Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Porsche verkopen: privé of via handelaar

01 sep 2006 10:23

Wie wil zijn ervaring delen met particuliere verkoop en verkoop via derden (Wolbert, Targa Florio, e.d.)?

Re: Porsche verkopen: privé of via handelaar

01 sep 2006 10:41

adu schreef:Wie wil zijn ervaring delen met particuliere verkoop en verkoop via derden (Wolbert, Targa Florio, e.d.)?


:shock: :shock:

Hai Adu,

Je bent toch niet van plan om nu al je 996 te verkopen :?: :?:

01 sep 2006 10:43

Toch wel! :P

01 sep 2006 11:00

Ben je 't '996 getrap' :wink: zat of heb je iets anders moois in 't vizier gekregen?

01 sep 2006 11:07

928GTS schreef:Ben je 't '996 getrap' :wink: zat of heb je iets anders moois in 't vizier gekregen?

Ik denk eerder het 996 getip :wink:

Het zal wel een knalrode 997 4S gaan worden.......... 8)

01 sep 2006 11:23

928 zat er het dichtste bij. Heb mijn lolletje wel gehad met de 996, waarvan de tip s mij overigens prima bevalt. Dat laatste is met name een kwestie van gewenning en weten hoe je de tip moet gebruiken (Rob ...). Wat bovenal meespeelt is dat ik de auto relatief weinig gebruik. Zet ik dat af tegen de investering dan kan ik dat voor mezelf niet verantwoorden. Nogmaals - en met alle respect - het blijft voor mij een lolletje om in zo'n ding te rijden en dan vind ik het eigenlijk een beetje te gek. Ik zie mij nog wel eens een 964 (of 993) aanschaffen, waarbij ik nu het gevoel heb dat die beter bij mij passen als "hobby auto". Verder vind ik het wel leuk weer eens te veranderen en de bijkomende zoektocht. Vandaar de beslissing binnenkort de auto te koop aan te gaan bieden. De vraag is alleen nog doe ik dat particulier of laat ik al die heisa aan mij voorbijgaan en zet ik de auto in consignatie bij een handelaar. In ieder geval heb ik net bij Pon de Porsche garantie laten verlengen tot september 2007 om daarmee een volgende eigenaar enige zekerheid te bieden.

01 sep 2006 11:34

adu schreef:Wat bovenal meespeelt is dat ik de auto relatief weinig gebruik. Zet ik dat af tegen de investering dan kan ik dat voor mezelf niet verantwoorden. Nogmaals - en met alle respect - het blijft voor mij een lolletje om in zo'n ding te rijden en dan vind ik het eigenlijk een beetje te gek.

Absoluut gezien begrijpelijk, maar relatief bekeken niet afhankelijk van de afschrijving die je nu "moet" nemen :?:

01 sep 2006 11:54

EriC4C schreef:(..)Absoluut gezien begrijpelijk, maar relatief bekeken niet afhankelijk van de afschrijving die je nu "moet" nemen :?:


Ook dat aspect (afschrijving) heb ik in mijn overweging betrokken. Sterker nog, dit behoor je in mijn optiek al bij aankoop te voorzien. Bedenk wel dat het bedrag aan afschrijving nu zich ook bij een latere verkoop zal voordoen. In dat geval zal dat bedrag worden vermeerderd met de afschrijving over iedere maand die je nadien nog rijdt. Het enige "voordeel" dat je met doorrijden zou kunnen behalen is dat de afschrijving percentagegewijs minder snel gaat - en zelfs dat staat niet vast.

Verder nog iemand die tips heeft voor verkoop particulier of via handel?

01 sep 2006 13:29

is persoonlijk. Ik denk dat een 996 niet de makkelijkste auto is om te verkopen ivm het grote aanbod. jouwe is wel perfect, de kleur is even de vraag (iedereen vindt rood mooi hier, alleen de markt denkt daar anders over). Wil je verder bandentrappers en proefritridders langs de deur of wil je graag een paar duizend euro (ik weet niet wat consignatie kost) afstaan om er geen omkijken naar te hebben? Wil je hem meteen inruilen op een 964/993 of wil je cash in het handje. Allemaal dingen die persoonlijk zijn maar wel meespelen.

Ik zou zeggen - eerst hier aanbieden - krijg je tenminste bandentrappers langs de deur die je later hier kunt afzeiken... :cheesy:

Je zou marktplaats kunnen proberen, zonder telefoonnummer en alleen met emailadres. :idea: heb je eea iig zelf in de hand, zonder dat de geinteresseerde kampers je zaterdagnacht om 2 uur uit je nest komen bellen... :twisted:

01 sep 2006 13:33

RS-R vast wel, die heeft toch zijn 993 zelf verkocht ?

Ik zou informeren wat de handel je er wil voor geven en er vervolgens zou voor vragen aan kandidaat-kopers. Bepaal vervolgens je prijs op een bedrag daartussen en zowel de verkoper (jij) als de koper doen er voordeel mee.

Ik heb mijn 4S in elk geval ook van een privépersoon gekocht, bij een jonge 2dehands heb je doorgaans voldoende waarborgen.

01 sep 2006 13:39

adu schreef:Toch wel! :P


Je had hem toch net?

Je gaat hem toch wel inruilen voor een andere P?
Lijkt me zonde om je P in te ruilen voor een andere merk die je waarschijnlijk ook weinig gaat gebruiken? Mijn fun-car rijd ik nu zelfs dagelijks en laat de BMW thuis staan. Die wil ik wel misschien inruilen voor een andere auto. Dat is een misschien een praktische oplossing voor jou :idea:

Je gaat er heel veel spijt van krijgen :bang:
Let maar op.... :wink:

01 sep 2006 13:45

Carrera4s schreef:RS-R vast wel, die heeft toch zijn 993 zelf verkocht ?


yep rechtstreeks via het forum.

als je niks koopt valt de handelsprijs bij verkoop altijd tegen. bij inruil meestal ook trouwens... :evil:

01 sep 2006 17:09

horn schreef:[als je niks koopt valt de handelsprijs bij verkoop altijd tegen. bij inruil meestal ook trouwens... :evil:


yep, alles is heel veel waard, behalve als ze het moeten inkopen. :evil: :!: :wink:

01 sep 2006 17:48

ECT schreef:Je gaat hem toch wel inruilen voor een andere P?
Lijkt me zonde om je P in te ruilen voor een andere merk die je waarschijnlijk ook weinig gaat gebruiken? Mijn fun-car rijd ik nu zelfs dagelijks en laat de BMW thuis staan. Die wil ik wel misschien inruilen voor een andere auto. Dat is een misschien een praktische oplossing voor jou :idea:

Je gaat er heel veel spijt van krijgen :bang:
Let maar op.... :wink:


En de Aston Martin?

01 sep 2006 18:24

Dat had je nou net NIET MOETEN ZEGGEN!!!! :evil: :evil: :evil:

Daar moet ik van minister Zalm en de belastingdienst toch even op wachten :twisted: :twisted:

01 sep 2006 18:27

de regel is vaak dat we wat duurdere auto's moeilijker particulier te verkopen zijn, dit in verband een koper in het betere segment liever bij een goede specialist koopt, zoals bij bovengenoemde firma's. Het is wat je wil- zekerheid over de verkoopopbrengst bij inkoop of de particuliere verkoop/consignatie in wat je altijd moet afwachten. Zelf heb ik een rode Volvo C70 T5 gehad, vond het zelf de mooiste auto van de wereld, raakte hem alleen aan de straatstenen niet kwijt, na een vijf maanden stilstaan heb ik hem uiteindelijk verkocht voor 1.250 Euro minder als het bod wat ik had van de handelaar 5 maanden daarvoor, maar dat weet je nooit van te voren. Ook wel eens een auto in consignatie gegeven en voor een heel goed bedrag verkocht binnen een week, welke ik een half jaar daarvoor op marktplaats had aangeboden voor een paar duizend minder. Het geheim zit hem vaak in een realistische opbrengstverwachting, niet te laag niet te hoog

01 sep 2006 18:36

Ik heb jaarlijks minstens 1 of 2 wagens te verkopen. Ik vertel altijd hoe het zit met de wagen, er zijn er hele goede bij, maar er zijn er ook afgetrapte bij.
Zonder dat ik de hoofdprijs krijg, weet ik toch altijd meer te krijgen dan wat de garage in overname geeft.
Wel heb ik geluk, dat Linda zich bezig houdt met de verkoop van de wagens, en ze nog nooit een wagen lager heeft staan gehad dan 2 maanden, dikwijls zijn ze al verkocht voor ze vrij zijn. De wagsn variëren tussen de € 5000 en de € 70.000
Ik zou gaan voor de zelfverkoop, maar enkel maar omdat Linda dit doet, als ik het echt zelf zou moeten doen, begon ik er niet aan.

01 sep 2006 18:52

Heb mijn vorige P. zelf verkocht en ben dat in principe met de huidige ook weer van plan. Ook diverse andere auto's 'aan m'n deur' verkocht.

En over het type 'belangstellende aan de deur': ook ik kreeg een waarschuwing voor personen bijv. uit landen waar jaren terug de goedkope arbeidkrachten vandaan kwamen 8)

Heb er allemaal in de praktijk NIETS van gemerkt :idea:
Voor de P. heb ik welgeteld 2 personen op bezoek gehad: 1 kritische die 'em uiteindelijk gekocht heeft - bedankt Rob :wink: - en 1 vaag type die erg leek te twijfelen, maar na verkoop nog eens belde of 'ie er nog was.
Geen bandengetrap, geen zeuren over proefrit, heel relaxed, terughoudend, alleen maar kijken, wat vragen etc.

Vwb de proefrit die uiteraard mogelijk moet zijn: heb geleerd van de verkoper van mijn huidige dat we het eerst maar eens behoorlijk eens moeten zijn..... 8) uiteraard op voorwaarde van proefrit en keuring etc., en pas dan wordt e.e.a. mogelijk :!:

01 sep 2006 19:30

Tijd loont altijd. Heb je de tijd, verkoop hem dan zelf.
Maar als hij in de weg staat of je redelijk snel centen nodig hebt is een garage beter. Maar dan verlies je er natuurlijk wel een boel op.

Mijn 930 heeft 8 maanden te koop gestaan. Maar ik heb er wel voor gekregen wat ik wou... :D

01 sep 2006 20:03

Porsche verkopen :?: :( :pale: , moer er niet aan denken

On topic: heb eerder zelf een tweetal keer via internet een auto verkocht en slechts positieve ervaringen, qua opbrengst en mensen gehad.

Scheelde beide keren toch een paar duizend € in plaats van bij de dealer :roll:

01 sep 2006 20:06

thomas993 schreef:Zelf heb ik een rode Volvo C70 T5 gehad, vond het zelf de mooiste auto van de wereld, raakte hem alleen aan de straatstenen niet kwijt, na een vijf maanden stilstaan heb ik hem uiteindelijk verkocht voor 1.250 Euro minder als het bod wat ik had van de handelaar 5 maanden daarvoor, maar dat weet je nooit van te voren. Ook wel eens een auto in consignatie gegeven en voor een heel goed bedrag verkocht binnen een week, welke ik een half jaar daarvoor op marktplaats had aangeboden voor een paar duizend minder.

Chris_lbr schreef:Tijd loont altijd. Heb je de tijd, verkoop hem dan zelf.
Maar als hij in de weg staat of je redelijk snel centen nodig hebt is een garage beter. Maar dan verlies je er natuurlijk wel een boel op.

Mijn 930 heeft 8 maanden te koop gestaan. Maar ik heb er wel voor gekregen wat ik wou... :D

Tja adu. :scratch:

;)

01 sep 2006 20:33

Ik zou als ik jou was me ook vast een beetje orienteren op wat je weer wilt gaan kopen, dan kan je namelijk bij de specialisten kijken wat er voor moois staat, en als er iets staat wat je enigzins wel wat lijkt, eens vragen wat de prijs wordt bij inruil van je 996.
Dan kan je al een beetje een beeld krijgen van hoeveel een specialist je ervoor kan geven, en of particuliere verkoop en dan weer kopen via de specialist misschien beter uitkomt.

Ik heb zelf gewoon altijd via de specialist (Theo Jansen) ingeruild, geeft mooie prijs voor, en het scheeld ook een boel werk natuurlijk. En op het moment dat je een nieuwe hebt ben je gelijk de oude kwijt, ook geen probleem met twee autos waar je mee zit.
Ja Theo Jansen staat bekend om de hoge prijzen, maar daarentegen geeft hij voor goede autos (die van jou vast ook) ook een hoge inruilprijs dus ik zou het toch zeker in gedachten houden en misschien even informeren.

01 sep 2006 20:54

Ook een denkwijze: als ik mijn Porsche zou moeten verkopen, dan zou ik het niet zo erg vinden als het een paar maanden langer duurt...

01 sep 2006 21:21

Ik heb al diverse auto's en motoren particulier verkocht is nog altijd prima gegaan mits je er niet de hoofdprijs voor vraagt.

Heb mijn 3.2 verkocht via het forum en mijn 993 gekocht via het forum :D .

02 sep 2006 0:22

Zelf ook meerdere auto's (waaronder 1 P) via het internet verkocht, louter positieve ervaringen.
Plaats een reactie