Auteur |
Bericht |
porsche1973s
Porsche 930- Targa '70
|
Motor 2.7 RS(voor de kenners)
Vraagje,
volgens sommigen is de motor uit de 2.7 carrera identiek aan die van de 2.7RS '73. Volgens de mannen van Willems uit Olsene zou de RS motor hoge druk pistons hebben en die van de carrera niet.
Zijn deze motors nu identiek of niet?
|
11 okt 2005 16:47 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
De motor van de 2.7RS is een mechanisch 210 pk sterke 2700 cc 6 cilinder boxer, de motor uit de 2.7 carrera ook. Ja, ze zijn identiek. Ook de compresie verhouding (dat bedoel je zeker met hoge druk pistons???) is gelijk.
|
11 okt 2005 19:27 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
zal er niet ergens verschil tussen zijn, lijkt me toch wel
erwin
_________________________________________ Got coffee?
|
11 okt 2005 19:59 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Tussen de motor van de GT3 en de GT3RS zit ook geen verschil.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
11 okt 2005 20:02 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
maar tussen de gt3 en de "normale" 996 weer wel (onderblok)
_________________________________________ Got coffee?
|
11 okt 2005 20:19 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
ZIt echt geen verschil tussen, kan Erwin ook niks meer aan veranderen.
|
11 okt 2005 21:09 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
nooit geweten, geloof je wel hoor
weet alleen dat erwin met zijn eigen rs project bezig is; benieuwd wat hij er nog over te zeggen had
_________________________________________ Got coffee?
|
11 okt 2005 21:22 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
een SC/RS project ... (ookwel bekend als de 954 )....
|
11 okt 2005 22:03 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
GT3 heeft een twee massa vliegwiel, de RS niet
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
12 okt 2005 19:21 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Maakt toch geen deel uit van de motor?
In elk geval, heb me laten vertellen dat de rs'jes nog naar de 'andere' fabriek gaan om daar onder handen genomen te worden.
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
12 okt 2005 22:22 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
De GT3RS heeft nog veel meer verschillen tegenover de GT3 dan dat, maar de motor is dezelfde
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
12 okt 2005 22:25 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Owh nee??
Tuurlijk wel. Het vliegwiel is er in de eerste instantie om een motor door te laten lopen. Zonder vliegwiel loopt een motor echt niet.
Daarnaast gebruiken ze het vliegwiel ook als drager voor de koppeling en om een motor te starten via de vertanding die op het vliegwiel gemonteerd zit.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
12 okt 2005 22:35 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
Zo is het maar net
Vliegwiel nodig voor lopen en balans vande motor,anders rammelt alles uitelkaar
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
13 okt 2005 9:53 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
PET
main group 1 engine
flywheel
oeps
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
13 okt 2005 19:17 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Kan nog wel wat meer mee.
Vliegwiel afdraaien of alu(legering) vliegwiel doen het gewicht verminderen, hierdoor neemt de motor makkelijker op = snellere acceleratie.
Nadeel, het vliegwiel effect neemt af = het "doorgaan" op topsnelheid, denk hierbij aan de speelgoedautotjes van vroeger met zo'n klein vliegwieltje erin.
Het is dus maar net wat je wilt, absolute topsnelheid of een soepel oppakende motor.
Nog een nadeel van een "te" licht vliegwiel is een onrustig lopende motor.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
13 okt 2005 19:58 |
|
|