09 sep 2006 19:55
09 sep 2006 20:14
09 sep 2006 20:18
Henri001 schreef:Heb een ontzettend nette 944 gevonden die volledig voldoet aan al mijn eisen. Het betreft een S.
Nu hoor ik van veschillende kanten dat een S, tja, hoe zeg je dat, daar moet je van houden. 't Schijnt een motor te zijn die je flink op toeren moet houden. En ik ben vooral een koppel rijder, dat spreekt mij meer aan, niet zo'n toerenridder. Bij wijze van spreken schakel ik al bij de 3500 tpm...
Wat is jullie ervaring met de S?
09 sep 2006 20:36
09 sep 2006 20:59
09 sep 2006 21:10
09 sep 2006 21:17
09 sep 2006 21:51
09 sep 2006 22:11
09 sep 2006 22:15
10 sep 2006 9:30
Fonz schreef:Ik heb ook een 944 s, (woon/werk) en moet zeggen dat ik het een heerlijke auto vind om mee te rijden. Koppel genoeg hoor, ook als je vroeg schakelt, en boven de 5000 toeren komt hij echt los
Hij is overigens eventueel te koop
Rob
10 sep 2006 9:51
10 sep 2006 9:57
Jort schreef:www.Porsche-944.nl is normaal gezien een erg goede vraagbaak met onnoemelijk veel info en veel mensen met verstand van zaken. Helaas is sinds de migratie van de server de site erg onbetrouwbaar, werkt de zoekfunctie niet en blijven de vaste bezoekers helaas weg. Hopen dat dit snel weer verandert.
10 sep 2006 10:04
Roy Han schreef:Bij een aanschaf van een S (of S2) wel nagaan of de nokkenasketting spanner (glijplaatjes en ketting) bij 180k km vervangen zijn.
10 sep 2006 11:46
10 sep 2006 15:16
10 sep 2006 16:19
10 sep 2006 21:30
11 sep 2006 16:14
Roy Han schreef:Bij een aanschaf van een S (of S2) wel nagaan of de nokkenasketting spanner (glijplaatjes en ketting) bij 180k km vervangen zijn.
11 sep 2006 16:23
Henri001 schreef:Wel veel info van de eigenaar gehad en het klinkt allemaal zeer goed.
Idd met de 'foute' velgen...
Originele zijn er ook nog bij, daar zitten de winterbanden op...
11 sep 2006 16:33
Jort schreef:928 GTS vergelijken met een 944 S, meloenen met appels vergelijken. Da's een heel ander budget, met name wat betreft onderhoud.
944 S (190pk) is niet sneller dan een 8 klepper, behalve de topsnelheid, die ligt ietsjes hoger. De fabrieksgegevens doen wellicht anders vermoeden, maar ettelijke tests door magazines vertellen het echte verhaal. De S houdt inderdaad van toeren (dan begint hij als het ware aan een tweede leven), voortkomend uit het 16V karakter, terwijl de 8 klepper wat eerder op kracht komt en meer lineair z'n kracht afgeeft.
Gezien je rijstijl (vroeg schakelen), zou ik ofwel een goede 8 klepper zoeken (en daar zijn er genoeg van) of een mooie S2 aan de haak slaan. De S2 is ietsjes duurder maar daar staat een berg trekkracht bij lage toeren en een hoop extra topvermogen tegenover. Onderhoud hoeft niet eens veel duurder te zijn, mede omdat S2-tjes gewoon jonger zijn. Voorwaarde is natuurlijk dat je een goed onderhouden (kettingspanner minstens éénmaal aantoonbaar vervangen en frisse riempjes, schokbrekers, koppeling en remmen) exemplaar zoekt. En geloof me, die zijn er.
Turbo in dit geval sowieso links laten liggen, die komt pas op gang als jij schakelt en dan is zelfs een Turbo S/II een stuk trager dan een S2.
Zo'n S is zeker wel een leuke bak
Idd minder koppel (en vermogen) dan een S2, maar stukken leuker dan een gewone 944
11 sep 2006 19:43
11 sep 2006 20:01
11 sep 2006 20:32
Mijn 944 is een klein beetje 'gekieteld' (andere chip, throttle-cam, etcetera; ca. 172 pk volgens test op de vermogensbank) en rijdt bijzonder fijn.
Klopt helemaal, maar die gingen dan ook naar het juiste dorp en het juiste hotel. Daarom zag je ze verdwijnen uit je binnenspiegel kon het niet latenDegene die mee is geweest naar Stuttgart (fabrieksbezoek) hebben mijn 944 uitvoerig kunnen aanschouwen en de 'jaren '80 911-jes (SC's) hadden alle moeite om me op 'die Autobahn' bij te benen...