Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Upgrade

27 aug 2006 14:53

Hallo,

Ik lees al tijden mee maar heb me nog nooit voorgesteld. Ik ben Ed, 34 jaar en ben Porscheliefhebber.

Ik heb eerst een 993 targa gehad en daarna een 964 cabriolet. Ik ben me nu aan 't orienteren op een opvolger voor dagelijks gebruik.
Ik ga nu ofwel voor een 997 cabriolet ofwel voor een 996 4S cabriolet. Wat is de verstandigste keuze, welke geeft me 't meeste rijplezier en welke heeft de gunstigste afschrijving.

Indien er mensen zijn die er nog een te koop weten te staan (bij voorkeur BTW-auto) dan houd ik mij van harte aanbevolen.

27 aug 2006 18:48

Van harte welkom hier.
Voor de keuze welke de betere is zijne r anderen die zeer zeker hun ervaringen hier neer zullen zetten.
Ik denk bvb aan Beltar.

27 aug 2006 19:29

www.wiggersmastercars.nl

Heeft een schitterende 996 4S Cabrio staan...

Succes!

Re: Upgrade

27 aug 2006 19:48

ed964cabrio schreef:- wat is de verstandigste keuze
- welke geeft me 't meeste rijplezier
- welke heeft de gunstigste afschrijving

- geen idee
- geen idee wat jou het meeste rijplezier geeft :wink:, maar IK zou voor een C2 gaan
- op dit moment denk ik een 996 4S cabrio (de grootste afschrijving heb je al gehad)

Lastig, niet waar? Zulke moeilijke keuze(s)... :mrgreen:

Maar als ik dan toch moet/mag kiezen, doe mij dan maar de 997 S cabrio

27 aug 2006 20:02

Voor welke zou jij gaan Rob :?: :shock:

Kan 't niet lezen, is weer zo stom met die kleine lettertjes gedaan :twisted: :evil: :x :wink: :wink: :wink:

27 aug 2006 20:43

Rob en Paul,

Keek net naar de 4 S Cabrio (wist niet dat die gemaakt was), maar bij de advertentie staat een 3,8 L motor :!:

Klopt dit :?:

27 aug 2006 21:02

Volgens mij niet, maar hij heeft ook een 993 staan met een 3.2 motor...... :mrgreen: :wink:

Re: Upgrade

28 aug 2006 16:49

Rob Herfst schreef:Maar als ik dan toch moet/mag kiezen, doe mij dan maar de 997 S cabrio

Ik heb inderdaad vaker gelezen dat er op het forum een voorkeur is voor de 997s tov de "standaard" niet s. Is het verschil echt zo groot en wordt de meerprijs gerechtvaardigd? Een aantal opties van de 997 zijn standaard bij de 997s maar toch!

28 aug 2006 17:01

Altijd voor de S gaan, als je de centen kan missen natuurlijk :o

Rijdt een heel stuk directer zeker met sportchrono

28 aug 2006 17:22

Heel persoonlijk, maar ik zou voor de 997 gaan (Als ik de centen had). Verder, het is al vaker gezegd, je eigen hart volgen.

28 aug 2006 17:26

Rob Herfst schreef:Volgens mij niet, maar hij heeft ook een 993 staan met een 3.2 motor...... :mrgreen: :wink:


spec. uitvoering :roll: :idea: :shock:

Re: Upgrade

28 aug 2006 17:37

ed964cabrio schreef:
Rob Herfst schreef:Maar als ik dan toch moet/mag kiezen, doe mij dan maar de 997 S cabrio

Ik heb inderdaad vaker gelezen dat er op het forum een voorkeur is voor de 997s tov de "standaard" niet s. Is het verschil echt zo groot en wordt de meerprijs gerechtvaardigd? Een aantal opties van de 997 zijn standaard bij de 997s maar toch!


Het verschil met de 997 en de 997S is enorm, niet enkel op gebied van prestaties, maar ook op standaard uitrusting.

28 aug 2006 18:00

Ik heb een 997 cabrio van begin dit jaar op het oog en een 997s cabrio uit 2005. Beide voor ongeveer dezelfde prijs en een kilometerstand van rond de 35000 km. Ik neig naar de 2006 auto maar als ik het advies van de meeste hier zou volgen is de s uit 2005 de betere keuze?! Ben zelf nog niet overtuigd dus.
De niet s heeft wel volleder, pasm, navigatie, xenon en stoelverwarming. Volgens mij de meest belangrijke opties voor een 997 cabrio.
Laatst bijgewerkt door ed997cabrio op 28 aug 2006 18:46, in totaal 1 keer bewerkt.

07 sep 2006 9:23

Ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat het een 997 cabrio moet gaan worden en niet een 996 4s. Vind de 997 ""niet" s al zo goed rijden dat ik me daar in eerste instantie op richt zonder de 997s cabrio uit te sluiten. Wil de auto zakelijk gaan rijden en kilometerregistratie gaan bijhouden.
Nou heb ik een cabrio op het oog in Duitsland bij een Porsche Centrum. Zij kunnen de auto niet als exportauto faktureren dwz ex btw. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Is het een mijl op zeven om de Duitse btw terug te vorderen naderhand of valt dat mee?

07 sep 2006 10:43

dan is het waarschijnlijk een marge auto (en daar kan je net als in Nederland ook in Duitsland de BTW niet op terug halen)
als je 'm zakelijk wil rijden heb je daar dus niks aan

07 sep 2006 11:36

Een goede kennis van me heeft zijn 997 Cabrio Carrera S te koop staan.
Als je wilt geef ik zijn nummer even via PB door.
Het gaat om een uit Duitsland ingevoerde wagen.

07 sep 2006 12:56

Jeroen914 schreef:dan is het waarschijnlijk een marge auto (en daar kan je net als in Nederland ook in Duitsland de BTW niet op terug halen)
als je 'm zakelijk wil rijden heb je daar dus niks aan


Nee, het is wel degelijk een btw auto maar ze willen hem niet btw vrij faktureren ook niet na opgave van mijn btw nr. Dus dan moet ik het achteraf gaan terug halen bij de Duitse heren van de belasting

07 sep 2006 12:58

En dat kan even duren.
Ik heb ook zo'n gevalletje gehad waardoor ik bijna 1,5 jaar op terugstorting van BTW gelden uit Duitsland mocht wachten :cry:

07 sep 2006 13:01

Kreeg je uiteindelijk wel een rentevergoeding van ze?

07 sep 2006 13:02

Nope

07 sep 2006 13:05

als je een fatsoenlijke boekhouder/accountant hebt hoeft het niet zo lang te duren ;)

07 sep 2006 13:06

Alles is via de boekhouder gegaan , maar die Duits officiele diensten kan je net als de Belgische niet opjagen. Ook geen boekhouder.
Betalen moet dadelijk met uiterste termijn of boetes.
Terugbetalen is steeds op onbepaalde duur.

07 sep 2006 13:23

Blijft een vreemd verhaal alleen dat een officiele porschedealer niet ex btw wil faktureren bij export. Waarom zou dat zijn?

07 sep 2006 13:32

omdat ze niet of nauwelijks kunnen checken of het btw nummer wat je opgeeft klopt of echt van jou is

als bij controle achteraf blijkt dat de koper de boel genept heeft, kan de verkoper als nog even de BTW aftikken...

07 sep 2006 13:40

Dat lijkt me een goede verklaring. Ze snijden zichzelf wel een beetje in de eigen vingers zo omdat het voor mij een stuk minder aantrekkelijk wordt de auto over de grens te halen als ik lang op de btw restitutie moet wachten.
Plaats een reactie