Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
27 aug 2006 21:02
Gezien mijn groeiende interesse in de 944, hier een aantal vragen waar ik graag het antwoord op zou willen weten:
* wat is de link met Audi bij dit type? Ik hoor verschillende verhalen hierover, de ene roept dat o.a. de motor een Audi is, de ander zegt dat de hele auto door Porsche gemaakt is...?
* Hele carosserie verzinkt?? (poe hee!)
* Hoeveel tijd en geld kost het om de portierramen elektrisch bedienbaar te maken, als dat nu niet het geval is bij een 944?
* Het targa dak, is dat altijd uitneembaar?
* Is dat 'veel' werk? Ik bedoel hiermee, is dat een minuutje werk, of moet je met schroeven/ratels etc aan de gang?
* Kun je 'm opbergen in de auto? Zijn hier standaard voorzieningen voor in het interieur waarin je 't kunt klikken/vastmaken, of ligt ie er gewoon los in?
* Is het targa dak ook doorzichtig beschikbaar (glas)? Is dat uitwisselbaar met een 'dicht' targadak?
* Zijn er nog 'bijzondere' audio opties?
* Ik zie twee verschillende neuzen: die met de 'klassieke' 924 bumper (zo lijkt het) en eentje die veel gladder is, met grotere lampen (mistlampen?) Welke versie heeft wat?
Dank!!
27 aug 2006 21:07
Hoi...zou zeggen voor je vragen over de techniek kijk eens op
www.porsche-944.nl
Als je nog geen 944 hebt ga dan gewoon op zoek naar een exemplaar met elektrische ramen...als je dat het belangrijkst vind...de type 2`s hebben dat volgens mij standaard...correct me if I`m wrong
27 aug 2006 21:19
1 : Niets , de 944 heeft een Porschemotor
2 : Ja , de hele wagen is verzinkt
3 : Een targa dak is steeds uitneembaar (tenzij het stuk is)
4 : Als het electrisch is zoals de onze gaat dat zeer vlot
5 : Die ligt gewoon los in de wagen
5 : Doorzichtig
Niet dat ik weet . Ik ken enkel de metalen targadaken op de 944
6 : Geen idee , daar niet van toepassing bij de onze
7 : De S2 of Turbo heeft een andere voorkant (lees met de grotere mistlampen ) dan de 2.5 of 2.7
Normale 944 Front
S2 of Turbo Front
27 aug 2006 21:37
Dank u beiden. Op de genoemde site heb ik al rondgekeken. Alleen is hun forum een 'beetje' stuk waardoor ik daar geen nieuwe topics kan openen... Dus daarom maar hier gevraagd!
Idd die twee neuzen bedoel ik. Soms zie je wat te koop aangeboden, zie je zo'n S2/Turbo neus zonder dat dat in de adv vermeld staat. Dat bracht mij aan het twijfelen.
Wbt het targa dak: wat is deels uitneembaar? Deel eruit te nemen, ander deel bijft zitten?
De ramen: nee niet het belangrijkste. Volgens de genoemde site is dit niet standaard, ook niet bij type 2. (wel bij de S, S2 en Turbo II).
Maar ik moet door 'n toltunnel en, je gelooft het niet, iedere dag 2x raampje open en weer dicht slingeren...
27 aug 2006 21:41
Ik vermoed dat een glazen dakje een naderhand ingezet klapdak is.
Deels uitneembaar
Je kan het hele dak in 1 stuk eruit halen
En dat van die electrische ramen heb ik overlezen.
Er bestaan goede aftremarktsetjes die geen 150€ kosten en door een beetje handige Harry er in een paar uurtjes instaan en perfect werken.
27 aug 2006 21:58
Ai, steeds <> deels! Mijn fout! En bedankt voor de correctie!
27 aug 2006 23:00
911 Lover heeft het grotendeels goed verwoord. 2 kleine correcties, er is origineel een glazen uitneembaar dakje geleverd, het zogeheten
Saratoga dak (uitwisselbaar met de standaard versie, maten hetzelfde). Een zéér zeldzaam item.
Op
Ebay staat er nog 1 te koop.
Het originele uitneembare dakje is van kunststof (ondanks de grootte dus niet te zwaar), van binnen verstevigd met metalen beugeltjes dacht ik.
28 aug 2006 9:40
Jort schreef:911 Lover heeft het grotendeels goed verwoord. 2 kleine correcties, er is origineel een glazen uitneembaar dakje geleverd, het zogeheten
Saratoga dak (uitwisselbaar met de standaard versie, maten hetzelfde). Een zéér zeldzaam item.
tijdje geleden heeft er een 944 te koop gestaan met dit dak,
maar eerste keer dat ik dit op ebay zie...
toch maar ns in de gaten houden, leuke optie
28 aug 2006 10:45
En zo heb ik dus ook weer wat bijgeleerd , want van dit doorzichtig dak had ik dus geen enkele weet.
THX Jort
28 aug 2006 18:25
* Is dat 'veel' werk? Ik bedoel hiermee, is dat een minuutje werk, of moet je met schroeven/ratels etc aan de gang?
* Kun je 'm opbergen in de auto? Zijn hier standaard voorzieningen voor in het interieur waarin je 't kunt klikken/vastmaken, of ligt ie er gewoon los in?
Je hoeft niet met ratels aan de gang etc. Het meeste tijd kost het pakken van het dak. Want als je het netjes doet stop je het dak in de bijgeleverde beschermhoes welke met een speciaal setje spanbandjes in de kofferbank opgeborgen ligt. Je heel lastig het dak eruit krijgen terwijl het in de spanbanden ligt. Daarbij is de hoes nog steeds behoorlijk krap. Vervolgens is het beter het even met zijn 2-en te doen en dan staat de openstaande klep in de weg.
Dus voor de kortere stukken knal je het dak los en onbeschermd achterin en plaats je het dak in je eentje.
28 aug 2006 19:57
Dat valt dus nog wel mee... Je rijdt al vrij snel open, zo te lezen!
28 aug 2006 20:04
Absoluut en dankzij een klein instelbaar spoilertje bovenaan de voorruit zit je goed uit de wind en valt de turbulentie (geluid) tot 160 nog relatief mee. Bij 240+ ben je wel toe aan een setje nieuwe oren, weet ik uit ervaring...
28 aug 2006 20:17
henri001 jouw interesse is terecht,prachtige auto's
jort ik wist niet dat ze zo hard kunnen(had zelf "maar"een 2.5)
28 aug 2006 20:36
Alles is relatief...
Mijn 3.0 liep de teller uit bij ongeveer 270-275, maar dat zijn geen echte kilometers natuurlijk, dat houdt bij 250 wel op. Met het dakje eruit lukt je dat überhaupt niet, mocht je al zo gek zijn om het te willen.
28 aug 2006 20:45
Jort schreef:Absoluut en dankzij een klein instelbaar spoilertje bovenaan de voorruit zit je goed uit de wind en valt de turbulentie (geluid) tot 160 nog relatief mee. Bij 240+ ben je wel toe aan een setje nieuwe oren, weet ik uit ervaring...
Persoonlijk vind ik dit dus tegen vallen
Ik vergelijk het met mijn dakkie in de benz,
en ja is een stuk kleiner misschien mede daardoor
maar qua geluid is die veel rustiger
28 aug 2006 20:49
Wat voor motoren bied het model 944 eigenlijk? om de keuze van henri001 nog moeilijker te maken .
van mij was een 2.5 163 pk . bj 1986
ik meen dat de turbo 190 pk had.
Maak het lijstje maar vol.
28 aug 2006 20:54
2.5 8V US spec - 150 pk
2.5 8V ROW (rest van de wereld) - 163 pk
2.7 8V - 165 pk
2.5 16V - 190 pk
3.0 16V - 211 pk
3.0 16V SE (speciale editie, alleen UK geleverd) - 225 pk
2.5 Turbo - 220pk
2.5 Turbo S/ Turbo "II" - 250 pk
28 aug 2006 21:07
dank u
28 aug 2006 21:10
Ik zit achter een '85-er aan te vangen, zie
dit topic.
Had nog nooit serieus een P overwogen, deze auto komt 'gewoon voorbij' en is te interessant om nu al nee tegen te zeggen.
Het P virus begint al redelijk toe te slaan, ik ben al boeken aan het bestellen...
28 aug 2006 21:45
Ik zou toch een akk laten uitvoeren bij een onafhankelijke specialist.
spreek uit ervaring.
dan krijg je een mooi lijstje met aandachtspunten ,en kan je zelf ook vragen stellen.
voor de kosten daarvoor is het zeer de moeite waard.
04 sep 2006 17:00
Jort schreef:911 Lover heeft het grotendeels goed verwoord. 2 kleine correcties, er is origineel een glazen uitneembaar dakje geleverd, het zogeheten
Saratoga dak (uitwisselbaar met de standaard versie, maten hetzelfde). Een zéér zeldzaam item.
Het originele uitneembare dakje is van kunststof (ondanks de grootte dus niet te zwaar), van binnen verstevigd met metalen beugeltjes dacht ik.
Saratoga dak eindprijs 823,42 eurootjes...
04 sep 2006 17:15
Waar blijven de andere 935 vragen?
04 sep 2006 17:18
Devils son schreef:Waar blijven de andere 935 vragen?
Daar er niemand zo eentje bezit
(behalve in miniatuur) zullen ze wel niet komen
Maar ik begrijp wat je bedoelde hoor :wink:
04 sep 2006 17:22
Devils son schreef:Waar blijven de andere 935 vragen?
Dat was er alvast weer één.
Maar, misschien bedoelde hij wel Renault negen.
04 sep 2006 20:45
Heb ik nog niet.
Ben afgelopen weekend wezen kijken bij een '87-er met 2,5 ton op de tellen. Dat wassum dus zeker niet...
Handig was dat ie lang in onderhoud (en tijdelijk zelfs eigendom) is geweest bij Peter van Car-Man... Onderhoudshistorie dus wel bekend...
Ik was gewoon benieuwd hoe dat er nou uitziet, met 2,5 ton... Dit was niet mijn auto, ik ben nogal een pietje precies dus na aanschaf alleen al cosmetisch een hoop Euro's nodig om 'm enigsinds toonbaar te krijgen.
Verder zoeken dus! Wel een paar mooie op het oog, maar zo'n takke eind weg allemaal. Friesland, Limburg... jaja, je moet er wat voor over hebben, ik weet het...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.