05 sep 2006 14:44
05 sep 2006 15:08
05 sep 2006 15:09
05 sep 2006 15:13
05 sep 2006 15:17
05 sep 2006 15:18
Peterr schreef:Zou eigenlijk het liefste een 993 willen maar weegt niet op tegen het gigantische fiscale nadeel...
Mijn idee is nu om een 964 te gaan maken/restaureren die beter is dan destijds uit de fabriek!
Het motto moet natuurlijk zijn 'goed doen of niet doen' dus orgineel tot in de laatste details.
Belangrijkste wordt natuurlijk de 'donor' wagen. Kunt een hele goede 964 kopen rond de € 25.000 maar is voor mijn gevoel kapitaalsvernietiging, beter misschien een 'barrel' voor € 15.000 waarvan we natuurlijk zeker weten dat hij niet van voor tot achter in elkaar heeft gezeten...
05 sep 2006 15:27
Peterr schreef:(...) en heb er ook een aantal bekeken bij de bekende P. specialisten. Is altijd leuk tot dat je er in zit... Dan weet ik zeker dat dat niet goed gaat komen...
05 sep 2006 15:29
05 sep 2006 15:35
05 sep 2006 15:39
05 sep 2006 15:40
Carrera4s schreef:En in welke zin zou jouw 964 dan veel beter moeten worden dan de fabrieks 964
Als je al die kosten wil maken, lijkt het mij toch wijselijker om meteen een gaaf (lekker Hollands woord) exemplaar aan te schaffen ...
05 sep 2006 15:43
Marcel schreef:Peterr schreef:Zou eigenlijk het liefste een 993 willen maar weegt niet op tegen het gigantische fiscale nadeel...
Mijn idee is nu om een 964 te gaan maken/restaureren die beter is dan destijds uit de fabriek!
Het motto moet natuurlijk zijn 'goed doen of niet doen' dus orgineel tot in de laatste details.
Belangrijkste wordt natuurlijk de 'donor' wagen. Kunt een hele goede 964 kopen rond de € 25.000 maar is voor mijn gevoel kapitaalsvernietiging, beter misschien een 'barrel' voor € 15.000 waarvan we natuurlijk zeker weten dat hij niet van voor tot achter in elkaar heeft gezeten...
Je wilt dus "hulp", laten we dan beginnen met een wake up call en je even met beide benen weer op de grond zetten. Je ambitie is prima, je veronderstellingen niet.
- hoe groot is je totale budget? meer of minder dan 25,000.
- als het (aanzienlijk) meer is dan --> ga voor 993, dat is toch je wens
- als het 25,000 is --> ga dan voor een goede 964
- als het (aanzienlijk) minder is dan zul je je met minder tevreden moetens tellen en dat is of een ouder model, of een "barrel" maar dan komen de kosten later.
Als beter dan fabrieksnieuw je doelstelling is, dan moet je je 993 doelstelling bijstellen.
Of denk je dat je voor een 10,000 euro een barrel van 15,000 in beter staat kunt krijgen dan fabrieksnieuw????
05 sep 2006 15:49
05 sep 2006 15:54
patrick911 schreef:Allereerst van harte welkom als 'actief' forumlid Peter!
Je plan snap ik echter niet helemaal. Je wil een 964 omdat een 993 uiteindelijk te duur zou worden, maar je wil wel (o.a. met hulp van car care) een 964 in nieuw-staat brengen...?
Ik geloof toch dat ik dan voor een 993 zou gaan want een dure grap gaat dit wel worden lijkt me zo.
Anyway, succes en ik volg het wel met interesse als het zover komt.
05 sep 2006 16:00
05 sep 2006 16:00
Peterr schreef:- voor de fiscalisten onder ons (discussie over de 993), bij deze P. krijg ik een bijtelling over de oorspronkelijke catwaarde, al snel € 135.000 ipv taxwaarde ± € 35.000. Verschil is een fiscaal inkomen van € 100.000 x 22% = € 22.000 bijtelling per jaar EXTRA, kost me dus even voor het gemak de helft dus een jaarlijkse extra kostenpost van € 11.000. Kan ik een hoop van doen in mijn 964-er lijkt me zo...
05 sep 2006 16:02
911-lover schreef:Als het kostenplaatje geen probleem is en je een perfecte 964 zoekt in quasi nieuwstaat is DIT misschien het antwoord
05 sep 2006 16:04
05 sep 2006 16:13
Peterr schreef:[Gezien jou P. zal deze je wel aanspreken neem ik aan... . Heb deze auto bekeken en dit is wat ik bedoel, helemaal geweldig. Hangt dus ook een dito prijskaartje aan (ruim € 60.000!).
05 sep 2006 16:17
patrick911 schreef:Als 't budget dan geen obstakel is, dan ben je vast al helemaal welkom...
05 sep 2006 17:48
05 sep 2006 17:57
05 sep 2006 18:11
Jeroen914 schreef:als je een goeie voor 25K kopen kapitaalsvernietiging is, wat is dan een barrel opknappen?
Als ik je plan zo hoor, gaat het je ECHT NIET lukken voor het budget wat je noemde
En als je klaar bent heb je een auto die 25K waard is...
Over kapitaalsvernietiging gesproken
05 sep 2006 18:20
Jeroen914 schreef:En als je klaar bent heb je een auto die 25K waard is...
Over kapitaalsvernietiging gesproken
05 sep 2006 18:31