos zit. Bijvoorbeeld remdelen van Ate of Brembo, verlichting van Hella, Bosch, Valeo, koeldelen van Behr enz. Zelfde produktie-lijn, andere doos, andere prijs !
_________________________________________ Win on sunday, sell on monday.
|
09 sep 2013 23:43 |
|
|
P-Track
Haarlem
|
Re: Iemand ervaring met Rosepassion.com
Mee eens, maar OEM versus origineel is zoiets als een "welke olie" discussie.
Back on topic!
Rosepassion is prima, Alpo is top!
|
09 sep 2013 23:51 |
|
|
lagel
911 carrera 3.2 targa 1984hoeven
|
Re: Iemand ervaring met Rosepassion.com
Je kan beter vragen wat heb ik niet nodig Gaat van boutjes tot aan schokbrekers tot aan lagerschalen, natuurlijk niet allemaal in een keer want dan loop ik leeg. Ik wilde gewoon graag weten wat de ervaring was met rosepassion. Net als boutjes zijn daar makkelijk op de tekening te selecteren en die verteld mij meteen hoeveel ik er nodig heb. Handig systeem, hoef ik niet steeds terug naar de garage. Ik zie dat rosepassion ook goede ervaringen krijgt toebedeeld. Het zal wel een beetje van beide leveranciers worden het is zoals P32again zegt. Bilstein blijft bilstein
_________________________________________ porsche project
|
10 sep 2013 16:44 |
|
|
Ticcie
964 C2
|
Re: Iemand ervaring met Rosepassion.com
OEM = het echte orignele onderdeel, met het Porsche logo erop, hierover kan dus geen discussie bestaam OES = het originele onderdeel, maar dan direct geleverd door de leverancier en zonder Porsche logo erop. Veeeeel discussie, want wanneer is iets nou OES? Als je leverancier aan de band bent voor Boxster koplampen, dan ben je OEM leverancier voor die lampen en kun je als klant dus OES lampen kopen voor je Boxster van deze leverancier zonder Porsche logo = 100% OES. Maar als je nu voor je 997 koplampen wilt kopen, dan zal deze leverancier die ws ook aanbieden als OEM Porsche leverancier en dus als OES koplamp, terwijl ie ze nooit aan de band heeft geleverd! En dus ook nooit Porsche requirements heeft moeten afgeven hiervoor. Max Matching Quality (MQ) koplampen in dit geval, dit soort zaken is voor klanten lastig te zien en fabrikanten maken er handig gebruik van....
|
10 sep 2013 21:56 |
|
|
remkocabrio
Porsche 911 3.2 cabrio 1984Beek
|
Re: Iemand ervaring met Rosepassion.com
heb net weer wat dingetjes besteld op rosepassion. Prima tent, prima spul. Vind alleen de verzendkosten van 14,- wat hoog, dus beter meteen maar zoveel mogelijk mee bestellen.
|
10 sep 2013 23:33 |
|
|