Auteur |
Bericht |
Pondje
Porsche 996 C2 MK1 1998Soest
|
V-Power “Racing”
Beste Forummers, Ik was op vakantie in Duitsland met mijn P uiteraard en ben daar V-Power “Racing” gaan tanken. Dit lijkt mij niet de V-Power die we hier tanken want de P leek niet alleen sneller, maar reed ook opvallend zuiniger! Hebben meer mensen dit ervaren?
|
28 aug 2020 8:02 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: V-Power “Racing”
Nee, want ik trap meer in DLD Bij mijn GT3 mag ik blij zijn met 13,5 liter per 100km, maar over het algemeen is het meer iets van 15 liter per 100km Of de racing fuel in DLD hem zuiniger maakt heb ik nog nooit onderzocht.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
28 aug 2020 8:12 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: V-Power “Racing”
V-Power Racing is oktaan 100 - dat zou in theorie zuiniger moeten lopen en wat meer performance moeten leveren, afhankelijk van de mapping van je ECU....
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
28 aug 2020 8:18 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: V-Power “Racing”
V Power Racing gaat met name lekker in je hoofd zitten.
|
28 aug 2020 8:24 |
|
|
Pondje
Porsche 996 C2 MK1 1998Soest
|
Re: V-Power “Racing”
Tja, een GT3 is natuurlijk geen 996 3.4 Ik kwam met V-Power Racing zeker op 10L op 100km bij gemiddeld gebruik. Toegegeven kwam door drukte niet boven de 150km, maar in Zwarte woud veel slinger/bergwegen. Lijkt mij dan zeker RON 100 en geen 98 zoals in Nederland
|
28 aug 2020 8:25 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: V-Power “Racing”
Ik denk eerder het volgende: Je hebt op korte tijd veel meer gereden, vooral veel langere stukken, en op gemiddeld gezien stuk hogere belasting dan dat je normaal hier In NL doet. Dit betekent dat motor voor veel langere tijd op (hogere) bedrijfstemperatuur is geweest. Alles schoon ‘gebrand’ waardoor die veel soepeler en vlotter loopt. Misschien dat type brandstof op dit proces daar eventueel een kleine invloed op heeft gehad. Maar denk dat vooral het vele rijden een positieve invloed heeft gehad op de gemelde effecten. Maw vakantie/autobahn tune.
Laatst bijgewerkt door Kheldar op 28 aug 2020 9:31, in totaal 1 keer bewerkt.
|
28 aug 2020 8:58 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: V-Power “Racing”
Het verschil heb ik nooit wat van gemerkt, qua verbruik en ‘lopen’.....aangezien het een stuk duurder is tank ik superplus, en laatst voor 1,29/liter....reed trouwens eerst langs de Shell en daar was het, ik meende over de 1,51 per liter. En mijn rijstijl is rustig, ik haal gem. 1 op 10/11.....
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
28 aug 2020 9:11 |
|
|
Rik964
|
Re: V-Power “Racing”
Klopt, omreden dat je mappings het Octaan getal niet ondersteunen. Bv op de 964 kan tot RON98 de timing aanpassen, RON100 levert dus voor een 964 de resultaen van RON98 op. Of je moet de mappings aanpassen. Kappi is voor mij bezig om de ROn98 & Ron100 mappings in 1 chip te 'branden' zodat ik kan schakelen tussen de mappings. Hoe hij dit doet begrijp ik niet, hij heeft het uitgelegd maar ik ben afgehaakt.
|
28 aug 2020 10:45 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Re: V-Power “Racing”
Hij zal toch altijd proberen om zo vroeg mogelijk te vonken. De pingelsensor houdt dat op een gegeven moment tegen. Maar de pingelsensor zal later ingrijpen met RON100. Dus zul je met RON100 toch iets meer vermogen hebben. Edit: maar ik laat me graag verbeteren door mappers.
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
28 aug 2020 14:15 |
|
|
Rik964
|
Re: V-Power “Racing”
Geen idee, ik zal het nog eens vragen. Pingelsensor is een ...sensor die geeft het door en vervolgens wordt er de mapping gekozen die bij RON98 hoort, er is standaard geen RON100 mapping. Verder snap ik niet.
|
28 aug 2020 14:59 |
|
|
Deltadick
Boxster S 2002
|
Re: V-Power “Racing”
Ik heb nu 2 x ook in Duitsland V power racing 100 getankt, en ik heb het gevoel dat hij daar mooier op loopt, Kan inderdaad in je hoofd zitten, maar ik merk toch echt verschil.. Woon ook dicht bij de grens dus dat maakt het tanken in Duitsland wel makkelijker natuurlijk. En inderdaad, vorige week € 1,51 per liter, maar daar doe ik dan wel weer een tijdje mee. Het is trouwens een Boxster S 3.2.
|
30 aug 2020 20:36 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Re: V-Power “Racing”
Wop, twee weken geleden betaalde ik € 1,41 in Mönchengladbach. En ik vind die van mij ook mooier lopen Je kunt op http://www.clever-tanken.de bekijken waar Shellbenzine goedkoop is.
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
31 aug 2020 0:34 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: V-Power “Racing”
Bedankt voor de tip Nordrack
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
31 aug 2020 8:04 |
|
|
Rik964
|
Re: V-Power “Racing”
Heb het nog ff gecheckt. Pingelsensor geeft informatie door aan ECU op basis waarvan onstekingstijd wordt aangepast. Hier hoort dan weer een tabel bij die in combi met gegevens van de overige sensoren de juiste keuze maakt.
Voor wat betreft de 964 maakt het niets uit of je RON98 of RON100. Betere loop zit tussen de oren.....
|
31 aug 2020 9:39 |
|
|
Ruviano
991.1 GT3RS Zilver
911 3.2 Carrera Cabrio 1989 Diverse Italiaanse raspaardenBussum
|
Re: V-Power “Racing”
Zelfs de Lancia Voyager met 3.6 pentastar loopt lekkerder met V-power racing
|
31 aug 2020 10:05 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Re: V-Power “Racing”
Dan zit tenminste nog iets tussen mijn oren. Ik was al bang dat het al helemaal leeg was daar
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
31 aug 2020 11:40 |
|
|
Deltadick
Boxster S 2002
|
Re: V-Power “Racing”
tussen de oren of niet, als je hoort en voelt dat hij mooier loopt dan doet het wel iets, misschien niet meteen het hogere octaan gehalte, maar dan waarschijnlijk wel de reinigende werking van de V-power. dus ik blijf lekker V-power tanken, maar dan zal het op zijn minst de 98 zijn, en misschien een keer de 100, gewoon omdat het kan Over die reinigende werking is hier op het forum ook al wat gezegd, dus dan zal het dat zijn.
|
31 aug 2020 13:10 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: V-Power “Racing”
benzine die reinigt.... Wat een bullshit.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
31 aug 2020 14:10 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: V-Power “Racing”
100 bij de ARAL tanken ..... nergens anders
|
31 aug 2020 14:44 |
|
|
Deltadick
Boxster S 2002
|
Re: V-Power “Racing”
Lees anders dit topic eens even door en vooral het stukje van JorisLoet: viewtopic.php?f=25&t=16456
|
31 aug 2020 16:47 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: V-Power “Racing”
doorgelezen, en het enige wat ik daar lees over reinigen is : Wordt dus totaal geen verklaring gegeven van dat "reinigen". En het is gewoon een "verkoopraatje" in mijn ogen. Denk nou simpel na. benzine wordt verstoven en gemengd met lucht zodat het een brandbaar mengsel vormt dat d.m.v. een vonk ontsteekt. Simpel. Leg mij uit waar/hoe de "reiniging" plaats vindt van de motor....
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
31 aug 2020 17:01 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: V-Power “Racing”
Additieven zoals forte fuel system reiniger worden toch ook gewoon bij benzine in de brandstof tank erbij gedaan. Dus waarom zou dat met additieven in de brandstof zelf niet kunnen ... of je gelooft er gewoon helemaal niet in ... dan zijn we snel klaar.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
31 aug 2020 17:32 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: V-Power “Racing”
ik kan me nog iets voorstellen dat werkt VOORDAT de benzine verstoven is (dus iets van fuelsysteem reiniger) maar nadat het "mengsel" geproduceerd is en de cylinder binnenstroomt is er volgens mij weinig "reinigende werking" meer te verwachten van V-Power.
Misschien ben ik te sceptisch, maar toen Shell jaren geleden met V-power uitkwam was het octaangehalte (de klopwaarde van het product dus) gelijk! (95 meen ik), en toch claimden ze allerlei verbeteringen om het product maar te kunnen slijten aan de consument......Het zit gewoon tussen de oren dat je denkt dat hij beter presteert.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
31 aug 2020 18:06 |
|
|
Pondje
Porsche 996 C2 MK1 1998Soest
|
Re: V-Power “Racing”
|
01 sep 2020 8:49 |
|
|
Rik964
|
Re: V-Power “Racing”
Reiniger maakt bv spuitkop van injectoren vrij van 'gum', hierdoor krijg je een mooier sproeier 'beeld', wat dan vervolgens weer bijdraagt aan een mooiere verbranding en dat is weer beter voor het schoon houden van je motor. Koolafzetting en dergelijk kun je hiermee (deels) voorkomen, maar niet genezen.
|
01 sep 2020 9:07 |
|
|