Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 06 maart 2025 18:35

Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Ja denk 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Ja denk
Ik rijd 22 uur op 100km autoweg in mn bmw320d, ik rijd naar 4 autos toe die 75 rijden, wanneer wij over viaduct komen zie ik dat de komende 2km leeg is, ik besluit over doorgetrokken streep in te halen en rijd met ca 120 km/u door. ver achter mij zie ik dan een van de autos ook inhaalt, deze heeft 1 kapotte koplamp. Deze wagen komt naar mij toe gereden...na paar km halen wij beide weer 2 wagens in die max 80 rijden. Paar km verder waar max 80 is komen wij bij stoplicht. Ik zie dat de wagen met 1 koplamp een donkere vw polo met een licht getinte bestuurder is. Wanneer stoplicht op groen rijd ik met 90 ofzo naar wagen voor mij toe, wagen achter mij wisselt van baan over doorgetrokken streep, zonder richting aan te geven, geeft groot licht en gaat weer terug naar de baan achter mij. Hij doet dit na 500 m nog een keer. Ik krijg een unheimish gevoel en vraag me af wat hij nou wil, dat ik degene voor mij inhaal ofzo? Wij rijden op stoplicht af en hij geeft nog een keer groot licht...ik ben in staat om uit te stappen en verhaal te halen maar besluit dat niet te doen. Nadat stoplicht op groen geef ik een peut gas en accelereer weg bij deze mafkees , we rijden nu op een 4 baans weg waar 100 mag met ca 120 verder en hij komt weer 30 m achter mij rijden. De volgende kms halen wij wat anderen in waarbij hij achter mij blijft maar zonder richting aan te geven van baan wisselt. Weer paar km verder wil ik afslaan en staat er een politiewagen, na op groen word ik staande gehouden door politiewagen. De gozer uit auto achter mij blijkt agent te zijn. Ik vraag waar hij mee bezig was en hij zei dat hij groot licht, van baan wisselen deed om de hectometerpaaltjes te kunnen lezen en door te geven. Hij vroeg om mijn rb, kwam paar min later terug lopen met de mededeling dat deze ingevorderd is omdat hij wel 150-160 moest rijden om bij mij te komen nadat ik hem 15 min eerder had ingehaald.... Nou lekker dan...WTF?!

17 jan 2016 4:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Bericht Re: Ja denk
Wat een verhaal. Geen idee hoe jij je hier uit moet redden. Zijn er camera beelden vanuit die Polo of is het de mening van die ene agent. En was dit echt een agent?
Hoe heeft hij de meting gedaan betreffende jouw snelheid dan? Er moet bewijs zijn anders kan dit toch niet?

17 jan 2016 7:22
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Nee, er zijn geen camerabeelden of geeikte metingen...
Slechts een observatie van een agent in burger

17 jan 2016 10:02
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Lees even deze topic door.

17 jan 2016 10:25
Profiel WWW
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Weet niet of het lukt, maar zou zeker verhaal gaan halen vanwege de wijze waarop de meting is gedaan. Wordt dan wel jouw woord tegen dat van hem. Succes :thumleft:

17 jan 2016 11:44
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Dat heeft geen zin. Heb hier een naheffing parkeerbelasting liggen terwijl mijn vergunning gewoon op het dashboard lag. Dat wil zeggen...ik had hem voor de eerste keer achter zo'n luchtverfrisser geklemd maar was heel duidelijk zichtbaar. Maar omdat die auto al 7 jaar op dezelfde plek staat met dezelfde vergunning (notabene op kenteken) op dezelfde plaats op het dashboard hebben ze waarschijnlijk deze keer gedacht dat ik hem vergeten was. Dus naheffing. Oké, gaat maar om 60,- maar het klopt van geen kanten natuurlijk. Bezwaar hielp niet want dit was nu eenmaal geconstateerd door de mensen van 'Handhaving'.

17 jan 2016 11:59
Profiel
PorscheForum Rakker
992.1 GT3 964 C2 930 Macan Turbo ex 991.2 GT3 ex 997 GTS ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Een agent heeft altijd gelijk ook al heeft hij dat niet. Rechter geeft hem altijd het voordeel van de twijfel omdat hij een beedigd ambtenaar is. Als het alleen maar jouw woord tegen zijn woord is, wordt het lastig. Maar omdat de opgelegde maatregel van invordering rijbewijs wel erg veel impact voor jou heeft acht ik de kans om er toch met een boete vanaf te komen wel aanwezig.

17 jan 2016 12:12
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Mee eens. Trend (b)lijkt te zijn dat de rechter niet altijd meer blind is voor verweer, zeker wanneer de consequenties groot zijn. Vooropgesteld dat het zo is gegaan zoals beschreven zou ik zeker een poging wagen.

17 jan 2016 12:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Master Mariner
Amsterdam / Brielle
Ik heb zoeits ook een keer gehad. Ik reed op invorderingssnelheid en blijkbaar kon de auto achter mij geen meting doen. Op dat moment doen ze dit op "gevoel". Ik ben weg gekomen met een boete omdat er geen meting is geweest en het onmogelijk is om een snelheid vast te stellen obv "gevoel". Dus voor de snelheid kan het een boete worden.

Het wordt een ander verhaal als ze je rijbewijs hebben ingevorderd op basis van inhalen doorgetrokken streep icm evt andere overtredingen. Dit is namelijk waarneembaar en hoeft niet gemeten te worden....

17 jan 2016 13:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Groningen
Je hebt een aankondiging gekregen neem ik aan.
Welke code staat daar op?

17 jan 2016 14:43
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
BusterG schreef:
Hij vroeg om mijn rb, kwam paar min later terug lopen met de mededeling dat deze ingevorderd is omdat hij wel 150-160 moest rijden om bij mij te komen nadat ik hem 15 min eerder had ingehaald...

Ik lees nergens in je verhaal terug, dat jij hem hebt ingehaald?

Verder kan een agent alleen een minimum gereden snelheid noteren, als hij een bepaalde snelheid rijdt en de wagen voor hem bij die snelheid nog uitloopt.
De snelheid die gebruikt moet worden, om een gat dicht te rijden mag helemaal niet meegeteld worden.

Oftewel in dit verhaal; moet de agent 160 rijden en jij moet bij die snelheid dan nog steeds uitlopen.

17 jan 2016 15:15
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Hij zegt dat hij vier auto's heeft ingehaald en dat één van die auto's ineens een andere voorligger ging inhalen.

17 jan 2016 16:50
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Regel is volgens mij geijkte auto en minimaal 500m. Als niet dan is meting niet geldig. Maar goed: je hebt waarschijnlijk wel een probleem.

17 jan 2016 16:57
Profiel
PorscheForum Rakker
996 gt3 mk1 ex 996 TT ex 993 c2
Amsterdam
Agenten..
ik ga niet meer in discussie. net scheidsrechters. ze komen nooit terug op hun besluit of observatie.

paar jaar geleden stond ik voor een verkeerslicht te wachten in amsterdam bij de overtoom.
verkeerslicht springt op groen. ik rij met ca 10-20 fietsers het kruispunt over.
100 meter na het kruispunt staan 5 agenten.
ik was de eerste.
meneer stopt u maar.. ok, waarom als ik vragen mag?
u reed door rood.

meneer de agent. ik sta daar stil met 10-20 andere fietsers, u denkt datwij spontaan met z'n allen door rood rijden op het zelfde moment?
ja mijn collega heeft dat gezien... WTF echt serieus? haal die agent even hier naar toe.. nee meneer beginnen wij niet aan.

vorig jaar,
ikreed op de ring amsterdam in een peugeotje.
reed 120 of 125 of 115
op de paralelbaan reed een politie volvo schuin achter mij op 200-500 meter.
afslag zuid, haalde hij mij in.
stop volgen
je meneer u reed te hard.
ja escuus, klopt.
u reed zeker 150..

euh nee, ik reed max 125.
nee hoor wij reden naast u..

ik twijfelen aan de teller van dat ding.. later die avond weer de ring op. GPS mee van Vbox, 5 km/u afwijking op de teller bij 125 naar beneden!!

17 jan 2016 17:18
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Succes. Hoop dat het je lukt.

Heb ooit in de rechtbank verloren van een kneiterhard liegende agent. En een bekeuring gekregen voor rijden zonder gordel terwijl ik hem om had. Oom agent paar 100 meter eerder (controle fuik) stond op de uitkijk en had mijn zeker te weten voorbij zien rijden zonder gordel (had hem op zeker om en vanaf waar hij stond had hij het nooit kunnen zien!). Ben naar deze agent gegaan, heb foto's gemaakt en aangegeven dat ik een getuige had. "Niks mee te maken, geconstateerd." Overigens bekeuring wel uitgeschreven maar nooit meer wat van gehoord....

17 jan 2016 17:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Tnx Franz, dat had ik even over het hoofd gezien, ik zocht verderop in het verhaal.

De bonnen die ik tot nu toe heb gekregen, waren allemaal terecht en daar viel ook niet aan te tornen.
Ook verder nooit voor gekkigheid op de weg een bon gehad, omdat ik daar altijd voorzichtig mee ben, ik heb m'n rijbewijs veel te hard nodig.

Wel ooit tientallen jaren geleden een keer een voorval gehad, waarbij de agent niets hard kon maken naar mijn mening.
Toevallig was de maat van mij die er ook bij betrokken was, gisteren op visite en hadden we het er nog over.

We rijden met zijn tweëen achter elkaar 's avonds laat naar mijn huis over een industrie weg binnen de bebouwde kom.
Op een gegeven moment zie ik in een zijstraatje een motoragent staan, we reden beiden wat te hard, dus ik ga van het gas.
In de verte zie ik de agent achter ons aankomen, en eenmaal geparkeerd voor mijn deur spreekt de agent mij aan;
Agent: "Dag meneer, u en de andere bestuurder reden te hard, dus u krijgt beiden een bon"
Ik: "Dat vind ik een sterke bewering van u, u kunt nooit zien hoe hard ik rij, wanneer wij u in stilstand passeren"
Agent: "Dat kan wel zo zijn, maar ik schat het in op 60 km/u terwijl u vermoedelijk harder reed, dus u mag nog van geluk spreken"
Ik: "Ik denk niet dat een rechter van vermoedens uit wil gaan en dat u hierin totaal geen zaak heb, ik laat het dus met alle plezier voorkomen en dan zien we elkaar wel weer bij de rechtbank"

Daar had de beste man ineens helemaal geen trek in, dus hij liet het maar bij een waarschuwing.
Ondertussen had die maat van mij zijn wagen geparkeerd en aangezien hij een schurfthekel aan politie heeft trok hij gelijk van leer (terwijl hij beter zijn mond had kunnen houden, ik had tenslotte alles al geregeld).
Afijn, de agent begon dus aan hem alsnog een bon uit te schrijven; te hard gereden en belediging van een ambtenaar in functie.
Daarna draait hij zich om en zegt; ik kan u nu niet meer overslaan.
Ik heb toen nog maar eens herhaald dat we dan elkaar wel bij de rechter zouden zien en dat ik hem geen man van woord vond gezien het feit, dat hij het in eerste instantie zou houden bij een waarschuwing.
Daarna veranderde hij alsnog maar een keer van gedachte en het bleef bij de waarschuwing.
Van m'n maat hoorde ik gisteren dat het bij hem alleen was gebleven bij de boete voor belediging van een ambtenaar in functie en niet voor de zogenaamde snelheidsovertreding.

Dus tja, het kan wel, maar je moet rustig blijven en zo goed mogelijk aan de agent proberen uit te leggen dat hij geen zaak heeft en dat het laten voorkomen van de zaak, tijdsverspilling voor beiden is.

Laatst bijgewerkt door Frans D op 17 jan 2016 18:24, in totaal 1 keer bewerkt.

17 jan 2016 18:17
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
LAF: leugen + ambsteed = feit. De rechter zal datgene wat die agent zegt aannemen voor waar.

17 jan 2016 18:21
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Die agent kan het niet exact zien, maar TS ook niet. TS stelt dat ie naar 3 auto's rijdt die 75 rijden. Hoe stel je dat vast? TS verteld zelf dat ie over een doorgetrokken streep rijdt. Krijgt een licht signaal en schrijft dat ie al begint te koken van boosheid maar het maar ff laat. Verteld dat ie 115 rijdt waar ie 100 mag. Komt op mij over als een gekleurd verhaal van heetgebakerd type.
Agenten zullen het best wel eens fout zijn, maar zomaar iemand aan de kant zetten en bekeuren die zich gewoon aan de verkeersregels houdt doen ze ook niet. Kortom tis volgens mij toch vooral een kwestie van wie zie brandt moet op de blaren zitten. Hoe groot die blaren zijn, ga je merken, hoop voor je dat het mee valt, maar kijk ook ff in de spiegel wat je eigen aandeel is.

17 jan 2016 19:34
Profiel
M140i
Ja denk? :?:

17 jan 2016 19:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Titel van het topic snap ik ook niet. Maar ik ben geneigd aan te sluiten bij het bericht van porsche964.... De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

17 jan 2016 19:56
Profiel
+1
+ Als ik al die filmpjes bekijk waarin agenten straalbelachelijk gemaakt worden + al de "leuke" commentaar daarop + types -zoals hierboven beschreven- die geen agent kunnen luchten... Moest ik agent zijn, je zou uiteindelijk ook niets meer in de pap te brokkelen hebben, al mijn goeie wil ten spijt.
Je moet het maar doen, je echt dagelijks laten afze*ken door 't grootste crapuul :res:

17 jan 2016 20:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Citaat:
Je moet het maar doen, je echt dagelijks laten afze*ken door 't grootste crapuul :res:

Maar gelukkig verdienen ze heel goed, not. Het moet ondertussen wel een roeping zijn....

17 jan 2016 23:12
Profiel
993 4S
+1, agenten krijgen van mij ook het voordeel van de twijfel (los van dit specifieke geval)
Zijn onderbetaald, over het algemeen niet HBO+ maar mogen wel alle rotklussen opknappen :salut:

18 jan 2016 11:51
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
erwin996 schreef:
Ja denk? :?:

De topicstarter zou wel eens uit een bepaald deel van Noord-Holland kunnen komen :idea:

19 jan 2016 13:59
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Krijg met de jaren steeds meer respect voor de mannen en vrouwen :thumleft:
Je ziet het al vaak bij blik op de weg en wegmisbruikers, bepaalde "groepen" hebben nauwelijks nog ontzag voor hun :cry:
We weten allemaal dat het geen vetpot is wat er wordt verdiend maar ze moeten wel optreden bij escalaties bij nacht en ontij en bij diverse ongelukken met slechte afloop :oops:

19 jan 2016 14:18
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 72 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende