Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 11:27

Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
verhuizen naar Belgie 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
1973 911s Targa
Rotterdam
Bericht verhuizen naar Belgie
yo de Mannen , ik ben btw Belg , en ik zal binnenkort waarschijnlijk terug verhuizen naar Belgie

zit hier soms iemand op het forum die antwoord weet op de volgende vragen ?

- als je verhuist, hoe lang kun je nog met het nederlandse kenteken en verzekering blijven rond rijden voor je de auto op belgische nummerplaat moet zetten?

- hoe zit dat nu met oldtimers in Belgie , ivm keuring, verzekering , belasting op inverkeerstelling en autobelasting?

- is dit redelijk scenario ? blijven rijden met nederlandse oldtimer nummer en verzekering , tot net voor het verlopen, dan overschrijven naar belgische plaat?

14 dec 2005 15:46
Profiel WWW
Forum Admin
Cayenne
Bericht Re: verhuizen naar Belgie
s_vandamme schreef:
ik zal binnenkort waarschijnlijk (terug) verhuizen naar Belgie

Ben toch een ietsie pietsie jaloers, ik ken Rotterdam redelijk goed, en Vlaanderen een beetje, als ik moest kiezen..............................ik zou de gehele dag dat nummer van "het goede doel" zingen.

Ik ken je helaas niet helpen, zal je toch op de Vlamingen moeten wachten.

Jan (997s) en RSR weten ook wel hoe of wat, zijn Nederbelgen (boffers).

14 dec 2005 15:52
Profiel
PorscheForum Rakker
1973 911s Targa
Rotterdam
John4S schreef:
Ben toch een ietsie pietsie jaloers, ik ken Rotterdam redelijk goed, en Vlaanderen een beetje, als ik moest kiezen..............................ik zou de gehele dag dat nummer van "het goede doel" zingen.

't feit is , ik ben vlaming, heb hier 4 jaar gewoond, heb het zolang uitgehouden omwille van de goeie job en collega's(90% expats)

maar als puntje bij paaltje komt, word ik hier niet vrolijk van

- ik woon in een betonnen schoendoos van 480 in de maand
mijn porsche logeert in een garage 55 km van mijn deur, en kan niet altijd binnen op zondag, 's avonds sleutelen is ook out of the question
- geen mogelijkheid om iets betaalbaars te vinden , huis met garage bij
- geen restaurants waar ik lekker kan eten ( was vroeger kok , dus ik ben daar extra moeilijk in
- het eten in de winkels( elke 2 weken 70 km rijden naar Hoogstraten om bij Delhaize mijn kar te vullen )
- uitgaansleven

feit is , ik ben Vlaming, ik eet graag, ik drink graag een zwaar biertje op cafe en ik wil mijn duitse vriendin op wielen dicht bij me hebben... het werk mag nog zo leuk zijn , op een bepaald moment wil je geen compromis meer maken in je prive omwille van een leuke job...

14 dec 2005 16:03
Profiel WWW
Forum Admin
Cayenne
s_vandamme schreef:
- geen restaurants waar ik lekker kan eten ( was vroeger kok , dus ik ben daar extra moeilijk in.

In de rest kan ik je vinden, maar lekker eten kan wel degelijk hierzo.

Als ik aan Rotterdam en eten denk, dan denk ik aan Bram Ladage en Parkheuvel.

Niet te vergelijken, maar op beide gebied toppers.

14 dec 2005 16:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Hoi,

Dat van die nummerplaten weet ik niet.
Wel weet ik dat de BIV (éénmalig) op een oldtimer 61,50€ is en dat je voor verzekering en wegentaks samen ongeveer 125€ per jaar kwijt bent.
Een habbekrats dus.
Denk er wel aan dat er bij Oldtimers heel wat beperkingen zijn. Niet verzekeringtechnisch, maar opgelegd door de staat.Wie ten volle van zijn wagen wil genieten moet maar betalen is de redenering van vadertje staat.

Laatste update 22/10/2013

14 dec 2005 16:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
1973 911s Targa
Rotterdam
Bericht 
John4S schreef:

In de rest kan ik je vinden, maar lekker eten kan wel degelijk hierzo.

Als ik aan Rotterdam en eten denk, dan denk ik aan Bram Ladage en Parkheuvel.

ik ken die toko's wel van naam , maar mij gaat het niet om duurgeprijsde luxe resto's , ik ben geen bankier of zakenman, ben maar een simpele mens, dus ik ga naar simpele resto's...ik twijfel er niet aan dat er wel goede resto's zijn , en bovenstaande zijn niet bekend geworden met Snert en broodje Unox..

in Belgie heb je natuurlijk ook pruts resto's, maar het gemiddelde ligt op een ander niveau dan R'dam.

in Brussel bv. als je daar werkt, dan ga je gewoon regelmatig in de week lunchen in een resto , de chinees, dan es de italiaan, dan es een gewoontje, etc etc, het is een eet cultuur die je hier niet vind... op restaurant gaan is niet een uitzonderlijk iets, maar een regelmatig iets.

14 dec 2005 16:24
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Voor niet teveel goed eten (als je van Italiaans houdt): A Proposito, gelegen onder het Nationale Nederlanden gebouw. Dit om maar eens wat te noemen, in Rotterdam kan je nl. verrassend goed eten.

BTW: bij mij in het dorp (Zundert, het dorp waar altijd wat gebeurt) wemelt het van de Belgen die de Delhaize links laten liggen, dus zo'n ramp kan het nu ook weer niet zijn. Hoewel ik vers voedsel gewoon nimmer bij een supermarkt haal (ook niet de Delhaize).

14 dec 2005 16:33
Profiel
PorscheForum Rakker
1973 911s Targa
Rotterdam
Bericht 
Devils son schreef:
Voor niet teveel goed eten (als je van Italiaans houdt): A Proposito, gelegen onder het Nationale Nederlanden gebouw. Dit om maar eens wat te noemen, in Rotterdam kan je nl. verrassend goed eten.

BTW: bij mij in het dorp (Zundert, het dorp waar altijd wat gebeurt) wemelt het van de Belgen die de Delhaize links laten liggen, dus zo'n ramp kan het nu ook weer niet zijn. Hoewel ik vers voedsel gewoon nimmer bij een supermarkt haal (ook niet de Delhaize).

Delhaize is gewoon voor de usual stuff, de merken die je bij AH niet vind
vlees haal ik daar gewoon bij de slager, oud koppeltje , old school winkeltje , lekker vlees

14 dec 2005 16:37
Profiel WWW
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
s_vandamme schreef:
John4S schreef:
Als ik aan Rotterdam en eten denk, dan denk ik aan Bram Ladage

ik ken die toko's wel van naam , maar mij gaat het niet om duurgeprijsde luxe resto's ,..........ik twijfel er niet aan dat er wel goede resto's zijn , en bovenstaande zijn niet bekend geworden met Snert en broodje Unox..

Afbeelding
Afbeelding
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Bram Ladage is de beste patatboer van Nederland, en lekkerrrrrrrrrrrr hhhmmmmmmm ouderwetse puntzak (bekertje tegenwoordig) met dik mayonaise, ik krijg terstond het water in mijn mond

14 dec 2005 16:42
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Waarover ging de vraag alweer :lol:

14 dec 2005 16:56
Profiel
PorscheForum Rakker
944 S 1987
Stukje onder Breda
Bericht 
s_vandamme schreef:
Delhaize is gewoon voor de usual stuff, de merken die je bij AH niet vind
vlees haal ik daar gewoon bij de slager, oud koppeltje , old school winkeltje , lekker vlees

Macro / Sligro / ISPC nix voor jou? Zit vast dichterbij dan helemaal naar ons toe komen rijden (jaja net als devils son woonachtig in de omgeving van Zundert :!: )

Ik volg je wel in de restaurants, hier in het grensgebied en richting belgie antwerpen stikt het werkelijk van de prijs / qualiteit restaurants.

14 dec 2005 18:49
Profiel
PorscheForum Rakker
1973 911s Targa
Rotterdam
Bericht 
mwah , i vind alles wat ik nodig heb in Hoogstraten
maar kheb er mijn buik van vol om elke 2 weken de rit te doen

bovendien heb ik dan volle lading mee, de bedoeling dat het x aantal weken kan uithouden , maar dan vreet ik het in 123 weer op...

btw, ik weeg 70 kilo met 1m80 , dus me ain't no fatty

14 dec 2005 18:52
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Al bij al een pijnlijk verhaal voor onze Ollandse vrienden die daar in de omgeving wonen. Ik was er ook afgelopen zaterdag ivm een 4S proefrit samen met Riccio.
Er is eigenlijk maar 1 probleem, het is er overbevolkt met alle, meestal vervelende, gevolgen die daarmee gepaard gaan.
En dan is er natuurlijk de cultuurschok, maar dat is een straatje zonder einde.
Niet voor niets schreef Geert Van Istendael ooit, nadat hij enkele jaren in Holland gewoond had: "de verschillen tussen Hollanders en Vlamingen zijn groter dan de verschillen tussen Vlamingen en Walen." Natuurlijk een statement, maar het zegt wel iets.
Sorry voor deze offtopic post, maar het ging toch al deze richting uit.

14 dec 2005 19:02
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Sjonnie schreef:
de verschillen tussen Hollanders en Vlamingen zijn groter dan de verschillen tussen Vlamingen en Walen.

Klopt, maar in de grensstreek wonen ook geen Hollanders. En tussen Hollanders en Brabanders (de enige provincie die er toe doet in de grensstreek :twisted: ) zit ook een wereld van verschil. Ik noem maar: ze denken daar dat Ajax en Feyenoord voetbalclubs zijn! :twisted:

14 dec 2005 19:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Antwerpen & Geel
Bericht 
Citaat:
Ik noem maar: ze denken daar dat Ajax en Feyenoord voetbalclubs zijn! :twisted:

Hoe, is dat dan niet :?: :lol:

14 dec 2005 19:35
Profiel Facebook 
Bericht Belg
Een aantal jaren mocht ik met heeeeeeel veeeeeel plezier in hartje stad Antwerpen wonen (en werken).
Helaas moest ik vanwege dat werk ook weer terug naar Nederland.
Wat zou ik graag weer teruggaan.........(droom,droom,droom).

Wat betreft de vraag.
Bij de verzekering heb je opgegeven woonachtig te zijn in Nederland. Zolang je hier ingeschreven bent met een feitelijk adres kun je de auto op Nederlandse papieren laten staan.
Mijn inziens is het interessanter met een Belgisch kenteken te rijden.

Misschien kun je nog iets van de bpm terug halen (geen idee of dat zo is), het onderzoeken waard en dan de auto als verhuisraad meenemen.

Rene

14 dec 2005 19:45
PorscheForum Rakker
1973 911s Targa
Rotterdam
Bericht Re: Belg
porsonly schreef:
Een aantal jaren mocht ik met heeeeeeel veeeeeel plezier in hartje stad Antwerpen wonen (en werken).
Helaas moest ik vanwege dat werk ook weer terug naar Nederland.
Wat zou ik graag weer teruggaan.........(droom,droom,droom).

Wat betreft de vraag.
Bij de verzekering heb je opgegeven woonachtig te zijn in Nederland. Zolang je hier ingeschreven bent met een feitelijk adres kun je de auto op Nederlandse papieren laten staan.
Mijn inziens is het interessanter met een Belgisch kenteken te rijden.

Misschien kun je nog iets van de bpm terug halen (geen idee of dat zo is), het onderzoeken waard en dan de auto als verhuisraad meenemen.

Rene

ik begin ook te denken dat ik hier gewoon nog mijn adres ga houden voor op zijn minst een half jaar , bij een collega zetten of gewoon op huidige werk adres...

is stukken gemakkelijker dan alles in 1 ruk over te willen zetten , bovenop de feitelijke verhuis en een nieuwe job in nieuwe omgeving... is veel werk en stress.
en al het gezeur met financiering en creditcards die je moet opzeggen en en dan nieuwe in 't land waar je gaat wonen... allemaal te omzeilen als er maar ergens een naam op een adres in nederland plakt... en overzetten als je een beetje gesettled bent..

bpm recupereren op een auto van 33 en een auto van 28 jaar oud?
i don't think soo...

14 dec 2005 19:50
Profiel WWW
Bericht ?
Citaat:
Stijn Vandamme
'73 911 2.4 S Targa 9113310111
'77 924 9248100128

ff niet gezien :D

14 dec 2005 19:58
PorscheForum Rakker
1973 911s Targa
Rotterdam
Bericht 
of ik de 24 meeneem valt nog te bezien

hangt er van af of ik een dubbele garage huis vindt of niet
buiten logeren als ik hem niet dagelijks gebruik zou hem nekken
hij is nu al redelijk dodgy als het nat en koud is

maar als ik garage heb kan ik hem droog houden, en ook gemakkelijker sleutelen om hem weer wat op peil te krijgen.

14 dec 2005 20:01
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht Re: Belg
s_vandamme schreef:
bpm recupereren op een auto van 33 en een auto van 28 jaar oud?
i don't think soo...

Al waren ze 33 resp 28 dagen oud :roll: :cry:

14 dec 2005 20:16
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 20 berichten ]