Auteur |
Bericht |
A-Line
LEEUWARDEN
|
 EIBACH vs DREMPELS
Ik zou graag mijn auto willen verlagen met Eibach (30mm) Maak me alleen een beetje zorgen omtrent de drempels in het huidige staatbeeld en heb onderandere geen zin steeds als ik over de drempel bijvoorbeeld bij mij in straat (met een gewone auto al een onding) ga iets onder te auto te horen schuren. Dan is voor mij de lol er gelijk af. Het klusje is (lijkt) me iets te kostbaar om bij het niet bevallen gelijk weer om te laten bouwen naar standaard.
Hier is vast wel iemand die ervaring heeft met het verlagen in relatie tot drempels en kan aangeven of ik me terecht of onterecht zorgen maak omtrent een dergelijke aanpassing.
Verder de vraag wat mag deze aanpassing in Totaal kosten; setje veren, demontage, montage en uitlijnen?
|
01 maart 2014 16:40 |
|
 |
IPF
911 2.4E Coupé (1972)
944 S2 Coupé (1991/2)
997 Carrera S Coupé (2007)Den Haag
|
 Re: EIBACH vs DREMPELS
Kom d'r maar in, Dr Knauf... 
_________________________________________ Horses for courses....
|
01 maart 2014 16:43 |
|
 |
Pw250
964
|
 Re: EIBACH vs DREMPELS
30mm is niet echt een probleem. Ik heb mijn 964 ongeveer 40mm lager. Alleen bij heeeeule hoge en vage drempels nog wat rustiger maar schrapen.... nee. H&R veren Ca. 350,- De- en montage Ca. uurtje of 4 bij een specialist Uitlijnen een keer 100,- ? Succes met verlagen! 
_________________________________________ You've only got one life, live it!
|
01 maart 2014 17:38 |
|
 |
chelsea
ex: 3.2 Targa
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
|
 Re: EIBACH vs DREMPELS
_________________________________________ Nie janken.
|
01 maart 2014 18:26 |
|
 |
horn
PF #57
|
 Re: EIBACH vs DREMPELS
je kan er toch altijd schuin overheen?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 maart 2014 18:28 |
|
 |
chelsea
ex: 3.2 Targa
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
|
 Re: EIBACH vs DREMPELS
Vertel dat maar aan de uitlaat van de Polo/ Velgen van de Mini en de velgen van de P Het zijn vier ronde bulten waar bijna onmogelijk overheen te komen is, effectief zijn ze overigens wel.
_________________________________________ Nie janken.
|
01 maart 2014 18:35 |
|
 |
A-Line
LEEUWARDEN
|
 Re: EIBACH vs DREMPELS
Iets lager? Hoeveel lager is iets? Dit is wel wat ik bedoel. het staat geweldig!!!!! Bij die klote puisten toch geen aanschuren?? Alleen niet vol poeier er overheen? Met andere voorzichter er overheen geen probleem?
|
01 maart 2014 19:48 |
|
 |
996Tom
ex. 993 '93, ex. 968 '92.
Nu 996 C4
|
 Re: EIBACH vs DREMPELS
 |  |  |  | A-Line schreef: Iets lager? Hoeveel lager is iets? Dit is wel wat ik bedoel. het staat geweldig!!!!! Bij die klote puisten toch geen aanschuren?? Alleen niet vol poeier er overheen? Met andere voorzichter er overheen geen probleem? |  |  |  |  |
Hoi Wiets, volgens mij heeft de auto op deze foto laagprofielbanden. Wat ik mij van jou auto herinner (Cup2. met standaardbanden hoogte vs breedte) scheelt dat waarschijnlijk ook nog wel iets. Maakt je auto wel helemaal af hè? 
_________________________________________ "Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari
|
01 maart 2014 19:54 |
|
 |
A-Line
LEEUWARDEN
|
 Re: EIBACH vs DREMPELS
 |  |  |  | Pw250 schreef: 30mm is niet echt een probleem. Ik heb mijn 964 ongeveer 40mm lager. Alleen bij heeeeule hoge en vage drempels nog wat rustiger maar schrapen.... nee. H&R veren Ca. 350,- De- en montage Ca. uurtje of 4 bij een specialist Uitlijnen een keer 100,- ? Succes met verlagen!  |  |  |  |  |
Dank voor de terugkoppeling. Als ik dit zo lees is het dus geen enkel probleem.
|
01 maart 2014 19:58 |
|
 |
chelsea
ex: 3.2 Targa
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
|
 Re: EIBACH vs DREMPELS
Eigenlijk geen problemen bij drempels. Niets meer of minder in ieder geval als een normale auto. Zal de bandenmaat eens moeten opzoeken maar is volgens mij qua hoogte/omtrek gelijk als de originele 17 inch banden/velgen.
_________________________________________ Nie janken.
|
01 maart 2014 20:00 |
|
 |
A-Line
LEEUWARDEN
|
 Re: EIBACH vs DREMPELS
Hoi Wiets, volgens mij heeft de auto op deze foto laagprofielbanden. Wat ik mij van jou auto herinner (Cup2. met standaardbanden hoogte vs breedte) scheelt dat waarschijnlijk ook nog wel iets. Maakt je auto wel helemaal af hè?  [/quote] Hey hallo Tom, Bijna goed je herinnering Ik heb de 18 inch Turbo 1 velgen eronder. Dat maakt hem denk ik helemaal af 
|
01 maart 2014 20:02 |
|
 |
frankv
964 C2 - zwart - MY1992
|
 Re: EIBACH vs DREMPELS
Het gaat in mijn ervaring niet alleen om de verlaagde veren, maar ook om de staat van je dempers. Op een parking waar ik regelmatig parkeer zitten korte drempels. Het probleem daar is dat de auto nog wel eens met de onderkant op de drempel wil stoten nadat je er met de voorwielen overheen bent gereden. Bij een auto met een fris onderstel houden de dempers de neergaande beweging prima onder controle en heb ik nooit last. Bij een andere auto die ongeveer even hoog staat zijn de dempers aardig gaar en slaat de auto bij het neerkomen wat door waardoor ik voorzichtiger over de drempels heen moet om de onderkant vrij te houden. Beide auto's zijn overigens geen Porsches. Ik zou geen verlaagde veren zonder nieuwe dempers monteren.
|
01 maart 2014 23:22 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
 Re: EIBACH vs DREMPELS
De mijne is 3 cm verlaagd (Billstein/Eibach) en zou nog 1 cm kunnen zakken. Nooit problemen met drempels.
|
03 maart 2014 14:04 |
|
 |
Godspeed
PF #911België
|
 Re: EIBACH vs DREMPELS
+1 frankv
Heb een stugge KW V3-ophanging onder mijn CS, en ondanks de eerder beperkte bodemvrijheid heb ik zelden tot nooit problemen omdat de wagen amper dieper doorzakt bij het nemen van drempels. Niet zozeer de rijhoogte in normale toestand maar wel deze bij het nemen van oneffenheden (mate van inveren) is van belang.
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
03 maart 2014 14:17 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
 Re: EIBACH vs DREMPELS
Ik heb destijds ook gelijk zowel de dempers als de veren laten vervangen.
|
03 maart 2014 15:02 |
|
 |
arjan
|
 Re: EIBACH vs DREMPELS
Heb een KW VII en kan mij volledig vinden in bovenstaand 
|
03 maart 2014 15:43 |
|
 |
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
 Re: EIBACH vs DREMPELS
997 4S met Eibach. Een 4S wordt dan +/- 2.5 cm lager. Het is een merkbaar verschil met het nemen van drempels. Je hoort de kunststof eerder schaven. De vering is ook stugger dan origineel wat op de dorpsstraatjes niet echt prettig is. Maar daarvoor krijg een mooiere "stand" en een merkbare betere wegligging. Succes 
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
|
03 maart 2014 19:13 |
|
 |
A-Line
LEEUWARDEN
|
 Re: EIBACH vs DREMPELS
Dank een ieder voor zijn ervaring
Begrijp inmiddels dat het wel wijs is om ook gelijk de dempers te vervangen. Wordt wel een aardig bedragje voor die 3 cm (mijn huidige dempers en veren zijn prima) Sportsuspension Bilstein met Eibach, demontage oude set, montage nieuwe set en uitlijnen, met elkaar circa 2.200 ?
|
03 maart 2014 20:39 |
|
 |
Pw250
964
|
 Re: EIBACH vs DREMPELS
Als je voor het hele rijtje wil gaan zal dat eerst komen ja 
_________________________________________ You've only got one life, live it!
|
04 maart 2014 10:33 |
|
 |
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
 Re: EIBACH vs DREMPELS
Hier ook een KW Variante 3 (geweldig) onderstel, normaliter geen probleem om drempels (rustig) te nemen. Echter na de montage van de RS Clubsport 3-delige voorvleugel moet ik absoluut langzaam over stijl oplopende drempels gaan i.v.m. de "overhang" aan de voorzijde. Een r.v.s. Front Protection Bar behoed mij voor ernstige schade aan de voorvleugel. 
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
05 maart 2014 18:52 |
|
 |
Pw250
964
|
 Re: EIBACH vs DREMPELS
Hoe laag kun je met KW3?!
_________________________________________ You've only got one life, live it!
|
07 maart 2014 12:37 |
|
 |
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
 Re: EIBACH vs DREMPELS
Kan de papieren zo vlug niet vinden, maar heb even gekeken bij mijn 993 (staat nu toch op pootjes). Achter kan ik hooguit nog een 10 mm omlaag, voor nog heel veel meer (ca. 50 mm) t.o.v. van de foto's boven. Af fabriek staat de set al behoorlijk laag ingesteld en op Nurburgring specs d.w.z. niet snoeihard. Ik heb de set aan de voorzijde zelfs iets hoger moeten zetten aangezien mijn banden af en toe aanliepen. Verder is de 993 uitgewogen en op RS specs uitgelijnd bij Prins Techniek in Wassenaar. En ik kan je één ding zeggen: Je kent je auto niet meer terug.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
07 maart 2014 13:49 |
|
 |
Hartwiek
|
 Re: EIBACH vs DREMPELS
@ nine-eleven.... wil ff kwijt dat je een super gave car hebt... 
|
07 maart 2014 17:17 |
|
 |
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
 Re: EIBACH vs DREMPELS
Thnx Ik doe m'n best . . . heb je de binnenkant nog niet gezien ( volledig nieuw, tapijt, zwart leer en zwart alcantara met rode stiknaden)
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
07 maart 2014 18:53 |
|
 |
porschenot
ex 993 ex 996
|
 Re: EIBACH vs DREMPELS
|
08 maart 2014 9:56 |
|
|