Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
04 nov 2006 15:48
Hallo Porsche rijders.
Ik ben na jaren weer zoekende naar een (mooie) Porsche.
Het doel was een 944 maar....
via internet ben ik tegen een 968 aangelopen. Zijn er binnen dit forum Porsche rijders die mij willen informeren waar ik zo al op moet letten als ik dit type zou willen kopen?
Bedankt alvast.
Laatst bijgewerkt door
Guardian op 04 nov 2006 16:45, in totaal 1 keer bewerkt.
04 nov 2006 15:57
AKK
gebruik de zoekfunctie eens, vind je waarschijndelijk antwoord op al je vragen
greetz craze
04 nov 2006 16:03
Laat een aankoopkeuring doen bij een porsche specialist, dat is het geld altijd waard.
Er kunnen dingen aan het licht komen waardoor je de auto niet zou kopen of als je hem wel koopt reking mee houdt voor de aankoop prijs en de toekomst.
Ik zou geen auto verkopen waar nieuwe banden en remmen onder moeten dat geeft een beetje verwaarloosde indruk imo.
www.autobandenmarkt.nl
kijk hier maar voor de prijzen, en onder zo'n auto kun je niet de allergoedkoopste en onbekende banden doen
robert
04 nov 2006 16:25
Da's duidelijk Rob, maar het is een optelsom die ik moet maken. OF kant en klaar (duur) of zelf het e.e.a. regelen (dus goudkoper) ??
04 nov 2006 16:30
dan zal ik zeker die laten we zeggen 200 aan een aankoop keuring uitgeven, dan zal er nog wel wat mer aan het licht komen.
succes en hou ons op de hoogte.
robert
04 nov 2006 16:36
Guardian schreef:Da's duidelijk Rob, maar het is een optelsom die ik moet maken. OF kant en klaar (duur) of zelf het e.e.a. regelen (dus goudkoper) ??
Alsof goudkoper zo goedkoop is.
04 nov 2006 16:41
Porsche 968
04 nov 2006 16:44
Guardian schreef:Porsche 968
04 nov 2006 21:47
Eeeuh, ik kan eeen paar dingen noemen:
*distributie-riem, spanrollen en waterpomp recentelijk gedaan en wanneer niet bekend, direct zelf laten doen (+/- 1200-1400,-).
*luister naar geklapper in de cilinderkop bij warme motor bij zo'n 1500-2500 toeren, zoja misschien variocam-ketting en geleiders versleten en in ergste geval nokkenas-tandwielen (duur!). Meestal zijn deze vervangen bij +/- 120.000 km (rekening?).
*koppeling is een zwak punt, mag niet slippen of rare geluiden maken bij intrappen of loslaten pedaal.
Dit zijn denk ik de 968-specifieke punten waarop je moet letten. Verder gelden natuurlijk alle dingen die ook bij de aankoop van een ander type Porsche gelden. En wat hier zo vaak gezegd wordt: laat een aankoop-keuring doen bij een onafhankelijke garage.
Verder: een dijk van een auto indien je een goede koopt.
Succes!
04 nov 2006 21:50
let op de versnellingsbak, als daar iets mee aan de hand is gaat dat veel euro's kosten
04 nov 2006 21:57
Kettinggeleiders zijn een cruciaal punt. Eens per 120k vervangen bij de 968 is verre van overbodige luxe.. dus dat moet uit de historie blijken.
Anders rijd je met een tijdbom.
Laatst bijgewerkt door
Jort op 04 nov 2006 22:32, in totaal 1 keer bewerkt.
04 nov 2006 22:18
Ik kan hem nog maar eens bevestigen;
Versnellingsbak !!!! Goed letten op bijgeluiden van achteruit de wagen (bij geluiden die lijken op een landend vliegtuig of wiellager achtige melodietjes laten staan !! of eerst nagaan of het echt wiellagers zijn en niet de bak.
Veel 968 bakken zijn al in de soep gedraaid door kroon- en pionwielen die affabriek op de verkeerde voorspanning zijn gezet. fabrieksnieuwe bak kost 5000 euro. Tweedehands zijn er niet veel te vinden en ook niet goedkoop.
05 nov 2006 1:07
In elk geval succes met je keuze.
Nadelen kan ik niet noemen aan een 968CS
Zorg vooral dat je er eentje hebt met een complete historie en onderhoudsboekje.
De distributieriem is zeer belangrijk dat die tijdig verwisseld wordt.
Laat zeker een AKK doen .
Andere punten (waarvan ik eigenlijk van de meeste nog geen klachten van de 968 rijders die ik ken gehoord heb) zeker ook in overweging nemen , doch een goede AKK moet dit zeker weten te vinden moesten deze punten zich voordoen
05 nov 2006 11:46
Oké. bedankt voor de reactie's. Ik zie inmiddels af van de koop van deze 968
Het is mogelijk een leuke auto voor iemand anders. Ik heb gisteren gereden met deze Porsche (kenteken 40-PD-JP) en mogelijk heeft iemand anders iets aan mijn bevindigen daar. Het verhaal is dat deze auto van een vliegtuigmonteur geweest zou zijn. De auto heeft in Bergen op Zoom gestaan (ook op internet te vinden). Uiterlijk een mooie auto. Zouden geen papieren of duidelijke rekeningen bij zijn? Eerste toelating 21-05-1992, geimporteerd in 2004. Spoord niet goed. Banden, remmen en schijven moeten denk ik vervangen worden. Motor zweet onder het inlaat spruitstuk. Oliedruk stationair koud 5, warm 3 - 3,5. Rechterdeur greep werkt niet. Waterpomp en snaar lijkt vervangen. Persoonlijk vindt ik het interieur vies en erg vuil. Met andere woorden een hoop werk!
05 nov 2006 11:54
Een hoop zichtbaar werk misschien............
Maar er zijn ook 968 of 944's die prima ogen en alsnog duizenden euro's kosten om op te lappen.
De olielekkage is nog de vervelendste schat ik in plus het feit dat iemand die uiterlijk niet netjes is voor de auto vaak ook niet zo nauw kijkt naar onderhoud.
05 nov 2006 13:09
Ik zou de Ultimate Buyers' Guide - 964 and 968 (1981-1995) van Peter Morgan overwegen. Deze geeft je in 88 pagina's alle modellen, specs, kleuren en opties van genoemde bouwjaren en ook aankooptips.
Groet,
Huub
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.