03 nov 2006 20:27
03 nov 2006 21:12
03 nov 2006 21:18
04 nov 2006 22:44
04 nov 2006 23:07
05 nov 2006 2:01
Jaapvo schreef:Wat kan de oorzaak zijn?
Jaapvo schreef:Hij rijdt zelden hard en ik vermijd hoge toerentallen.
Er wordt niet mee geraced.
Meestal tank ik super 98 (vooral in de zomer).
Motorolietemperatuur ook in files niet extreem hoog.
05 nov 2006 3:29
05 nov 2006 3:38
Jaapvo schreef:(volgens mij zijn kleppen helemaal niet gecontroleerd en heeft de vorige eigenaar de auto verkocht omdat hij op de hoogte was van deze problemen).
05 nov 2006 11:50
05 nov 2006 13:37
Nine-eleven schreef:Riem tussen beide onstekingen gebroken ???
05 nov 2006 20:58
Paul van Engelen schreef:Nine-eleven schreef:Riem tussen beide onstekingen gebroken ???
Dacht ik ook als eerste aan.
Maar dan zou het moeten gaan over 2 cylinders die qua ontsteking elkaar opvolgen. In de volgorde 1-6-2-4-3-5 zitten 6 en 3 echter maximaal uit elkaar.
05 nov 2006 21:09
05 nov 2006 21:18
Jaapvo schreef:Is het verbranden van kleppen een typisch luchtgekoeld 911 kwaaltje??
05 nov 2006 22:29
Nine-eleven schreef:Paul van Engelen schreef:Dacht ook als eerste aan gebroken riem tussen 2 verdelers.
Maar dan zou het moeten gaan over 2 cylinders die qua ontsteking elkaar opvolgen. In de volgorde 1-6-2-4-3-5 zitten 6 en 3 echter maximaal uit elkaar.
... ben redelijk autotechnisch, maar leg dat mij eens uit...
Jaapvo schreef:Inderdaad.
Volgens mij voor de hand liggende oorzaak:
1) Kleppen slecht of niet gesteld
b) Ontsteking veel te laat
3)Mengsel te arm door gedeeltelijk niet goed gesloten klep
Wel merkwaardig dat de klepveer ook gebroken was (uitlaatklep).
06 nov 2006 0:36
Paul van Engelen schreef:[Als er schade is aan kleppen dan (vrijwel) altijd aan de uitlaatkl., gewoon omdat die door de hete uitlaatgassen 'bestookt' worden en de inlaatkl. juist gekoeld door de aangezogen lucht. Als de kleppen niet gesteld zijn gaan ze naar mijn idee altijd tikken, zijn dus langer gesloten en worden dus minder heet doordat er minder lang uitlaatgas langs stroomt. Ze zouden dan dus alleen verkeerd dwz te strak gesteld kunnen zijn geweest. .
06 nov 2006 17:06
06 nov 2006 17:41
Jaapvo schreef:Inderdaad.
Volgens mij voor de hand liggende oorzaak:
...
3)Mengsel te arm door gedeeltelijk niet goed gesloten klep
...
06 nov 2006 19:51
Jaapvo schreef:Hij rijdt zelden hard en ik vermijd hoge toerentallen.
06 nov 2006 20:03
ruud964 schreef: Yet the reality is that if they don't run these engines up, they are doing something very harmful".
06 nov 2006 20:27
06 nov 2006 21:03
06 nov 2006 21:20
Jaapvo schreef:...Meestal tank ik super 98 (vooral in de zomer)...
Jaapvo schreef:...Inmiddels is alles gedemonteerd en gecontroleerd. Oorzaak; defecte pingelsensor waardoor ontsteking voor een waarschijnlijk lange periode te laat heeft gestaan. Kan blijkbaar veel schade veroorzaken, aluminium rond klepgeleider gesmolten en gedeeltelijk weggebrand...
06 nov 2006 21:22
06 nov 2006 21:27
Nicolò schreef:Wat raadt het boekje aan om te tanken? Weet wel dat in mij 3.2'tje 98 moet.
06 nov 2006 21:33