Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

964=ROEST???

30 okt 2006 22:37

Staat de 964 bekend als auto met een roestprobleem bij de voor-en achterruiten?
Ik heb het nu een aantal maal gezien, vandaag weer bij een 92-er.
Allemaal dezelfde blazen op nagenoeg de zelfde plaatsen.
De roest zit dan tegen en onder de raamrubbers (onderkant), en tussen de naden van de kap aan de voorzijde.
Bekende kwaal?

30 okt 2006 23:23

Die van mij had ook een plek bij aan de bijrijderskant aan de onderhoek van het raam. Het schijnt dat daar water kan blijven staan onder het rubber en ja, als je dan 15 jaar verder bent dan krijg je toch roest. 2 jaar geleden laten herstellen, verder geen roest te vinden. Oftewel ze kunnen wel roesten maar ik zie auto's van dezelfde leeftijd vaak met heel wat meer roest :!:

30 okt 2006 23:27

paulb schreef:Die van mij had ook een plek bij aan de bijrijderskant aan de onderhoek van het raam. Het schijnt dat daar water kan blijven staan onder het rubber en ja, als je dan 15 jaar verder bent dan krijg je toch roest. 2 jaar geleden laten herstellen, verder geen roest te vinden. Oftewel ze kunnen wel roesten maar ik zie auto's van dezelfde leeftijd vaak met heel wat meer roest :!:


Net nog even wat Engelse/Amerikaanse fora afgestruind.
Is wel degelijk een 911/964 kwaal..........zal het in de gaten houden.
Ik neem wel aan dat met een AKK dit een punt van aandacht is?

30 okt 2006 23:28

komt toch vaak door het opnieuw plaatsen van een ruit :?:

30 okt 2006 23:50

Of altijd in weer en wind gestaan.

Re: 964=ROEST???

31 okt 2006 0:08

trolleydolly schreef:Staat de 964 bekend als auto met een roestprobleem bij de voor-en achterruiten?
Ik heb het nu een aantal maal gezien, vandaag weer bij een 92-er.
Allemaal dezelfde blazen op nagenoeg de zelfde plaatsen.
De roest zit dan tegen en onder de raamrubbers (onderkant), en tussen de naden van de kap aan de voorzijde.
Bekende kwaal?


Nou, de 964 is er wel gevoelig voor...alhoewel ik ook al bij een enkele 993 rondom de ruit eens wat "blaren" heb gezien (veelal steenslag direct tegen het rubber volgens mij.). Bij die van mij -964-was het idd. in de hoeken onderin bij de voorruit maar ook linker raamstijl voor (steenslag net tegen het rubber met gevolg roestvorming). Bij het plaatsen van de nieuwe voorruit alles "strak" laten maken en spuiten, ziet er weer puik uit en kan er weer jaren tegen aan. En de kosten zijn het nou ook weer niet.

Denk dat met de jaren de "jongere"modellen zich ook wel melden met de nodige roestproblemen.

Maar om ff terug te komen op je titel: 964 = Roest???? Ja, wees er snel bij want ze worden als maar zeldzamer....dus duurder, mijne kopen, kost wat maar dan heb je ook wat. :cheesy: :cheesy: :cheesy:

Roi

31 okt 2006 0:27

Heb nerges last van,maar ja,de auto staat binnen, 3 weken terug de voorruit vervangen, maar zag geen spoortje van roest zitten terwijl het beesje uit 1990 is :lol: :wink:

31 okt 2006 0:50

bert964c4 schreef:Heb nerges last van,maar ja,de auto staat binnen, 3 weken terug de voorruit vervangen, maar zag geen spoortje van roest zitten terwijl het beesje uit 1990 is :lol: :wink:


tja, die gezonde Vianense lucht Bert :D

maakt het een verschil of je een "OEM" voorruit laat steken tegenover een 'namaak'-exemplaar of ligt het eerder aan de kwaliteit van de bijgeleverde rubbers voor de kans op roest achteraf?

31 okt 2006 0:55

2.2VTEC,

Schijnt dat de constructie/ontwerp niet helemaal top was....weet er ook niet precies het fijne van, maar bij vervanging (ook originele) wordt het verlijmd. En door het werken van de carrosserie en veroudering komt er een keer speling waarin water blijft staan (onder in de hoeken). En als je dan maar lang genoeg wacht......

Roi

31 okt 2006 1:01

Nou Ludo, die lucht hier is niet echt erg goed, we zitten tussen de A2 en de A27 :twisted: ,
En voor wat de voorruit betreft, ik heb er een immitatie in laten zetten, verder zijn de originele rubbers gebruikt, wat dan erg belangrijk is is door welk bedrijf het gedaan is, ik heb onder mijn rubbers een klein beetje kit aan laten brengen, dit voorkomt het inkrimpen van de rubbers

31 okt 2006 9:08

2.2VTEC schreef:
maakt het een verschil of je een "OEM" voorruit laat steken tegenover een 'namaak'-exemplaar


Nee, beiden komen van Sigla. Het is alleen dat de goedkope het bekende driehoekje niet heeft... Verder geen verschil.

Re: 964=ROEST???

31 okt 2006 11:09

Roi schreef:[
Nou, de 964 is er wel gevoelig voor...alhoewel ik ook al bij een enkele 993 rondom de ruit eens wat "blaren" heb gezien (veelal steenslag direct tegen het rubber volgens mij.). Bij die van mij -964-was het idd. in de hoeken onderin bij de voorruit maar ook linker raamstijl voor (steenslag net tegen het rubber met gevolg roestvorming). Bij het plaatsen van de nieuwe voorruit alles "strak" laten maken en spuiten, ziet er weer puik uit en kan er weer jaren tegen aan. En de kosten zijn het nou ook weer niet.

Denk dat met de jaren de "jongere"modellen zich ook wel melden met de nodige roestproblemen.

Maar om ff terug te komen op je titel: 964 = Roest???? Ja, wees er snel bij want ze worden als maar zeldzamer....dus duurder, mijne kopen, kost wat maar dan heb je ook wat. :cheesy: :cheesy: :cheesy:

Roi


Kom maar op met die specs en een vraagprijs :D

31 okt 2006 13:31

Trolleydolly

Ho, ik zie dat ik moet reageren....wil geen valse verwachtingen -meer- creeëren. Is niet te koop..... misschien gaat ie wel nooit meer weg...zoals gezegd ze worden steeds zeldzamer :wink:


mvgr. Roi

Re: 964=ROEST???

31 okt 2006 15:55

trolleydolly schreef:Staat de 964 bekend als auto met een roestprobleem bij de voor-en achterruiten?


Ik hoor en zie dit vaker bij een 993 - 't schijnt te komen door bestandelen die in de lijm zitten, waarmee het raam 'ingelijmd wordt :shock:


Roestplekken bij een 964 komen inderdaad voor ter hoogte van de parafan - waar het raam in de hoeken aansluit en waar de biesjes zitten die de overgang naar de spatborden maken ....


trolleydolly schreef:Kom maar op met die specs en een vraagprijs :D


Jammer dat je niet in een Cabrio bent geintereseerd :?

Afbeelding

31 okt 2006 16:33

Roi schreef:Trolleydolly

Ho, ik zie dat ik moet reageren....wil geen valse verwachtingen -meer- creeëren. Is niet te koop..... misschien gaat ie wel nooit meer weg...zoals gezegd ze worden steeds zeldzamer :wink:


mvgr. Roi
Zeg nooit nooit, ook een Porsche eigenaar heeft zijn/haar prijs..... :lol:

31 okt 2006 18:35

TIP Let ook op eventuele roest bij de slotvanger,aan de binnenkant van de deuren waar het slot invalt. Vooral rechterdeur.

31 okt 2006 22:42

trolleydolly schreef:
Roi schreef:Trolleydolly

Ho, ik zie dat ik moet reageren....wil geen valse verwachtingen -meer- creeëren. Is niet te koop..... misschien gaat ie wel nooit meer weg...zoals gezegd ze worden steeds zeldzamer :wink:


mvgr. Roi
Zeg nooit nooit, ook een Porsche eigenaar heeft zijn/haar prijs..... :lol:


Zeg toch ook misschien... :wink: Succes met de zoektocht trolleydolly, zie af en toe best mooie voorbijkomen bij targa florio, wolbert sportscars en Lammertink. Laatste heeft nog een mooie zwarte staan (tegen respectabele prijs maar beetje onderhandelen he)...en volgens mij is die zwarte deze:
klokje rond 2004


Roi

31 okt 2006 22:58

Ik zit nu nog in de "marktverkenningsfase" (mooi Scrabblewoord....)
De 964 is niet met spoed nodig, ik heb op dit moment gewoon een prima auto.
Mocht het echter zijn dat er zich iets leuks voordoet,dan ga ik er zeker serieus achter aan!

01 nov 2006 0:40

trolleydolly schreef:
paulb schreef:Die van mij had ook een plek bij aan de bijrijderskant aan de onderhoek van het raam. Het schijnt dat daar water kan blijven staan onder het rubber en ja, als je dan 15 jaar verder bent dan krijg je toch roest. 2 jaar geleden laten herstellen, verder geen roest te vinden. Oftewel ze kunnen wel roesten maar ik zie auto's van dezelfde leeftijd vaak met heel wat meer roest :!:


Net nog even wat Engelse/Amerikaanse fora afgestruind.
Is wel degelijk een 911/964 kwaal..........zal het in de gaten houden.
Ik neem wel aan dat met een AKK dit een punt van aandacht is?


Kom bij mij maar zoeken! Ik kan het niet vinden :lol: En ja mijn Porsche woont lekker binnen!
Plaats een reactie