05 sep 2006 21:16
05 sep 2006 21:18
05 sep 2006 21:18
05 sep 2006 21:27
05 sep 2006 21:37
Peperbus schreef:Ik vergat de velgen erbij te noemen Zomer/winterbanden doe je in principe wel twee keer zo lang mee daar zit wat in.
@marcel: ja het zijn porsche (PC hoofd) tractorbanden
05 sep 2006 22:31
Zou dan eens op Ebay.de kijken.
05 sep 2006 22:33
05 sep 2006 22:34
Peperbus schreef:Ik vergat de velgen erbij te noemen Zomer/winterbanden doe je in principe wel twee keer zo lang mee daar zit wat in.
@marcel: ja het zijn porsche (PC hoofd) tractorbanden
05 sep 2006 22:54
Kleine correctie: PC Hooftstraat met een t ; naar Pieter Corneliszoon Hooft.
05 sep 2006 23:39
DeniS2 schreef:4000 euro voor winterbanden
wil je met 20 inch rondrijden of zo.
Dan nog, je praat alleen over het verschil.
Je zomerbanden slijten ook minder.
Tis alleen even de eerste investering, daarna maakt
het qua financien niet meer uit, qua grip wel
06 sep 2006 7:35
06 sep 2006 11:17
Peperbus schreef:Heeft iemand ervaring met het "doorrijden" in een hollandse winter met zomerbanden?
06 sep 2006 11:26
06 sep 2006 11:31
911-lover schreef:Volgens tests zouden die ook pas echt effectief werken bij sneeuw of ijzel toestanden.)
06 sep 2006 11:34
06 sep 2006 11:46
06 sep 2006 11:51
06 sep 2006 12:09
06 sep 2006 14:59
911-lover schreef:Dat willen ze ons doen geloven (om de verkoop te spekken) maar de tests wezen uit dat dit niet klopte.
De wegligging als remafstand waren bij de "normale banden" beter dan met de winterbanden bij droge zowel als bij natte omstandigheden ook onder de 7°C .
Aan de hand van de openbaring van deze tests hebben ze dan ook de verplichting van winterbanden verleden jaar in Duitsland onder de 7°C moeten opheffen.
06 sep 2006 15:01
Nicolò schreef:Dat opheffen van die verplichting was volgens mij omdat de bandenleveranciers niet heel Duitsland in één keer konden beleveren
06 sep 2006 15:50
Devils son schreef:911-lover schreef:Dat willen ze ons doen geloven (om de verkoop te spekken) maar de tests wezen uit dat dit niet klopte.
De wegligging als remafstand waren bij de "normale banden" beter dan met de winterbanden bij droge zowel als bij natte omstandigheden ook onder de 7°C .
Aan de hand van de openbaring van deze tests hebben ze dan ook de verplichting van winterbanden verleden jaar in Duitsland onder de 7°C moeten opheffen.
Dit is dus absoluut niet waar. De grens van 7 gr. is geen harde grens, dat klopt wel. Maar winterbanden presteren bij lage temperaturen iha wel beter (hoewel bij 3 gr. Celcius de beste zomerband nog wel beter is dan de slechtste winterband).
Het verschil op sneeuw is overigens overweldigend: 3-5 x langere remweg voor de zomerband. Dat houdt in dat je met een zomerband bij 50 km/u een remweg krijgt die groter is dan de remweg bij 160 km/u onder goede omstandigheden.
06 sep 2006 15:55
Winterreifen im Bremstest
Auf einem Flugplatz bei Köln wurden Bremstests mit einem BMW und einem VW Golf unternommen - bei Lufttemperaturen zwischen vier und sieben Grad Celsius. Jeweils zehn Vollbremsungen bei Tempo 100 km/h führte stern TV durch und errechnete den mittleren Bremsweg mit Sommer- und Winterreifen.
Ergebnis: Bei Temperaturen zwischen 4,0 und 6,3 Grad Celsius sind Sommerreifen sicherer - sowohl auf trockener wie auch auf nasser Fahrbahn. Die Bremswege waren im Test mindestens zwei Meter kürzer als bei den Fahrten mit Winterreifen
06 sep 2006 17:36
06 sep 2006 19:33