08 okt 2006 15:32
08 okt 2006 15:40
924 schreef:... waarom begint porsche de naam van haar modellen altijd met een '9' ....
www.porsche.com schreef:The development potential of Porsche does not start with the first Porsche sports car in 1948. It goes back to the beginning of the 20th century when Professor Ferdinand Porsche senior (the automobile was still a teenager) presented his first designs and constructions
08 okt 2006 16:59
08 okt 2006 17:11
09 okt 2006 13:33
Thomas Verheijen schreef:Ik heb ergens gelezen dat ze met de 356 begonnen zijn omdat het het 356'ste ontwerp was van Porsche. Maar de eerste 7 ontwerpen hadden ze niet meegerekend.
Maar als je dan verder gaat rekenen dan klopt het niet meer met de 911 modellen etc.
09 okt 2006 13:52
09 okt 2006 14:16
Marcel schreef:staat ergens op het forum. Bij Porsche zij ze gewoon begonnen met 001 en lekker doorgeteld, voor elk industrieel ontwerp dat ze hebben gemaakt en dat is heel wat meer dan alleen aar wagens. Dus de nummering is niks anders dan een sequentieel intern volgnummer, en ze zijn zeker nie tmet 356 begonnen. He tenioge wat ik nog wel week dat 911 eigenlijk 901 was maar dat Peugeot heir alleenrecht op heeft (3 cijfers met een nul in het midden)...
09 okt 2006 15:37
09 okt 2006 15:41
09 okt 2006 17:07
09 okt 2006 19:43
22 nov 2022 23:17
23 nov 2022 0:22
23 nov 2022 14:17
23 nov 2022 15:36
outletvalve schreef:Je ziet dat ze bij het ontwerp van de 901 een aantal nummers hebben overgeslagen. Mijn gok is dat ze dat deden om marketing technische redenen. (het is maar een vermoeden)....
The 901 was renamed after French car maker Peugeot objected to Porsche using any three digit number where the middle number was 0, asserting ownership of the naming rights in key markets, and having already sold many models with that scheme. Porsche responded by simply replacing the middle 0 with a 1, calling the car the Porsche 911.[3] This also affected other Porsche models, which were primarily intended for racing but also sold as road legal cars. In those cases, Porsche kept the internal part number of 90x, but used a unique name for marketing, selling the Porsche 904 as the Carrera GTS and the Porsche 906 as the Carrera 6. Porsche enthusiasts continue to refer to these cars by their three digit design numbers.
Later, Porsche introduced pure racing cars which were not sold for road use, and did not compete with any road-going Peugeot. These carried the design numbers Porsche 907, Porsche 908, and Porsche 909. Additionally, the 901 number is used among Porsche enthusiasts as shorthand to identify the aluminum five-speed transmission used in early 911s; the part number for these transmissions used an 11 digit code that began with 901 as did many other parts on the early cars. Later 911s from 1969 used a different magnesium case and a part number beginning with 911
23 nov 2022 16:56
24 nov 2022 18:04
24 nov 2022 18:07
lindemans schreef:3 x 5 x 6 = 90, het eerstvolgende model daarna werd daarmee 90+1 = 901.
24 nov 2022 18:29
25 nov 2022 16:44