Auteur |
Bericht |
boxster550spyder
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
|
Wat is er tegen op een hoge km-stand?
Bij de oudere luchtgekoelde types zie ik ze regelmatig staan, hoge km-standen. Logisch denk ik dan, zijn tenslotte ook niet meer de jongste Porsches.
Zie ik echter een watergekoelde van laat ik zeggen ongeveer 2000, dan bekruipt me een heel ander gevoel... Ik kan niet uitleggen waarom, als 'ie goed onderhouden is zou dat toch moeten kunnen?
Ligt dit nou aan mij? Heren (en dames), graag hoor ik uw mening over hoge km-standen bij "jongere", watergekoelde Porsches.
_________________________________________ 996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.
|
08 jun 2015 17:35 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Wat is er tegen op een hoge km-stand?
Hoe hoger de stand hoe minder kans dat er met de km stand geklooid is. Hoe meer kilometers, hoe meer slijtage. Ook bij goed onderhoud. En ja, snelwegkilometers zijn beter dan van die huisartsen ritjes. Maar ja, je kan een gem snelheid uitlezen maar ook niet veel meer dan dat. Bij hogere km standen zijn ook vaak stoelen doorgezakt, interieur meer gesleten etc. Hoeft niet, is wel iets dat vaak voorkomt.
Maar ik zou liever een auto met hoge km stand kopen die, zoals de belgen zeggen, maniakaal onderhouden is dan een auto met nog geen ton op de klok met een vage of geen historie.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 jun 2015 17:53 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Wat is er tegen op een hoge km-stand?
Zekers, maar je wilt er ook weer een keer vanaf, en dan is een lage km-stand veel makkelijker te verkopen.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
08 jun 2015 17:59 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Wat is er tegen op een hoge km-stand?
Ach, if the price is right...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 jun 2015 18:54 |
|
|
Kappi2907
|
Re: Wat is er tegen op een hoge km-stand?
Gewoon proefrit maken. Ik 964's gereden met 80k op teller die niet voelde en zelfs een 964 met 330k die rete strak reed. Vraag om de rekeningen. Vind je een luchtkoeler met 200k plus met 30k aan rekeningen waaruit je kunt opmaken dat alle slijtdelen zijn vervangen is daar niets mis mee.
|
08 jun 2015 19:00 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Wat is er tegen op een hoge km-stand?
Ligt eraan wat je doel is.
Koop je een Porsche om te rijden of als investering.
|
08 jun 2015 19:07 |
|
|
CaseyB
ex Boxster 986 2.5Ede
|
Re: Wat is er tegen op een hoge km-stand?
Interessante vraag. Ik zelf heb de stoute schoenen aangetrokken, en heb een watergekoelde Boxster aangeschaft met 146.000 km op de teller. Die teller staat trouwens inmiddels op 148.000. De auto is altijd bij de officiƫle P dealer onderhouden, verkeert technisch en ook optisch in een (naar mijn eigen mening) voortreffelijke staat, en rijdt snaarstrak. Ik ben zeer benieuwd hoe de auto zich de komende jaren gaat houden, maar eerlijk gezegd heb ik er alle vertrouwen in! Ik ga de auto trouwens wel gebruiken waarvoor die is bedoeld: namelijk rijden!
_________________________________________ Het bezit van een eigen Porsche was vroeger al mijn droom!
Laatst bijgewerkt door CaseyB op 09 jun 2015 9:40, in totaal 1 keer bewerkt.
|
08 jun 2015 19:15 |
|
|
ruud janssen
944 1987 #Pitchblack944
Ex:
996 TURBO 2001 488PK/727NM
arena metallic 996 C2 1999
ex: witte 944 type 1 uit 1984
ex: 996 violet 1999
ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI.
ex 944S2 1991 zwart
ex 928 1980 grijs
Oost-Souburg
|
Re: Wat is er tegen op een hoge km-stand?
mijn 996 had 355000 op de klok staan, de motor had er toen iets van 80000 op zitten. reed perfect, toen hij noodgedwongen weg moest was hij ook vlug verkocht.
|
08 jun 2015 20:15 |
|
|
Frits77
986 S040
|
Re: Wat is er tegen op een hoge km-stand?
wat Horn zegt. Aantoonbaar onderhoud (recente rekeningen en niet alleen een paar stempeltjes) is vele malen belangrijker dan KM stand.
|
08 jun 2015 20:39 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Wat is er tegen op een hoge km-stand?
Algehele staat van de auto is belangrijker dan de km stand. Stilstand is achteruitgang
|
08 jun 2015 21:41 |
|
|
jacobt
Civiel TechnischGroningen
|
Re: Wat is er tegen op een hoge km-stand?
Aangezien er nog veel keus is tussen de verschillende waterkoelers vind ik de vraagprijzen van auto's met hoge en gemiddelde kilometerstanden niet veel verschillen. Dat geldt overigens ook voor andere liefhebbers auto's.
Als het om wagens gaat met een vraagprijs van rond de 25000 euro betaal ik liever 10% extra voor een gunstige km-stand ( kan soms wel 80.000 km schelen) mits het aantoonbare onderhoud vergelijkbaar is uitgevoerd bij beide wagens.
Ik ben overigens wel van mening dat hoge km- standen niks zeggen over de technische kwaliteit van de occasion. Het kan zijn dat je daar zelf van overtuigd bent, het probleem is meestal dat je bij eventuele verkoop na een paar jaar de volgende eigenaar ook moet overtuigen terwijl de stand dan nog verder is opgelopen.
_________________________________________ 997 Gt3 mk2 Kia E-niro
|
08 jun 2015 22:03 |
|
|