Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Keuring

12 okt 2006 10:52

Bij de verkoop van een tweedehands tussen particulieren, is het de verkoper die naar de keuring moet gaan als het niet expleciet in de overeenkomst vermeld staat?

12 okt 2006 10:53

Waar bedoel je :?:
In Nederland of in België :?:

12 okt 2006 10:56

Welke keuring :?:

APK, AKK of RDW :scratch:

Volgens mij maakt het geen ene malle noer uit wie er naar de keuring gaat .... al is het de buurvrouw van de schoonzoon van je tante :idea:

Als het betreffende voertuig en de benodigde papieren maar aanwezig zijn :!:

12 okt 2006 11:37

Zo is het maar net,als de betreffende papieren er maar bij zijn :wink:

btw voor oldtimers geld een iets aangepastere keuring
tenminste bij de APK :idea:

12 okt 2006 12:10

De Geus schreef:Zo is het maar net,als de betreffende papieren er maar bij zijn :wink:

btw voor oldtimers geld een iets aangepastere keuring
tenminste bij de APK :idea:


Keuring is wel hetzelfde alleen de marges en limieten zijn anders voor verschillende bouwjaren. Zoals bijvoorbeeld emissie, remkracht etc.

12 okt 2006 12:27

We moeten hier een beetje oppassen dat we niet Belgie en Nederland door elkaar halen. In Belgie is de keuring voor oldtimers wel degelijk anders dan de normale keuring.

12 okt 2006 13:21

Niels 3.2 schreef:We moeten hier een beetje oppassen dat we niet Belgie en Nederland door elkaar halen. In Belgie is de keuring voor oldtimers wel degelijk anders dan de normale keuring.


Daar heb je helemaal gelijk in. Had het even niet door. :oops:

12 okt 2006 21:48

mhoeneveld schreef:
Niels 3.2 schreef:We moeten hier een beetje oppassen dat we niet Belgie en Nederland door elkaar halen. In Belgie is de keuring voor oldtimers wel degelijk anders dan de normale keuring.


Daar heb je helemaal gelijk in. Had het even niet door. :oops:


in België zijn er (vnl. in het onderste segement van de tweedehandsmarkt) vaak 2 prijzen geafficheerd : gekeurd of niet gekeurd - heeft iets met het zgn. "roze formulier" te maken dat je nodig hebt om als nieuwe eigenaar de wagen in te schrijven, msschn. kan 911-lover hier iets meer over zeggen?

12 okt 2006 23:06

2.2VTEC schreef:
mhoeneveld schreef:
Niels 3.2 schreef:We moeten hier een beetje oppassen dat we niet Belgie en Nederland door elkaar halen. In Belgie is de keuring voor oldtimers wel degelijk anders dan de normale keuring.


Daar heb je helemaal gelijk in. Had het even niet door. :oops:


in België zijn er (vnl. in het onderste segement van de tweedehandsmarkt) vaak 2 prijzen geafficheerd : gekeurd of niet gekeurd - heeft iets met het zgn. "roze formulier" te maken dat je nodig hebt om als nieuwe eigenaar de wagen in te schrijven, msschn. kan 911-lover hier iets meer over zeggen?


Is het dan misschien zo dat als je een gekeurde wagen koopt, de verkoper ook al de inschrijftaks voor jou heeft betaald? Dat roze formulier kost op zich namelijk niks (hier bij de douane tussen de €0,20 en €2,50 afhankelijk van de stemming van het persoon achter het loket... :roll: )

12 okt 2006 23:20

TurboBjorn schreef:Is het dan misschien zo dat als je een gekeurde wagen koopt, de verkoper ook al de inschrijftaks voor jou heeft betaald? Dat roze formulier kost op zich namelijk niks (hier bij de douane tussen de €0,20 en €2,50 afhankelijk van de stemming van het persoon achter het loket... :roll: )


heeft m.i. niks met douane te zien - douane = import/export
ik heb alles bij de verkoop van mijn vorige auto en de aankoop van mijn VTEC door de garage laten regelen, vandaar dat ik de ins/outs niet ken en de vraag stelde aan ervaringsdeskundige Koen voor meer info... :D
Ik weet wel dat er een verschil is tussen de gewone jaarlijkse keuring en een zgn. 'keuring voor verkoop' waarbij het roze formulier wordt doorgeprikt met een soort van datumstempel met een beperkte geldigheid van 3 of 6 maanden

Just my 0,5 cent als allesbehalve expert in de materie

13 okt 2006 21:28

Een oldtimer invoeren vanuit het buitenland en de keuring ervan kosten quasi niets in tegenstelling tot bvb een youngtimer.
Kosten aan de grens varierend (ja , dat is België van 2€ tot +/- 15€) , de keuring kost zoveel als een normale.
Dus geen extra invoertaksen of wat hier ook aangehaald word.
Ikzelf heb 2x een oldtimer it het buitenland ingevoerd. Dat wel of niet roze formulier erbij is dus gewoon extra betalen voor een gemak.
Een kilo geraspte wortelen kost ook veel meer dan 2 kilo wortelen in zijn geheel (tja , ben kok geweest) :lol: :lol: :lol:
Plaats een reactie