17 okt 2006 20:09
17 okt 2006 20:11
17 okt 2006 20:14
17 okt 2006 20:22
17 okt 2006 20:28
ricky911 schreef:Kijk ook eens op het 944 forum http://www.porsche-944.nl
17 okt 2006 20:31
17 okt 2006 20:36
R.M.Boosten schreef:Ik zou een tijdje wachten en doorsparen tot een 968, dan heb je een véél modernere auto, met nòg betere prestaties die veel zeldzamer is.
17 okt 2006 20:41
goedemiddag meneer,
mijn porsche heeft inderdaad een andere motor gekregen omdat de vorige stuk is gelopen door olielekkage. al het denkbare aan de motor is vervangen ik zal een paar dingen opnoemen,
distributieriemen+rollen , keeringen waterpomp vliegwielkeering. de koppelingsplaat is opgemeten en is nog goed. het is van de eerste type dus asbestkoppeling kan geen kwaad en is slijtvaster.
de motor zweet heel erg weinig bij de carterpanpakking dat is minimaal. Qua motor heb je dus een geruime tijd geen onderhoud aan behalve verversen om de 10.000km. koelvloeistof is kraakhelder zit er allemaal nieuw in toen met de motorwisselen. ik heb er zelf 2.000km mee gereden zonder wat bij te vullen. alleen hij verbruikt bij het vragen van veel vermogen wat olie dus dat moet je in de gaten houden. en hij rookt dus iets volgas omdat hij op vol vermogen wat olie verbruikt en de koude start is ook perfect. heeft 5bar oliedruk bij koud en warm stationair ong 2a 3 bar
laten we stellen dat er geen onderhoud aan de motor behoeft.
voor de rest zijn er toen der tijd 4nieuwe banden opgekomen en heb ik er maar 2.000km mee gereden. deze zijn ook nog als nieuw.
de remmen rondom zijn vorig jaar mei vervangen dus naar mijn inzien kan er niet veel mis mee zijn
het is natuurlijk een oud beesje en ik kan niet de garantie geven dat je er 2jaar zonder reperatie mee doorkomt maar ik denk dat het niet veel zou zijn als je echt intersse zou hebben dan wil ik je er alles van willen vertellen en je laten zien dat alles werkt ook electries een proefrit is geen probleem en garantie ook niet maar dat kunnen we allemaal wel overleggen.
ik hoor graag van je en voor 3750euro is hij ook van jou
met vriendelijke groet Carlos
17 okt 2006 20:43
17 okt 2006 20:45
R.M.Boosten schreef:Ik zou een tijdje wachten en doorsparen tot een 968, dan heb je een véél modernere auto, met nòg betere prestaties die veel zeldzamer is.
Hoewel een 944 natuurlijk ook een prachtige wagen is!
óók als ik voor de 944 zou gaan, zou ik toch nog even doorsparen voor op zijn minst een type 2 die goed onderhouden is. Dat is vanbinnen vele malen mooier
17 okt 2006 20:47
17 okt 2006 20:48
Luuk schreef:Ik heb al mail terug van die jongen van die advertentie:goedemiddag meneer,
mijn porsche heeft inderdaad een andere motor gekregen omdat de vorige stuk is gelopen door olielekkage. al het denkbare aan de motor is vervangen ik zal een paar dingen opnoemen,
distributieriemen+rollen , keeringen waterpomp vliegwielkeering. de koppelingsplaat is opgemeten en is nog goed. het is van de eerste type dus asbestkoppeling kan geen kwaad en is slijtvaster.
de motor zweet heel erg weinig bij de carterpanpakking dat is minimaal. Qua motor heb je dus een geruime tijd geen onderhoud aan behalve verversen om de 10.000km. koelvloeistof is kraakhelder zit er allemaal nieuw in toen met de motorwisselen. ik heb er zelf 2.000km mee gereden zonder wat bij te vullen. alleen hij verbruikt bij het vragen van veel vermogen wat olie dus dat moet je in de gaten houden. en hij rookt dus iets volgas omdat hij op vol vermogen wat olie verbruikt en de koude start is ook perfect. heeft 5bar oliedruk bij koud en warm stationair ong 2a 3 bar
laten we stellen dat er geen onderhoud aan de motor behoeft.
voor de rest zijn er toen der tijd 4nieuwe banden opgekomen en heb ik er maar 2.000km mee gereden. deze zijn ook nog als nieuw.
de remmen rondom zijn vorig jaar mei vervangen dus naar mijn inzien kan er niet veel mis mee zijn
het is natuurlijk een oud beesje en ik kan niet de garantie geven dat je er 2jaar zonder reperatie mee doorkomt maar ik denk dat het niet veel zou zijn als je echt intersse zou hebben dan wil ik je er alles van willen vertellen en je laten zien dat alles werkt ook electries een proefrit is geen probleem en garantie ook niet maar dat kunnen we allemaal wel overleggen.
ik hoor graag van je en voor 3750euro is hij ook van jou
met vriendelijke groet Carlos
Hoe klinkt dat..?
Even weten hoe het met de dis-riem zit..
17 okt 2006 20:51
17 okt 2006 20:52
17 okt 2006 20:53
17 okt 2006 20:54
Luuk schreef:Hm, het is érg moeilijk een goed exemplaar te vinden, haha. Die witte, van die gebruiker hierboven is wél erg gaaf.. maar erg veel kilometers.
En die motor heeft pas 60dkm gereden, daar kan toch weinig aan kapot zijn?
17 okt 2006 20:58
DeniS2 schreef:niet,
tis een oude auto he
het gaat er om dat je geen grote klappers krijgt.
en veel is er inderdaad aan vervangen
Tuurlijk is die koppelingsplaat opgemeten en goed bevonden.
Maar ook 2 jaar lang?
Hoewel een beetje olie verbruik normaal is bij dit soort autos
vraag ik me wel af of rook bij vol gas een goed teken is.
Mijn mercedes verbruikt een 1 - 2 liter per 10k km
maar die walmt niet zichtbaar bij volgas.
17 okt 2006 21:08
17 okt 2006 21:12
17 okt 2006 21:32
17 okt 2006 21:49
Luuk schreef:
Ik heb nog NOOIT in een 944 gereden. Woont er niet iemand in de buurt van R'dam die zijn auto wil showen aan mij?
17 okt 2006 22:48
Luuk schreef:Bedankt voor de reactie's..
En die witte vind ik prachtig.. alleen die 250dkm! En dan nog die 5500 euri..
17 okt 2006 22:57
Luuk schreef:Bedankt voor de reactie's..
En die witte vind ik prachtig.. alleen die 250dkm! En dan nog die 5500 euri..