Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 5:59

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Activeren Sport+ Boxster 981 S 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
981 Boxster S PDK, Tesla Model Y, BMW i3
Bericht Activeren Sport+ Boxster 981 S
Hi all,

weet iemand een adres waar ik Sport+ en evt. PTV voor mijn Boxster 981 kan laten activeren met PIWIS?

Het betreft deze auto:
viewtopic.php?f=23&t=58102

Ik heb inmiddels het X73 onderstel gemonteerd (super!) en ook een modern stuur met drive mode selectie wieltje. Dat wieltje wil ik gebruiken om ook naar sport+ te kunnen schakelen. Overigens heb ik nog een extra module nodig om de drive mode selector te activeren (doet nu nog niks). Daarvoor kijk ik naar Adapter-X:
https://gpsadapter.us/products/adapter-x

Advies en tips zijn welkom!

21 okt 2024 21:56
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Activeren Sport+ Boxster 981 S
Voor zover ik weet, is het activeren van Sport+ veel meer dan alleen coderen via PIWIS. Denk bijvoorbeeld ook aan de actieve motorsteunen en de Sport Chrono-componenten. Misschien is het ook nodig om een andere gasklep te hebben?

22 okt 2024 11:28
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
'77 924 Weltmeister (3x), '87 924 S, '87 944 S, '89 944 S2 Cabriolet, '93 968, '93 968 Cabriolet, '93 968 Club Sport, '94 968 Club Sport M030, ‘13 981 Boxster '21 982 GT4
Ik snap ook niet helemaal wat de vraag is. Voor PTV heb je een mechanisch sperdiff nodig, dat is niet alleen een kwestie van programmeren.

22 okt 2024 11:50
Profiel
PorscheForum Junkie
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Stuur eens een mailtje naar lenbre.nl
Zij claimen
Citaat:
De digitale wereld van Porsche kent geen geheimen voor ons. Met geavanceerde software kunnen we de programmering en codering van uw Porsche aanpassen aan uw exacte specificaties. Dit betekent meer controle, betere prestaties en een rijervaring die op maat is gemaakt voor u.

22 okt 2024 12:39
Profiel
PorscheForum Rakker
981 Cayman S PDK
PTV kan je achteraf activeren. Porsche leverde dit inderdaad als pakket met een mechanisch sper, maar de PTV op zich maakt al een groot verschil.

22 okt 2024 13:17
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 Turbo Ex 981S, Ex 997 C2, Ex 996 TT, Ex 993 C2 (2x) Ex 996 C2
Ik heb dat een poos terug gedaan met de PIWIS 2
Je moet wel online een activerings code kopen (niet bij Porsche) en via Ebay een paneel voor de sport Plus knop

04 nov 2024 8:41
Profiel
PorscheForum Rookie
Bedankt voor de reakties. Ik heb besloten een PIWIS te kopen. Ik lees dat het alleen al de moeite waard is voor het activeren van PTV en GT3 steering. Daarnaast ook zaken als regensensor (zit er altijd in, maar bij mij niet geactiveerd), start/stop uitzetten, g-force scherm activeren en nog wat andere zaken. Sport+ hoor ik wisselende verhalen over, bij sommige auto’s lukt het wel en bij andere niet. Heeft met het bouwjaar te maken waarschijnlijk. Anyway, leuk winterproject dacht ik zo. Ik houd me aanbevolen voor tips en zal dit draadje updaten als ik eea geprogrammeerd heb.

05 nov 2024 21:22
Profiel
PorscheForum Rookie
Leuk project - ik zat toevallig net als jou naar PTV, GT3 steering en de regensensor te kijken voor mijn 981 Cayman S dus ben erg benieuwd naar je ervaring.

Waar heb je de PIWIS gekocht?

07 nov 2024 14:11
Profiel
PorscheForum Rookie
Maurice987 schreef:
Leuk project - ik zat toevallig net als jou naar PTV, GT3 steering en de regensensor te kijken voor mijn 981 Cayman S dus ben erg benieuwd naar je ervaring.

Waar heb je de PIWIS gekocht?

Hi,

Ik moet hem nog aanschaffen maar het gaat deze worden: https://www.vxdas.com/products/piwis-te ... 9496132690

Ik ben van plan het tijdens de wintermaanden te doen en ik zal deze thread wel updaten tzt.

14 nov 2024 10:08
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]