Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Porsche verzekering, verandering in polis zonder overleg GIO

14 sep 2006 16:23

Beste forumers

Ik heb een vraag over mijn klassieke autoverzekering bij de GIO.

Zojuist heb ik mijn auto (911sc, 1978, 7500km per jaar) laten hertaxeren en de nieuwe taxatie is doorgestuurd naar de GIO. (taxatiewaarde exact hetzelfde als 3 jaar geleden, €22,500)

Op mijn nieuwe polisblad lees ik nu onder beveiliging: klasse 3 SCM-TNO, dit stond niet op mijn oude polisblad. Kan men dit zonder overleg wijzigen of is men verplicht om de polis op de oude voorwaarden voort te zetten?

Ik heb echter wel een klasse drie alarm (Texalarm) dit staat ook in het taxatierapport, alleen is dit alarm van 1996 en heb ik begrepen dat hiervoor geen SCM certificaten meer worden afgegeven.

Maak gebruik van nachtclausule, voel me aardig in de maling genomen trouwens omdat de GIO nu zegt dat de "maatschappij"dit zomaar kan wijzigen en men mij een aantal maanden geleden heeft beloofd dat dit niet zou kunnen.

...toch maar naar Multisafe €100 goedkoper en ook dezelfde alarm eis.

Met vriendelijke groet,

Gerko

14 sep 2006 16:27

't Is niet netjes, maar het mag wel...

Nu je polis in je nadeel is gewijzigd, mag je nu wel je polis opzeggen, zonder dat je aan een opzegtermijn vastzit.

14 sep 2006 16:32

inderdaad

Re: Porsche verzekering, verandering in polis zonder overleg

14 sep 2006 16:42

hoek0201 schreef:Maak gebruik van nachtclausule, voel me aardig in de maling genomen trouwens omdat de GIO nu zegt dat de "maatschappij"dit zomaar kan wijzigen en men mij een aantal maanden geleden heeft beloofd dat dit niet zou kunnen.

zorg in zulke situatie's dat je datum, tijdstip en naam van degene die je aan de telefoon hebt opschrijft. Een mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst. Het wordt wel moeilijk om aan te tonen dat GIO die toezegging heeft gedaan: welles-nietes spelletje...

In de toekomst dit soort overeenkomsten schriftelijk laten bevestigen.

15 sep 2006 14:17

Inderdaad kunnen ze dat zomaar eenzijdig aanpassen. Je hebt daarmee als klant wel weer de mogelijkheid je polis per direct te beëindigen maar of je daar veel mee opschiet.

Overigens worden de SCM certificeringen voor een x-aantal jaren afgegeven. Daarna zal de producent zijn producten opnieuw moeten laten certificeren. Een dure aangelegenheid en iets dat ze meestal niet doen omdat ze dan al lang een nieuwe productlijn hebben.
Helaas betekend het wel dat de verzekeringen alleen alarmsystemen accepteren met een geldig certificaat.

Ik moet even zoeken maar er is een site waarop alle alarmsystemen staan met hun certificeringen erbij.

15 sep 2006 14:18

deze week mijn alarm klasse-3 in de prosche laten herkeuren conform de voorwaarden --> kosten 15 euro

15 sep 2006 14:41

Niet alleen bij GIO. :evil:

Mijn tussenpersoon nadat ik onlangs navraag deed schreef:De verzekeraar geeft geen vaste taxatie dekking op auto's die meer dan 7500 Km per jaar rijden.

:shock:

En dat terwijl het antwoord eerder dit jaar op
EriC4C schreef:Geachte heer, mevrouw,

Vandaag ontving ik het nieuwe polisblad van mijn autoverzekering. Tot 1 januari 2006 was mijn auto verzekerd conform art. 275 WVK. Met ingang van het Nieuwe Verzekeringsrecht bestaat dit artikel uiteraard niet meer. Zover mij bekend is gelijke strekking in het Nieuwe Verzekeringsrecht terug te vinden in artikel 7:960 BW. Graag ontvang ik van u de bevestiging dat prolongatie van mijn autoverzekering plaatsvindt onder vergelijkbare voorwaarden met betrekking tot uitkering bij eventuele schade.

was
Mijn tussenpersoon schreef:Artikel 7:960 BW is automatisch van toepassing per de datum dat het nieuwe Verzekeringsrecht is ingegaan.

Afbeelding

PS Naar aanleiding van het eerste antwoord recent wel een nieuwe taxatie uit laten voeren die ongetwijfeld bij het veranderen van tussenpersoon/verz.mij. niet wordt geaccepteerd :!: :evil:

15 sep 2006 14:52

:silent:

:mrgreen: :wink:

15 sep 2006 14:57

Tussen zwart en wit ligt een breed grijs gebied. ;)

18 sep 2006 10:49

.....goed nieuws, vandaag ben ik gebeld door de GIO en ik krijg een nieuw polisblad onder de oude voorwaarden (dus zonder klasse 3 scm-tno eis). ...zouden ze hier meelezen?

Allen hartelijk dank voor jullie "input".

Met vriendelijke groet,

Gerko

18 sep 2006 10:59

hoek0201 schreef: ...zouden ze hier meelezen?

Je wilt niet weten wie hier allemaal mee leest :shock:

18 sep 2006 13:37

Idd :twisted: :cheesy:
Plaats een reactie