Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

944 S2 Titanium??

13 okt 2006 11:33

kwam deze tegen op marktplaats
iemand ooit gehoord van deze uitvoering?
en hoeveel er van gemaakt zijn dan...
kan op internet niets over terugvinden....

link HIER

Van particulier te koop aangeboden :

Een zeer mooie en goed onderhouden Porsche 944 S2 :

- 3.0 Liter 16V met 211 PK / koppel 280 Nm
- Kenteken : TH-BG-09
- Kentekengewicht : 1280 kg
- APK : tot 11 maart 2007
- Bouwjaar : 13-12-1989 (model 1990)
- Km stand : 221000 km

De wagen is in 1999 vanuit België ingevoerd. De Belgische importeur heeft deze S2 destijds in de speciale Titanium uitvoering geleverd (alles origineel vanaf fabriek voorzien) :

- Titanium metallic lak
- “Porsche 944 S2 Titanium” typeplaatje op dashboard met uniek serienummer
- Cruise Control (!)
- Electrisch bedienbaar en uitneembaar targadak
- Porsche Sound systeem met in totaal 8 luidsprekers
- Zwart leren bekleding op stoelen voor en achter (smetteloos)

De auto heeft verder de “normale” zaken zoals :

- Electrisch bedienbare ramen en spiegels
- Electrisch in hoogte en zithoek verstelbare stoelen (dus beide stoelen)
- Centrale vergrendeling met Porsche alarm


De S2 wordt verkocht ivm voorgenomen aanschaf van een Boxster.

Indien u nog meer info en/of foto’s wenst te ontvangen, neem dan gerust met mij contact op

13 okt 2006 11:38

ken alleen de KJN S Titanium edition :roll:

vind die 944 wel een mooi uitvoering zo.

13 okt 2006 11:41

horn schreef:ken alleen de KJN S Titanium edition :roll:

vind die 944 wel een mooi uitvoering zo.


is bijna indentiek als die wat ik heb
daarom benieuwd... :)

13 okt 2006 12:21

Geen gekke prijs voor een goede, mooie, strakke en goed onderhouden S2...

Ziet er inderdaad wel goed uit op de foto's!

Een S2 is een fantastische en heerlijke auto om mee te rijden. Mijn voorkeur zou zelfs uitgaan naar een S2 boven een turbo (maar dat is persoonlijke smaak).

Van een 'Titanium-uitvoering' heb ik echter nog nooit gehoord. De dingen die in de omschrijving van het voertuig staan en de foto's leiden bij mij er overigens niet toe dat ik dingen zie/lees die 'bijzonder' zijn, behalve dat plaatje op het dashboard.

13 okt 2006 12:51

Misschien een speciale versie alleen in België? Pon heeft dit toch ook wel eens gedaan met de 996 dacht ik :?:

13 okt 2006 13:16

Grappig, ook nog nooit van gehoord. Zal inderdaad wel alleen door de Belgische importeur zijn verkocht net als de 225pk SE in de UK.

Ziet er uit als een topexemplaar met erg nette prijs overigens...

13 okt 2006 21:17

Voor die prijs ziet de wagen er idd super uit.
Nu hopen dat voor de kandidaat koper de foto's en beschrijving ook met de realiteit overeen komen

13 okt 2006 21:49

ook hier geven ze aan dat dit een Belgische speciale reeks betrof

14 okt 2006 9:02

Ik kende deze uitvoering ook nog niet. Ziet er erg strak uit zo en absoluut een nette prijs.

14 okt 2006 22:23

Alleen zou ik me over de volgende passage wellicht wat zorgen maken???

"Oliedruk na warmrijden : tussen 2 en 2,5 bar bij stationair toerental"


Bij mij is de oliedruk met een 10W40 Mobil 1 halfsyntheet namelijk 4 bar bij een warme motor (deze tijd van het jaar) en bij extreem warm weer of flink doorrijden 3 tot 3,5 bar.

Tenzij er zeer dunne olie is gebruikt is de motor denk ik wel redelijk aan het einde van zijn latijn.

14 okt 2006 22:29

rse schreef:Alleen zou ik me over de volgende passage wellicht wat zorgen maken???

"Oliedruk na warmrijden : tussen 2 en 2,5 bar bij stationair toerental"


Bij mij is de oliedruk met een 10W40 Mobil 1 halfsyntheet namelijk 4 bar bij een warme motor (deze tijd van het jaar) en bij extreem warm weer of flink doorrijden 3 tot 3,5 bar.

Tenzij er zeer dunne olie is gebruikt is de motor denk ik wel redelijk aan het einde van zijn latijn.


Als je LEEST staat er : BIJ STATIONAIR TOERENTAL !

Weinig redenen om je druk over te maken lijkt me :wink:

14 okt 2006 23:14

Mooie auto voor nette prijs. leuke uitvoering, zou inderdaad een special van de Belgische importeur geweest kunnen zijn?

14 okt 2006 23:17

2.2VTEC schreef:ook hier geven ze aan dat dit een Belgische speciale reeks betrof


idd, is dezelfde wagen :shock:
alleen op markplaats is ie 700,- euri duurder.... :wink:

"Es gibt zwei Serien, die für den belgischen Markt begrenzt waren : S2 Titanium und S2 Ohio (Turbo auch)."

14 okt 2006 23:38

rse schreef:
Tenzij er zeer dunne olie is gebruikt is de motor denk ik wel redelijk aan het einde van zijn latijn.


Nee hoor. De originele manual schrijft dat alles boven de 0,5 bar bij stationair ok is. Of was het nu 1,5... ehhhhhhh :oops: :wink:

15 okt 2006 12:30

rse schreef:Alleen zou ik me over de volgende passage wellicht wat zorgen maken???

"Oliedruk na warmrijden : tussen 2 en 2,5 bar bij stationair toerental"


Bij mij is de oliedruk met een 10W40 Mobil 1 halfsyntheet namelijk 4 bar bij een warme motor (deze tijd van het jaar) en bij extreem warm weer of flink doorrijden 3 tot 3,5 bar.

Tenzij er zeer dunne olie is gebruikt is de motor denk ik wel redelijk aan het einde van zijn latijn.


2 a 2,5 bar bij stationair toerental vind ik een normale waarde en niks om je ongerust over te maken. Als ie dit bij 4000 toeren aan zou geven moet je eens achter je oren krabben :lol:

15 okt 2006 13:10

mhoeneveld schreef:
2 a 2,5 bar bij stationair toerental vind ik een normale waarde


Ik vind dit zelfs een relatief hoge waarde. Niets mis mee en waarschijnlijk een teken van gezondheid, maar zelfs als het de helft hiervan is bij stationair is er nog niets aan de hand (althans: het is niet gezegd dat dan iets aan de hand moet zijn).

15 okt 2006 13:31

Devils son schreef:
mhoeneveld schreef:
2 a 2,5 bar bij stationair toerental vind ik een normale waarde


Ik vind dit zelfs een relatief hoge waarde. Niets mis mee en waarschijnlijk een teken van gezondheid, maar zelfs als het de helft hiervan is bij stationair is er nog niets aan de hand (althans: het is niet gezegd dat dan iets aan de hand moet zijn).

vind het ook redelijk hoog
bij mij tussen 1,0 en 1,5 als de motor warm is en stationair draait
...enne nee, geen hoog olieverbruik (iets van 1 liter op 7500-10000 km)

16 okt 2006 16:58

Marco schreef:vind het ook redelijk hoog
bij mij tussen 1,0 en 1,5 als de motor warm is en stationair draait

Idem hiero.

16 okt 2006 17:48

Misschien is een luchtgekoelde boxer 6 iets anders dan een watergekoelde 4 rij motor? :?

16 okt 2006 19:44

Volgens mij is in de buurt van de 1 bar bij stationair toerental normaal voor elk type motor.

16 okt 2006 20:07

Double G schreef:Volgens mij is in de buurt van de 1 bar bij stationair toerental normaal voor elk type motor.


1 is nog goed, 2 is ook goed, 2,5 is toch wel de bovengrens.

Hangt volgens mij ook af van waar je bent. Op zeeniveau zal je een ander resultaat krijgen dan hoog in de bergen.

16 okt 2006 20:22

Vaals is toch vlakbij jou , even heen toeren voor een fototje in jou toch al mooie fotoalbum. :arrow: svp :wink:
Plaats een reactie