29 aug 2006 10:26
29 aug 2006 11:09
29 aug 2006 11:19
29 aug 2006 11:45
29 aug 2006 12:06
29 aug 2006 13:47
29 aug 2006 14:12
29 aug 2006 14:15
porsche1973s schreef:Ben zelf bij de beste man langs geweest
29 aug 2006 14:20
29 aug 2006 16:06
porsche1973s schreef:ja, kan zeker een 930 zonder turbo interieur.
Je moet es ter plaatse gaan, krijg je zo een heel raar gevoel vanbinnen..
Die Turbo-look zou volgens de advertentie een prachtige wagen zijn, die staat ^$%#&&$% bol van de plamuur en de roest.
mod by horn - overbodige gvd gecensureerd...
29 aug 2006 16:14
Steven schreef:Toevallig had ik er ook al bij stilgestaan, tijdens mijn zoektocht naar een 930, deze heeft geen Turbo zetels toch ? http://www.kapaza.be/detail/3060539/Porsche_930_Turbo.html
Zien jullie nog andere zaken die niet stroken met een echte 930 ? De kilometriek, gaat deze normaal niet tot 340 km/u ? Of is dit enkel bij Duitse 930's ?
29 aug 2006 16:31
29 aug 2006 16:39
Steven schreef:Bizar, in de mijne zit een kilometriek die tot 340 km/u gaat. Zou deze dan niet meer standaard zijn ? De wagen is wel van Duitse afkomst.
Weet iemand hier meer vanaf ?
29 aug 2006 16:41
Steven schreef:Bizar, in de mijne zit een kilometriek die tot 340 km/u gaat. Zou deze dan niet meer standaard zijn ? De wagen is wel van Duitse afkomst.
Weet iemand hier meer vanaf ?
29 aug 2006 16:56
michael schreef:Steven schreef:Bizar, in de mijne zit een kilometriek die tot 340 km/u gaat. Zou deze dan niet meer standaard zijn ? De wagen is wel van Duitse afkomst.
Weet iemand hier meer vanaf ?
Heb ik nog niet eerder gezien zo'n klok, en mijn P is ook ingevoerd vanuit Duitsland. Haal 'm er eens uit en kijk eens op de achterzijde, daar staat een produktiedatum op, kun je gelijk ook zien of de klok nog verzegeld is.
29 aug 2006 16:59
29 aug 2006 17:02
Jort schreef:Theoretisch wel, maar gezien het aantal geproduceerde 959's...
29 aug 2006 17:05
Hette schreef:michael schreef:Steven schreef:Bizar, in de mijne zit een kilometriek die tot 340 km/u gaat. Zou deze dan niet meer standaard zijn ? De wagen is wel van Duitse afkomst.
Weet iemand hier meer vanaf ?
Heb ik nog niet eerder gezien zo'n klok, en mijn P is ook ingevoerd vanuit Duitsland. Haal 'm er eens uit en kijk eens op de achterzijde, daar staat een produktiedatum op, kun je gelijk ook zien of de klok nog verzegeld is.
de teller van de 959 liep tot 340 km/u, zou die daar uit kunnen komen?
29 aug 2006 17:10
29 aug 2006 17:14
Steven schreef:Mja, trekt er inderdaad op, maar waren de klokken van 959 niet groter ?
Mijn vriend Google schreef:The main dials, grouped together as usual, in a dashboard in front of the driver with the steering wheel in between, are still five, as in the 930/911, but there are some interesting details. Starting from the left, the first instrument includes the fuel level indicator (the tank takes 85 litres) and the oil pressure; the second shows the temperature of the cooling system and the oil pressure, with a warning light for blockage of the transmission. In the center of the dashboard is the large rev counter with a scale up to 9000 rpm, with the red sector at 7750. In the upper part of this quadrant is the blue full beam light for the heads, underneath, like the 930, is the turbo pressure indicator (scale up to 2.5 bar, in the 911 Turbo the hand stops at I bar). On the right of the rev counter is the speedometer, scaled up to 340 kph, six-figure total mileage counter, and 4figure partial counter with turn back facility. The most obvious difference between this and the 911/930 instrumentation is the last quadrant on the right: on "normal" models this dial holds an analog quartz clock, in the 959 it is replaced by a group of four lights representing the four drive programs available (dry tarmac, wet, snow and difficult terrain with traction problems). When a program is chosen the corresponding light comes on. At the side of the rev counter are the lights which indicate the height of the car from the ground and the hardness of the suspensions. The rest of the dashboard is virtually unchanged compared to the current 930.
29 aug 2006 17:17
Mijn vriend Google schreef:
The main dials, grouped together as usual, in a dashboard in front of the driver with the steering wheel in between, are still five, as in the 930/911, but there are some interesting details. Starting from the left, the first instrument includes the fuel level indicator (the tank takes 85 litres) and the oil pressure; the second shows the temperature of the cooling system and the oil pressure, with a warning light for blockage of the transmission. In the center of the dashboard is the large rev counter with a scale up to 9000 rpm, with the red sector at 7750. In the upper part of this quadrant is the blue full beam light for the heads, underneath, like the 930, is the turbo pressure indicator (scale up to 2.5 bar, in the 911 Turbo the hand stops at I bar). On the right of the rev counter is the speedometer, scaled up to 340 kph, six-figure total mileage counter, and 4figure partial counter with turn back facility. The most obvious difference between this and the 911/930 instrumentation is the last quadrant on the right: on "normal" models this dial holds an analog quartz clock, in the 959 it is replaced by a group of four lights representing the four drive programs available (dry tarmac, wet, snow and difficult terrain with traction problems). When a program is chosen the corresponding light comes on. At the side of the rev counter are the lights which indicate the height of the car from the ground and the hardness of the suspensions. The rest of the dashboard is virtually unchanged compared to the current 930.
29 aug 2006 20:07
911-lover schreef:Het zal zeker geen echte RS zijn , maar dat staat ook niet in de advertentie.
Wel dat deze en RS motor zou hebben , maar die hadden naar mijn weten ook de politie Targa's zonder dat het RS-en waren.