Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
12 nov 2006 17:24
Hallo forumleden!
Wat vinden jullie van deze Amerikaanse Porsche 912? Denken jullie dat de roest aan de onderkant te repareren is, en zo ja: is dit kostbaar? Zijn dit typische roestpunten voor deze auto?
De url:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 0043009631
12 nov 2006 17:32
Zo te zien de standaard plekken, bodem, dorpels en tankframe.
Kostbaar? Als je het goed wilt doen wel. Met name de dorpels (binnen en buitenkant) is veel werk.
En als je met dergelijke auto's begint kom je altijd veeeeeeeel meer tegen dan je in het begin denkt.
De mijne zag er bij aanvang vergelijkbaar uit maar na demontage bleek het vele malen erger te zijn en is er uiteindelijk dik 500 uur aan plaatwerk in gaan zitten.
Aan anti roestbescherming werd in die tijd nog niet gedaan dus roest is bij de vroege 911/912 geen uitzondering. Zelfs de auto's uit californie/florida zijn vaak niet roestvrij
Ligt er natuurlijk ook aan wat je met de auto wilt. (Veel) rijden, opknappen of restaureren.
12 nov 2006 17:37
Jesse - 912 schreef:Wat vinden jullie van deze Amerikaanse Porsche 912?
Harley Davidson Sleutelhanger .... en
Aftermarket speakers achterin
.... buiten het feit dat ik niks met 912's heb ..... dit is 'm naar mijn gevoel niet
Jesse - 912 schreef: Denken jullie dat de roest aan de onderkant te repareren is, en zo ja: is dit kostbaar?
Alles is te repareren - maar dit heeft zeker z'n prijs - komt bij dat dit hetgeen is dat je ziet ...... kan me wel een voorstelling maken van wat je nu niet ziet, maar tegen gaat komen als je er eenmaal aan begint
12 nov 2006 17:45
Ik vind het ook helemaal niks, heeft voor mijn gevoel weinig met Porsche te maken, skai interieur, zo'n roer ijzer als versnellingspook en ook het model....Ik zou liever in een 944 rijden, maar nogmaals persoonlijk....
12 nov 2006 17:50
Marcel schreef:Ik vind het ook helemaal niks, heeft voor mijn gevoel weinig met Porsche te maken, skai interieur, zo'n roer ijzer als versnellingspook en ook het model....Ik zou liever in een 944 rijden, maar nogmaals persoonlijk....
Is inderdaad maar goed dat daar de meningen over verdeeld zijn
Skai kan orgineel zijn voor dit model en dat roer ijzer vergt enige gewenning
Veiling is net opnieuw erop gezet, nu met een buy it now van $ 6900
Wat ik trouwens wel apart vind is dat de motor gereviseerd schijnt te zijn maar dat de carburateurs nog gedaan moeten worden.
Denk dat er meer geld in deze moet dan je in eerste instantie denkt.
12 nov 2006 18:31
Nou beste mensen, ik weet genoeg! Op deze Porsche ga ik niet bieden, ik zoek een solide basis voor restauratie, niet een bodemloze put!
12 nov 2006 18:39
Vergis je niet bij een restauratie.
Je komt altijd meer tegen dan verwacht en het kost altijd meer geld dan gedacht.
Wil je absoluut niet ontmoedigen, begrijp me goed. Maar het is een "fout" die snel gemaakt wordt als men begint aan een restauratie.
12 nov 2006 19:13
Marcel schreef:Ik vind het ook helemaal niks, heeft voor mijn gevoel weinig met Porsche te maken, skai interieur, zo'n roer ijzer als versnellingspook en ook het model....Ik zou liever in een 944 rijden, maar nogmaals persoonlijk....
Nou ja zeg, sinds wanneer heeft een klassieke 912 niks met het Porsche gevoel te maken en zo'n 944 wel ???. brrrrrrr
12 nov 2006 21:26
Mijn zinnetje begon met "Ik vind"....en de rest mag vinden wat zij willen...
maar met zo'n interieur heb ik dus echt niks, ook niks nostalgies
13 nov 2006 0:48
precies het zelfde interieurtje als een klassiek 911je hoor
niks mis mee
13 nov 2006 8:14
idd, en daarom dus ook niks voor mij....
13 nov 2006 10:17
Als ik de foto's goed bekijk vallen me vooral de slechte deuren op.
De kokerbalken zien er nog goed uit alleen is de bodem waarschijnlijk door waterlekkage doorgeroest van binnen uit.
Een 912 is gewoon een erg leuke en fijne auto om in te rijden.
Het heeft ook wel wat om zo'n auto juist niet te restaureren en er gewoon mee te gaan rijden nadat de techniek groot onderhoud heeft gehad en de carrosserie een anti roestbehandeling zodat deze blijft in de staat waar deze in verkeert. Uiteraard nadat eerst de bodem is gerepareerd.
Gewoon lekker nonchalant elke dag met een oude Porsche rijden ipv. een Golf diesel ofzo.
13 nov 2006 12:33
voor de e-bay vraagprijs koop je er in de VS ook eentje waar geen roest aan zit
13 nov 2006 15:23
Heeft iemand ervaring met de import van een 912 uit Amerika? Via ebay is natuurlijk een optie, maar je kunt de auto niet inspecteren en je hebt geen garanties. Kent een van jullie een dealer of bedrijf dat klassieke porsches exporteert naar ons land vanuit Amerika? Ik heb al veel gezocht maar niet echt iets geschikts vinden.
13 nov 2006 15:37
Dat laatste is net zo 'tricky' want ook dan heb je geen garanties
Het zal dus altijd een kwestie van vertrouwen blijven
Als je iets op het oog hebt, kan ik wel proberen of ik iemand kan vinden die er naar kan gaan kijken voor een kleine inspectie/proefrit etc. of eventueel zelfs een AKK
13 nov 2006 15:41
Ik kan me níet voorstellen dat je een 912 helemaal niets vindt. Het interieur en het mindere vermogen, oké. Maar de lijnen van de carroserie zijn in grote lijnen toch hetzelfde als de latere elfjes.
Maar ieder zijn mening
Thomas-
die een 912 echt een geweldig autootje vind, en waarbij er tot voor kort nog een in de garage stond-
13 nov 2006 16:41
Thomas Verheijen schreef:Ik kan me níet voorstellen dat je een 912 helemaal niets vindt. Het interieur en het mindere vermogen, oké. Maar de lijnen van de carroserie zijn in grote lijnen toch hetzelfde als de latere elfjes.
Ik begrijp Marcel wel volkomen.
Al vind ik zo'n 912 wel leuk , ik begrijp wat Marcel denkt en bedoeld met zijn uitspraak.
Waarom een 944 wel en een 912 niet voor Marcel
Een wijs iemand heeft me ooit gezegd
"Het maakt me niet uit hoe de buitenkant van de wagen eruit ziet, dat is voor de andere mensen. De binnenkant interesseert me , want daar moet IK inzitten en tegenaan kijken"
PS : Deze persoon reed in een super luxueuze en compleet full option ............ Ford Scorpio
(dus misschien toch niet zo wijs) Zeer prachtig van binnen maar oh zo lelijk van buiten.
13 nov 2006 16:53
911-lover schreef:Waarom een 944 wel en een 912 niet voor Marcel
Een wijs iemand heeft me ooit gezegd
"Het maakt me niet uit hoe de buitenkant van de wagen eruit ziet, dat is voor de andere mensen. De binnenkant interesseert me , want daar moet IK inzitten en tegenaan kijken"

...... Wat mij betreft ontkracht je met de "wijze uitspraak" juist het begrip voor de reactie van Marcel i.p.v. dat je 'm bevestigt
13 nov 2006 16:57
Er zijn mensen die meer belang hechten aan het gevoel dat ze hebben dan aan het uitzicht (buitenkant) van de wagen.
Ik denk dat Marcel daarop duidt door te zeggen dat hij liever in een 944 rijdt (die quasi hetzelfde interieur heeft dan een 911) als in de 912.
Dus ontkracht ik zijn stelling niet , maar duidt juist aan dat ik zijn denkwijze kan volgen
Marcel schreef:heeft voor mijn gevoel weinig met Porsche te maken, skai interieur, zo'n roer ijzer als versnellingspook en ook het model....Ik zou liever in een 944 rijden,
Terwijl Thomas schrijft
Thomas Verheijen schreef:Ik kan me níet voorstellen dat je een 912 helemaal niets vindt. Het interieur en het mindere vermogen, oké. Maar de lijnen van de carroserie zijn in grote lijnen toch hetzelfde als de latere elfjes.
13 nov 2006 17:06
911-lover schreef:Er zijn mensen die meer belang hechten aan het gevoel dat ze hebben dan aan het uitzicht (buitenkant) van de wagen ..... liever in een 944 rijdt (die quasi hetzelfde interieur heeft dan een 911) als in de 912.

..... Ik beschouw mezelf als één van die mensen ..... en juist daarom
wat mij betreft juist
geen bekrachtiging van zijn denkwijze. Het gedeelte van het interieur waar je tegen aan kijkt en dat voor een groot gedeelte van het gevoel zorgt is het dashboard

en dat lijkt van een 944, integenstelling tot het dashboard van een 912, nou juist
totaal niet op dat van een
911.
14 nov 2006 12:15
Ieder z'n mening, maar in mijn ogen heeft een 912 meer gemeen met een 911 dan een 944.
Het enigste grote punt waar de 911 en 912 met elkaar schelen zijn die 2 cilinders extra, bij een 944 komt daar de motor voorin nog bij, de andere lijnen etc.
Thomas-die wél veel waarde hecht aan de buitenkant van z'n auto, hoe wordt je anders verliefd op een porsche?-
14 nov 2006 13:15
Idem hier.
Ik vind de buitenkant ook zeer belangrijk (maar de binnenkant ook natuurlijk)
Maar ik denk dat dat duidelijk te lezen was in mijn eerste post voor wie het juist wil lezen.
14 nov 2006 17:12
ach, ieder het zijne toch
qua looks is de 912 zeker de oudere broer v.d. 911 en is de 944 een neefje maar Marcel begrijp ik wel hoor (denk ik teminste: die wil meer kwaliteit, luxe en moderne techniek).
als ik moest kiezen; de 912 als 2 e auto, naast de 944
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.