Definitie Petrolhead en poll
Ik ben erg benieuwd hoeveel 'Petrolheads' hier nou eigenlijk op het Porsche Forum zitten.
Eigenlijk vreemd dat niet vaker 'gepolst' wordt. Maar om een 'volmondig ja' te mogen beantwoorden, moet je wel voldoen aan de onderstaande 'eisen':
1. Een auto is niet noodzakelijk om mee van A naar B te gaan. NEE, het is ook iets om naar te kijken, van te genieten, om door de bochten te knallen of om naar het motorgeluid te luisteren.
2. Wat maakt dat ding een herrie. Nee muts. Dat is een zes-cilinder met een sportuitlaat. Dat is geen herrie. Dat is muziek.
3. Waarom rij je eigenlijk zo’n oud barrel? Dat is geen oud barrel, wijf. Dat heet een youngtimer en die hebben KARAKTER!!!
4. Waarom heb je eigenlijk een handbak? Een automaat is toch veel comfortabeler? Ja, klopt. Een rolstoel is ook veel comfortabeler dan lopen, maar toch zet ik mijn stapjes liever zelf. Ik heb een handbak omdat je daarmee voelt dat je echt rijdt. Trut!
5. Mag ik rijden? In je eigen auto, doos. Maar niet in mijn klassieker met een vuistdikke gebruiksaanwijzing die alleen IK uit mijn hoofd ken.
6. Wat heb je aan zo’n snelle auto. Je mag toch maar 120. Om dezelfde reden dat jij op hakken van 10 centimeter loopt. Omdat het kan mevrouw.
7. Wat maakt zo’n deukje nou uit. Het is maar blik. Kijken of je ook zo reageert als ik jouw handtasje in de fik steek. Zeur niet zo, het is maar leer…
8. Waarom sta je dat ding nou weer te poetsen. Een regenbuitje en hij is weer vies. Waarom ga jij nou weer naar de kapper? Een maandje wachten en het model is er weer uit. We poetsen omdat we het leuk vinden én omdat het goed is voor onze heilige koe. Onderhoud noemen we dat. Met je hoofd.
9. Waarom heb je geen trekhaak? Dat is toch reuze handig? Waarom ik geen trekhaak heb? Als de ontwerper had gewild dat er een trekhaak op had gezeten, dat had hij hem wel in het ontwerp gezet.
10. Misschien hou je wel op met die hobby als je een vriendin krijgt. En misschien ook niet. En nou wegwezen, ik ga een stukje gummen!
11. Je wordt helemaal gek als iemand vraagt: "Wat verbruikt dat nou?"
12. Ik boycot de Porsche Expert Talks bij PCL
(Bron, enigszins aangepast: Autoblog 2016)
Rest mij nog op te merken, dat een Petrolhead benzineluchten verheerlijkt opsnuift, en kan ruiken welke raceolie er in het carter zit als er een (benzine)auto voorbij rijdt. Je bent ook een Petrolhead als je kan horen of er een 3-, 4-, 5-, 6-, 7-, 8-, 9-, 10- 11- of 12-cilinder in het voor- of achter-onder zit....de 13- tot 16-cilinders tellen niet mee, die zijn imho zinloos