Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
09 sep 2006 21:37
Ja, het moest er een keer van komen dat de 924 (volgens puristen geen echte Porsche, ik zal de discussie niet weer opvoeren) een keer zou worden verruild voor een ander type, een meer Porsche-type.
Voilá, de keuze is gevallen op een 928 occasie. Hiervoor wordt de 924 door iemand overgenomen zodat de weg vrij is voor deze deal.
Nu is mijn stemming echter dubbel: weemoed naar de 924, vreugde om de 928.
De 924 heeft mij kunnen bekoren om de simpliciteit, de wegligging en de vreugde die ik had voor dat hele lage aanschafbedrag. Ik heb er iets meer dan een jaar aan geklooid, mooi gemaakt en natuurlijk mee gereden. Sportief maar geen bekeuringen-kanon.
En nu gaat 'ie weg. ZE gaat weg, want haar vormen zijn onmiskenbaar vrouwelijk. Ik zal de geur nog gaan missen, haar strakke witte laklaag.
Maar... de 928 schreeuwt letterlijk en figuurlijk dat ik in 'm moet rijden. Het interieur moet opgeknapt worden, het exterieur... ook maar de motor, die loopt als een Zwitsers zakhorloge (als die voorzien zouden zijn van een 8-cylinder).
De kracht waarmee deze auto zich voortbeweegt, het geluid stationair. Ik verheug me nu al op de overdracht over een paar dagen.
Zou mijn weemoed worden overstemd door mijn vreugde?
Ik wilde deze gevoelens gewoon even met jullie delen. Het zal moeilijk slapen worden de komende dagen.
09 sep 2006 22:20
Heb ook altijd moeite met afscheidnemen....
09 sep 2006 22:50
Dol op simpliciteit? Waarom dan geen oudere 911? (bedoel er verder niets mee, was alleen de eerste gedachte die bij me opkwam!)
IIG VAN HARTE GEFELICITEERD,
RED CABRIOLET die zelfs al slechter slaapt omdat'ie een nieuwe fiets heeft gekocht!
09 sep 2006 23:38
Dol op de prijs, die ligt namelijk op 1/3 van een 911.
Verder bedankt oliemaatschappijen, ik zal aan jullie denken.
Wat zuipt dat kreng trouwen? Iemand enig idee?
09 sep 2006 23:41
kijk eens
hier. of geef het bouwjaar en type even aan...
10 sep 2006 1:15
Veel plezier
Ik hoop dat je er financieel niet op leegloopt. Er zijn je velen voorgegaan.
Verbruik tussen de 1 op 4 en 1 op 8, afhankelijk van bouwjaar, type, rijstijl... en volstrekte willekeur
10 sep 2006 8:50
thijzer schreef:Dol op de prijs, die ligt namelijk op 1/3 van een 911.
Verder bedankt oliemaatschappijen, ik zal aan jullie denken.
Wat zuipt dat kreng trouwen? Iemand enig idee?
Heel veel plezier met de 928! Persoonlijk vindt ik het een mooie auto
, maar mij iets te dorstig en nogal duur in onderhoud.
Maar,..waarom geen 944 of een 911?
Een 944 is beslist beter te doen in onderhoud en vooral verbruik. Ook denk ik dat een 911 (bijvoorbeeld een 3.2 carrera) op termijn voordeliger is.
10 sep 2006 9:25
gefeliciteerd met de verkoop en de aanschaf,
robert
10 sep 2006 9:30
Is het grote 924 uitverkoop, precies of iedereen er vanaf wil, maar ja,
Proficiat met de verkoop en met de 928 die jouw richting toekomt, je zal er plezier aan beleven.
10 sep 2006 9:35
thijzer schreef:Zou mijn weemoed worden overstemd door mijn vreugde?
Ik wilde deze gevoelens gewoon even met jullie delen. Het zal moeilijk slapen worden de komende dagen.
En al wakker? Ondanks de "dualiteit" toch gefeliciteerd.
10 sep 2006 9:48
Joh, zou je dat nou wel doen??
VAN HARTE!!!
welk bouwjaar, type, kleur enz?
10 sep 2006 9:50
horn schreef:kijk eens
hier. of geef het bouwjaar en type even aan...
Ahum, valt allerzins mee
verbruik gecombineerd 0,0 l/100km
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=196&cache=no
10 sep 2006 9:52
P.S. Proficiat met deze geweldige auto. Vind een 928 toch iets speciaals.
10 sep 2006 10:48
944 is leuk, 928 is leuker.
Ik rijd er toch nauwelijks mee, hij is als reserve, dus het verbruik daar kan ik mee leven.
Ik heb wel rottig geslapen vannacht. Morgen mag ik 'm misschien halen...
Maar het is geen 924 uitverkoop. Natuurlijk, als je wat leukers kunt krijgen, dan is de keuze wat makkelijker maar het was nooit de bedoeling. Toch moet het, ik heb geen geldboom die bloeit op het moment.
10 sep 2006 13:12
Ik vind oude 928-jes ook altijd iets magisch hebben, V8 ...
lekker hoor!
het liefst type I met chinese eyes, geweldig seventies, zou er ooit best eentje bij willen hebben, zwart, zilver of wit op het liefst blauwe NL platen, zou een leuk setje zijn samen met mijn limoentje. Helaas geen plaats...
En inderdaad, als je niet veel rijdis het verbruik ook niet het meest belangrijke, 1:8 of 1:5 who cares...
Hou ons op de hoogte, foto's!
10 sep 2006 13:28
Top, ik zal zien dat ik wat foto's maak!
10 sep 2006 13:29
924 schreef:Is het grote 924 uitverkoop ...
Onlangs hier nog een prijs voorbij zien komen, waar je ook een redelijke 944 voor kan kopen
10 sep 2006 18:20
Geen slechte overstap Thijzer.
Een vriend van mij heeft ooit dezelfde stap gemaakt en ik heb hem nog nooit met zo'n grote grijns gezien. Zelfs niet nu hij een Boxster S heeft
Alleen dat brandstof verbruik van een 928 is een killer voor je spaarvarken
10 sep 2006 20:53
GeFeLiCiTeerd met de 928.
Als ik zo'n model zie rijden ben ik altijd weer onder de indruk. Hopelijk houd je hem wel enigszins origineel, want bij ons in het dorp rijdt er eentje uit (volgens mij) 1978, maar dan met 993 turbo wielen eronder!
10 sep 2006 21:12
Ik heb 2 kennissen, één met S4 en één met GT en die zweren dat ze 1:10 halen (zijn wel allebei handschakelaars) en dat de snelheid waarmee je rijdt niet veel uitmaakt
10 sep 2006 21:41
Gefeliciteerd. Mijn 3e destijds ! Een 'gewone', eerste 928 uit 78.
Weggedrag was toen al een openbaring, als een trein op rails.
Ik vond het verbruik wel aardig hoog
....( haalde met moeite de 1: 7 / automaat ). Desondanks : VEEL PLEZIER
10 sep 2006 22:00
Gefeliciteerd, leuk dat je ondanks goedbedoelde adviezen ervoor gaat
10 sep 2006 23:09
1:10 met dat gewicht en 2x de motor van een 944... uh huh
10 sep 2006 23:34
Het is een handbak... dus gelukkig woon ik vlak bij de pomp!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.