Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:07

Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
alarm! sjaak taxaat 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht alarm! sjaak taxaat
beste mensen, voor de verzekering moet ik klasse 3 alarm hebben.
klopt dit normaal gesproken of zijn er mensen die met alarmklasse 2/1 hun troetelbeertje verzekerd kregen? :? :lol:
verder weet iemand een goeie taxateur, ik heb er1 die zegt dat hij het doet voor 70 euri's (is dat cheap of normaal).
klinkt goedkoop maar is dit zo :?: :!:

bedankt en mazzel

09 sep 2005 21:58
Profiel
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
voor zover ik weet moet je klasse 3 alarm hebben als je hem ook voor diefstal wilt verzekeren

en 70 euro valt mee ,ik heb er 100 neer moeten tellen

09 sep 2005 22:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Klasse III zonder en klasse I met nachtclausule? :roll:

09 sep 2005 22:38
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
He craze,

Ik hoop voor je Porsche dat je niet op zijn onderhoud gaat bezuinigen zoals je nu op een taxatie dreigt te bezuinigen!!! :wink:

Een taxatie doe je (neem ik aan) niet slechts uit noodzaak voor een verzerking maar ook ter bescherming van de waarde van je auto.

Uit ervaring kan ik je vertellen dat je VEEL profijt kunt hebben na schade (of diefstal) waarbij je een recent opgemaakt en GEDEGEN taxatierapport (conform artikel 275 Wetboek van Koophandel) kunt overleggen.

Gebruik de zoekfunctie voor adressen, of bel bijvoorbeeld met de Centrale Expertise Dienst, Bergweg in Capelle aan den IJssel (010-2843500).

Over het algemeen kost zo'n gedegen en waardevolle taxatie wel wat méér dan die 70 pleuries.....

09 sep 2005 22:41
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ced ik meen 152 euro (pas laten doen)
en bij centraal beheer is klasse 2 voldoende; cb is alleen interessant als je veel km gaat maken :wink:

09 sep 2005 23:32
Profiel WWW Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Wolter Gratama :arrow: enige officieel erkende PORSCHE taxateur in nederland :wink:

Geeft korting als je op Zaterdags bij hem op de zaak komt om te laten taxeren ...

Voorheen had ik de Porsche bij CED Bergweg laten taxeren ... ook wel te vreden over, maar deze keer (de derde) toch maar weer naar Gratama.

Ook Jonker-Wesdorp gehad voor een andere auto - maakte het er mij, voor dat geld, veel te gemakkelijk van af :?

Klasse III voor een Coupe is een beetje van de zotte ... klasse I of II zou moeten volstaan :arrow: wat voor een verzekering (en waar) praten we over ?

10 sep 2005 0:11
Profiel WWW Facebook 
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Volgens mij is het meest belangrijke bij de taxatie dat je er een kiest die door je verzekeringsmaatschappij wordt geaccepteerd, even checken..

Klasse 3 alarm lijkt me toch wel de norm tegenwoordig voor het verzekeren van een Porsche waarbij de trend zelfs doorloopt naar klasse 4 en 5.

10 sep 2005 8:37
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Marcel schreef:
Volgens mij is het meest belangrijke bij de taxatie dat je er een kiest die door je verzekeringsmaatschappij wordt geaccepteerd, even checken..

Heb je eigenlijk wel gelijk in :arrow: Bovengenoemde Gratama Taxaties & CED Bergweg worden IMO door alle verzekeringsmij. geaccepteerd :wink:

Marcel schreef:
Klasse 3 alarm lijkt me toch wel de norm tegenwoordig voor het verzekeren van een Porsche waarbij de trend zelfs doorloopt naar klasse 4 en 5.

Beetje van de zotte voor een 3.2 waar het in dit geval om gaat :roll: :?:

10 sep 2005 8:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Waarom taxeren? Is dat alleen voor "oude" P's?

Mijn Boxster uit 2001 staat gewoon in de lijst van de verzekeraar, met een (voor mij) acceptabele dagwaarde, dus waarom taxeren :?:

10 sep 2005 9:13
Profiel WWW
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Boxy&Boraman schreef:
Waarom taxeren? Is dat alleen voor "oude" P's?

Mijn Boxster uit 2001 staat gewoon in de lijst van de verzekeraar, met een (voor mij) acceptabele dagwaarde, dus waarom taxeren :?:

MAAR...... is hij ook verzekerd tegen die dagwaarde (ANWB boekje vaak), óf is hij verzekerd tegen de taxatiewaarde? Mijn ervaring leert dat daar wel eens > € 10.000 verschil kan in kan zitten...... detail.

Toch een beetje jippie wanneer hij total loss wordt gereden of wordt gestolen.........

Mijn advies: laat hem taxeren door een goed bedrijf (zie hierboven) zodat je bij totaal verlies zonder probleem, een zelfde auto, op de Nederlandse markt kunt kopen. De voor jouw Boxster vastgestelde dagwaarde kan best net zo hoog of wat hoger zijn dan het in Duitsland afgerekende bedrag (én BPM erbij?), maar de vraag is of jij daarvoor een net zo gave auto (bij een dealer) op de Nederlandse markt kunt kopen. Bijkomend voordeel van verzekeren tegen taxatiebedrag: dit bedrag is voor 3 jaar lang gegarandeerd!

10 sep 2005 10:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Ik ga maandag eens informeren wat ik krijg uitgekeerd bij totaal schade of diefstal. IIG alvast bedankt voor de tip.

10 sep 2005 17:20
Profiel WWW
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
discussie is hier al ettelijke malen gevoerd. Taxatie waarde is niet noodzakelijkerwijze hetzlefde als verzekerde waarde, maar meestal alleen een indicatie (aritkel 274 en 275 etc). Vaak bepaalt taxatiewaarde wel de verzekeringspremie, dus zoals altijd goed navragen bij verzekering

10 sep 2005 17:26
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Marcel schreef:
Taxatie waarde is niet noodzakelijkerwijze hetzlefde als verzekerde waarde, maar meestal alleen een indicatie (aritkel 274 en 275 etc). Vaak bepaalt taxatiewaarde wel de verzekeringspremie, dus zoals altijd goed navragen bij verzekering

Nee! :bang: :arrow: I.g.v. artikel 275 is het juist niet slechts een indicatie :!: :wink:

12 sep 2005 11:27
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ]