Auteur |
Bericht |
Bertjan
2008 987 Cayman SVeluwe
|
Cayman S
Vandaag heb ik een proefrit gemaakt met een Cayman S. Wat is dat een fijne wagen! Ben ik nou gek dat ik opeens heel erg twijfel of een 996 Turbo wel de beste keus zou zijn? Dat was toch een beetje waar ik me op dit moment op concentreerde. Ik wist dat het verschillende karakters zijn, maar de Cayman S lijkt wel voor mij gemaakt, dat gevoel kreeg ik niet in de Turbo, hoe indrukwekkend die auto ook is. Na de proefrit vandaag bekroop me het gevoel dat ik alleen een 911 zou nemen, omdat een Cayman geen 911 is... Iemand met vergelijkbare ervaringen? En hoe heb je de keuze (996/997 vs Cayman S) uiteindelijk gemaakt? Thanks!
_________________________________________ Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER
|
10 jan 2015 19:14 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Cayman S
Niet helemaal vergelijkbaar, maar ik heb 7 jaar geleden een 968 boven een 993 gekozen voor hetzelfde reden. De 968 voelde zoveel strakker en rauwer dan de 993. De enige wat ik op den duur miste was de geluid van de boxer motor. Maar mijns inziens zal je deze probleem met een Cayman S niet hebben. Ik zou ook de Cayman S boven de Turbo kiezen. Een Cayman is een fileermes en een 911 Turbo een moker, het is net wat je leuk vind. Zelf heb ik een liefde voor finesse.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
Laatst bijgewerkt door Johann op 10 jan 2015 20:08, in totaal 1 keer bewerkt.
|
10 jan 2015 19:23 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Cayman S
kan een slotje op, lijkt me
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
10 jan 2015 19:25 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: Cayman S
Cayman word steeds meer de ultieme 911 met midden motor
|
10 jan 2015 19:43 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Re: Cayman S
Ik kwam ook uit bij Cayman S ipv de 996 4S.... dus zo gek is dat niet ansich.
|
10 jan 2015 21:03 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Cayman S
Ik ben overgestapt van een 993 naar een Cayman S en toen naar een Boxster S. Nooit spijt van gehad. Je krijgt voor minder geld een betere wagen. De 911 is de melkkoe van Porsche en daar betaal je voor. Alle promotie, alle aandacht, alle merchandise, alle ' toeters en bellen' rondom de 911 zijn bij de Cayman/Boxster zo goed als afwezig. Soms is dat een beetje jammer. Een leuke modelauto is al lastig te vinden. Maar dat is het dan ook. Ze rijden fantastisch.
|
10 jan 2015 21:14 |
|
|
Bertjan
2008 987 Cayman SVeluwe
|
Re: Cayman S
Check. Enne... Buiten de standaard checks, nog specifieke tips waar ik op zou moeten letten bij een Cayman S (eigenaardigheden, of configuratie/opties) of gewoon lekker proef rijden met eentje die goed lijkt en dan AKK? Gen 1 vs Gen 2 kan bijvoorbeeld keuze zijn en vandaag gereden met Sport Chrono en PASM en dat voegt voor mijn gevoel toch wel echt iets toe bij "geïnspireerd" rijden. Of heeft standaard met evt naderhand aftermarket onderstel de voorkeur? Wielen en uitlaat zijn achteraf nog wel aan te passen dus zijn wat mij betreft voor aanschaf minder relevant. Haha dat zou nog wel eens voor wat discussie kunnen zorgen, maar je weet het mooi te zeggen Wel een overstap waarvan ik me kan voorstellen dat je die nog wel eens een paar keer moet uitleggen...?
_________________________________________ Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER
|
10 jan 2015 21:19 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Cayman S
Ik zou als het kan voor een 2de gen. gaan. Ben je meteen af van het motor 'probleem'.
|
10 jan 2015 21:23 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: Cayman S
Er zijn er meer die de Cayman verkiezen boven een 911. Logisch lijkt mij. In diverse tests blijkt it de auto te zijn met meer raffinement dan een 911.
Wil je de beste stuurmansauto dan kom je bij de Cayman uit. Wil je een Icoon met brute kracht dan kom je uit bij de 911
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
10 jan 2015 21:24 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: Cayman S
@ ivo +1
|
10 jan 2015 22:16 |
|
|
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.Woonpl.: Vlaanderen
|
Re: Cayman S
met de komst van de 987 gt4 zal deze keuze mss nog vaker vallen klikdeze heeft dan wss ook wel een geblazen krachtbron, maar wel de fijne balans van een middenmotor ...
|
10 jan 2015 22:17 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: Cayman S
Kleine correctie: 981 GT4
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
10 jan 2015 22:33 |
|
|
Bertjan
2008 987 Cayman SVeluwe
|
Re: Cayman S
Dat is inderdaad een probleem tussen aanhalingstekens toch? Dat je olie niet optimaal door de motor heen komt onder heftig bochtenwerk? Maar die tweede generatie is wel echt lastig te vinden lijkt het...
_________________________________________ Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER
|
10 jan 2015 23:34 |
|
|
swiddy
Student Technische BedrijfskundeHelden
|
Re: Cayman S
ligt dit dan aan de carterpan? Zoja zijn hier dan geen simpele aftermarket versies van waar dit minder bij is?
|
11 jan 2015 1:01 |
|
|
Porcay
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)Gem. Overbetuwe
|
Re: Cayman S
No brainer: Cayman S MKII (dry sump 3.4 6-cilinder boxer). Ga je voor de marketing neem dan een 911. Wil je, los van standaard, net iets lekkerder rijden en max. 1 passagier: Cayman. Wil je met twee mensen twee weken op vakantie: Cayman (voor en achter kofferruimte) Let op modificaties (brandstofpomp vervangen) en of er olielekkage is (dan laten onderzoeken). In ieder geval AankoopKeuring (AKK). Verder probleemloze heerlijke rijdersauto (heb een 987 3.4 S MKII en 981 2.7 gehad en net een 981 3.4 GTS in bezit, dus wel iets gekleurd advies )
_________________________________________ TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!
|
11 jan 2015 2:05 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: Cayman S
beste tip: ga met allebei 'n keertje rijden. 2e tip: als je gevoelig bent voor marketing of enige vorm van peer pressure of mensen die denken grappig te zijn door je auto af te kraken ga dan niet voor de Cayman (then again, ga dan ook niet voor een 996 en overweeg dit forum te mijden.... ). De Cayman is werkelijk een fantastische hobby auto om bochtenwerk mee te doen. En prima voor vakanties te gebruiken. En heeft nog iets van een bijzonderheid al zie ik er tegenwoordig wel zo nu en dan één. De 911 is wat volwassener/grotere auto. Is wat rustiger ook. Ik vergelijk nu tussen 997/991 en 987. Mijn Cayman stond toch altijd wat meer in de kill&attack modus zeg maar, 911 is beter rustig te rijden. De 3.4 motor is geen koppel motor dus je moet die wel behoorlijk op toeren jagen om echt snel te zijn (bij een 2.7 nog meer dus). Verder vond ik 't altijd jammer dat er geen schuifdak in kan. De reden dat ik overgestapt ben is puur omdat de 997 Turbo (s) mijn absolute droomauto is (en thuis heb ik 'm verkocht door te stellen dat ons kindje dan mee kan - wat overigens ook al een paar keer gebeurd is ) M.i. absolute "must haves" - sportuitlaat - pasm (had ik niet; dus auto was altijd nogal stuiterig vond ik) - PCM - handbak of pdk, indien pdk dan ook sport chrono anders m.i. onnodig. Indien je voor 'n Cayman gaat kijk dan zeker bij de duitse dealers keus in NL lijkt me veel te beperkt. oh ja, tav de plofmotor en/of andere problemen: op de 3.4 zijn die er eigenlijk niet echt behalve als je echt circuit werk gaat doen. Dan krijg je idd mogelijk last van oil starvation en motor schade. Bij een handbak altijd de computer uit laten lezen voor overtoeren want dat vind de motor ook niet leuk en schakelfouten zijn gemakkelijk te maken.
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
11 jan 2015 15:03 |
|
|
Alfred996MKII
997.1 S Coupé,
ex 996 MKII
|
Re: Cayman S
En van welke lagen jullie vroeger wakker?
_________________________________________ De precisie 911
|
11 jan 2015 15:34 |
|
|
Porcay
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)Gem. Overbetuwe
|
Re: Cayman S
Porsche 912 GT-zilver met rood interieur (heb 'm nog; Politoys-M No 527 (schaal 1/43)
_________________________________________ TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!
|
11 jan 2015 18:43 |
|
|
Marco 3.2
Cayman S. Ex 911 3.2
|
Re: Cayman S
Zat ook te twijfelen tussen de 996 4S of de Cayman S. Heb in verschillende gereden 996 4S /Cayman S Het is toch de Cayman S geworden . Super auto
_________________________________________ When nothing goes right Go left
|
11 jan 2015 18:47 |
|
|
Blauwe Blazer
|
Re: Cayman S
Kleine jongens worden groot Maar verstandig?
_________________________________________ wie iets doet waarnaar hij niet verlangt, bestrijdt dat verlangen met zijn wil
|
11 jan 2015 18:57 |
|
|
Bertjan
2008 987 Cayman SVeluwe
|
Re: Cayman S
Bedankt al voor de reacties zover! Vandaag in een tweede kandidaat gereden. Nu vond ik die bak nogal anders aanvoelen dan die van gisteren maar kon er niet helemaal de vinger opleggen en dacht dat het lag aan het tussentijds rijden in de BMW. Zag nu toevallig bij Rennlist iemand die het had over opties van een Cayman en die noemde een "Short throw". Wat extra zoekwerk en nu blijkt er een fabrieksoptie te zijn voor een soort short shifter waarmee je veel korter schakelpatroon krijgt. Heb nu sterk de indruk dat de auto van gisteren dat had. Iemand daar ervaring mee? Het voelde gisteren enigszins onwennig de eerste 7 keer, maar nu ik met die andere gereden heb vandaag, voelt die van gisteren een stuk beter!
_________________________________________ Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER
|
11 jan 2015 20:12 |
|
|
Bertjan
2008 987 Cayman SVeluwe
|
Re: Cayman S
Een F40
_________________________________________ Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER
|
11 jan 2015 20:13 |
|
|
A-Line
LEEUWARDEN
|
Re: Cayman S
Een 308 GTB
|
11 jan 2015 20:21 |
|
|
PeterB
Harderwijk
|
Re: Cayman S
Een Testarossa!
_________________________________________ 924, 911 3.2, 951, 968, 951, 968 , 964 ,944, 996 mk1,944S en nu 944S2
|
11 jan 2015 20:29 |
|
|
swiddy
Student Technische BedrijfskundeHelden
|
Re: Cayman S
Het buurmeisje
|
11 jan 2015 20:34 |
|
|