Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Wie kent deze Porsche 912E 1976?

26 okt 2006 23:06

Ik heb een proefrit gemaakt in een 912E uit 1976 geproduceerd is, te zien op http://www.hofman.nl

Wat vinden jullie van de prijs? Hij heeft behoorlijk wat roest, uitlaatsysteem is rot en moet vervangen worden, motor loopt wel goed, electrisch werkt alles, incl. schuifdak., remmen mogen revisie, rubbers moeten vervangen worden.. Vr pr is 7999 EUR.
Weet iemand meer over de waarde van zo'n zeldzame 912E? Er zijn geloof ik 2099 van gemaakt voor de Amerikaanse markt.

26 okt 2006 23:20

Ik ken de auto niet.... maar klinkt niet echt hoopgevend...

Misschien staat er hier iets tussen:

http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/searc ... ource_EQS=

Persoonlijk vind ik dit een hele nette:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 1%26fta%3D

26 okt 2006 23:30

Waarom een Amerikaanse Import 912 :?:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Als ik je verhaal zo lees zou ik niet verbaasd zijn als je minstens nogmaals het aankoopbedrag er in moet gaan steken om'n 'n beetje knap te krijgen :roll:

Mocht je deze 912 echt willen kopen :arrow: AKK :!:

26 okt 2006 23:36

Ik ben met deze auto bezig. Ga er zaterdag heen, is tot dan voor mij gereserveerd. Zijn de genoemde gebreken echt zo duur, ook als je tweedehands onderdelen gebruikt?? Het wordt mijn eerste porsche, moet wel een droomauto zijn, geen nachtmerrie...!!!

26 okt 2006 23:44

gasha schreef:Zijn de genoemde gebreken echt zo duur, ook als je tweedehands onderdelen gebruikt??


Onder dat beetje roest wat ziet zit (waarschijnlijk) veel meer werk dan je verwacht ... denk aan dubbel (weggeroest?) plaatwerk en bijvoorbeeld ook ventilatie kanalen :idea:



Jesse - 912 schreef:...ze zijn heel zeldzaam. (maar 2099) van gemaakt en die rijden voornamelijk in Amerika!


Waar ga je dan je gebruikte onderdelen vinden, denk je :?: :roll:


gasha schreef:Het wordt mijn eerste porsche, moet wel een droomauto zijn, geen nachtmerrie...!!!


Dan zou ik met de firma Hofman kortsluiten dat je eerst een AKK (aankoopkeuring) bij een Porsche-specialist wilt uit laten voeren alvorens je beslist deze 912 te kopen :!:


Mag ik vragen wat je budget is ... met betrekking tot je eerste Porsche :?:

26 okt 2006 23:52

Ik kan de auto kopen voor 7500 euro. Hoopte uiteindelijk rond de 10.000 euro klaar te zijn. Mijn schoonvader kan een heleboel zelf, dat scheelt in ieder geval de arbeidsloon.

Onder het discussie onderwerp: velgen 912e, zie je ook de reactie van Jesse. Hij heeft deze auto al goed bekeken, miscchien kan jij ook je reacties daar even geven??

27 okt 2006 0:05

Toen deze wagen nog te koop stond bij autocentrum Baan kreeg ik deze mail van hen:

Datum eerste afgifte Nederland: 12 april 1994
Datum eerste toelating: 28 februari 1976
Vervaldatum APK: 8 april 2007

De auto verkeert in heel redelijke staat, hier en daar wat kleine plekjes. Bij de auto zit een koffertje met eigenlijk zijn complete historie, die vanaf nieuw verzameld is. Dus alle rekeningen van onderhoud in Nederland als ook uit Amerika, onderhoudsboekje en instructieboekje, en tevens nog een service manual.

Zelf heb ik een proefrit gemaakt, schakelen gaat soepel, maar remmen uis een stuk minder, niet alleen loodzwaar maar ook een remweg die heel lang is! Verder moet er veel aan gebeuren..

Wat wel positief is qua onderdelen: de 2 liter boxer motor is in meerdere autos toegepast, en in de facturen vd historie bleek dat veel vervangen is in Nederland tegen normale prijzen. Maar als je bv een spiegel wilt oid wordt het lastiger!

27 okt 2006 0:06

gasha schreef:... zie je ook de reactie van Jesse. Hij heeft deze auto al goed bekeken, miscchien kan jij ook je reacties daar even geven??


Nee, dat doe ik HIER wel :wink:

Jesse - 912 schreef:-de 194.000 zijn miles, land miles, dus dik 300.000 km.
Is de motor al eens gereviseerd ? Door wie? en hoe is de OH geschiedenis sinds die tijd?


-hij heeft wat roestbubbels (oa bij spiegels) onder de lak, mooiste is nwe lak aanbrengen
Vergis je niet - onder die roestbubbels tref je wss gaten :shock:

-uitlaat moet gedeeltelijk worden vervangen, doorgeroest (eind- voorpijp kosten resp. EUR285 en EUR200 )
.... reken maar op een compleet nieuwe uitlaat $$$$$

-historie/taxatie heb ik helemaal doorgenomen, klopt en lijkt aardig compleet, hij is wel van een liefhebber geweest in Nederland
.... vraag je dan eens af waarom die auto bij Hofmann terecht is gekomen

-rubbers vd ramen zijn uitgedroogd (best duur die te vervangen)
.... als je ze al (niet geimmiteerd) kan krijgen .... ff rekenen dus :wink:

-onder plaat twee zitjes achter zit roest, ook aan de dorpels een beetje
.... in die dorpels zitten de kokers voor warme lucht die van de uiltaat komt - vergis je niet - dat is geen klein klusje om te herstellen

-beetje speling stuurhuis
..... wat is een beetje & hoe denk je dit te gaan herstellen ?

-lange remweg, merkte jij dit ook?
.... ach, als je toch bezig bent - kan je het remsysteem gelijk even meenemen :)

-lichte schade op neus, niet goed hersteld
.... :?



Nogmaals ..... wilje 'm echt kopen .... een AKK door een specialist uit laten voeren - die je exact aan kan geven wat er (naar verwachting) aan moet gebeuren en wat de bijbehorende kosten zouden kunnen zijn ....

Persoonlijk denk ik dat je makkelijk het aankoopbedrag kan gaan verdubbelen .... en vraag je dan eens af of die auto dat waard is :idea:

27 okt 2006 0:16

Hoi Olaf, het lijkt mij een project dat heel duur kan worden Er is zoveel te doen wil je hem in zeer goede staat brengen..
- motor is niet gereviseerd, wel een cilinderkop revisie
- verhaal Baan: man ruilde zijn saab + 912e in voor een nieuwere Saab Cabrio
- stuurhuisrevisie of nieuw is erg kostbaar
- misschien is dat vd remmen normaal, geen rembekrachtiging in ieder geval. De remweg leek mijn onw. lang.

29 okt 2006 21:32

Een jaar geleden heb ik met men vader ook gekeken naar een 912e, zover gekomen dat we een akk deden, we dachten dat hij heel redelijk was op het eerste gezicht strak en geen roest, maar na de akk piep je wel anders... Maar igv succes en denk er goed overna ik was toen helemaal weg van die porsche maar uiteindelijk toch maar verstandig gedaan en gewacht met de porsche, hij komt er wel maar gaat gewoon nog ff duren

30 okt 2006 0:00

Op basis van wat ik zo lees zou ik toch achter mijn oren krabben. En al is er zo van een afstand weinig over te zeggen als je het echt wilt weten kan alleen een aankoopkeuring de doorslag geven over de staat van de auto en het budget dat je vrij moet maken om hem weer helemaal in orde te krijgen.

30 okt 2006 0:06

Maar besef dan wel dat je voor het geld dat je kwijt bent misschien beter een 911 op kan gaan knappen dan een 912. Opknap werk zal ongeveer even duur zijn en zal makkelijk het aankoopbedrag van de 912 overschrijden. Tenzij je natuurlijk perse een 912 wilt!

30 okt 2006 18:38

De 912E uit 1976 (produktie in 1975 ?) was alleen bedoeld voor de USA-markt,en daar zul je ook je onderdelen moeten zoeken.En zeldzaam wil niet altijd betekenen dat de auto ook gewild is.
Misschien is het zoals Olaf zegt en komt bij de aanschaf van 7500 euro nog een hetzelfde bedrag bij aan (achterstallig) onderhoud/revisie.
Dat maakt dan 15 Mille in Euro's...........
Toch liever geen 911 voor dat geld ???

Ik vraag maar iets..... :roll:

laat staan

30 okt 2006 19:28

Als dat je budget is..... lekker laten staan, geloof me!
Plaats een reactie