20 dec 2006 2:50
20 dec 2006 4:36
yohanv schreef:
* Zit er veel verschil tussen de 944 Turbo en 944 S2 ? Qua vermogen liggen ze vrij dicht bij elkaar.
yohanv schreef:
*Wat zijn de verschillen van een 968 vs 968CS ?
20 dec 2006 6:47
911-lover schreef:Een 968CS is een kale uitgeklede 968. Vroeger zijn de CS'en op de markt gebracht aan een goedkopere prijs dan de gewone.
Nu liggen de vraagprijzen van een CS hoger.
Ik heb in beide gereden en voor mij persoonlijk zweer ik bij de CS
20 dec 2006 10:23
20 dec 2006 10:55
20 dec 2006 11:14
20 dec 2006 12:03
leander schreef:986 met de 3.0 liter 16V is heel erg leuk. En zeker de variocam die zoals ik gehoord heb hetzelfde gevoel geeft als een Turbo. Omdat hoe hoger je in toeren komt hoe sneller die oppakt.
Ik zou voor de 968 gaan.
20 dec 2006 12:03
20 dec 2006 12:08
20 dec 2006 12:21
911-lover schreef:Voor mij moet de P niet een luxe auto zijn. Ook zijn de prestaties ( ondanks dat de officiele cijfers ze gelijk opgeven) duidelijk verschillend en is de CS vlotter zowel in acceleratie , herneming als in top)
20 dec 2006 14:12
20 dec 2006 14:27
yohanv schreef:
Ik ga rustig beginnen met een zoektocht naar een Porsche meer voor het dagelijks gebruik. Een 964/993 is nog te ver gezocht omdat ik de 911 Targa ook fantsoenlijk wil restaureren.
Daarvoor probeer ik mij te richten op de volgende types.
944 Turbo
944 S2
968 (e.v.t. CS)
20 dec 2006 14:29
20 dec 2006 14:52
20 dec 2006 16:09
20 dec 2006 16:56
Retep968 schreef:Ookal omdat een 968 gevoeliger is qua onderhoud (variocam, nokkenassen).
20 dec 2006 17:26
20 dec 2006 17:52
Jort schreef:Door de Variocam moet de kettingspanner in elk geval vaker worden gewisseld dan bij de S2.
Voort schuilt inderdaad bij elke 968 het gevaar van het pignonwiel/-lager. Reviseren of een nieuw bak zijn erg dure grappen (koop je bijna een S2 voor).
De meeste 968jes hebben doorgaans ook veel kilometers gelopen, waarmee het voordeel van de jaren (jonger) meestal weer vervalt.
20 dec 2006 18:20
Devils son schreef:Jort schreef:Door de Variocam moet de kettingspanner in elk geval vaker worden gewisseld dan bij de S2.
Toch alleen indien de distributieriem ook vervangen moet worden? Dan lijken mij de meerkosten mee te vallen.
Het kan op elk moment plotseling beginnen en dat hoeft dan niet slechts een licht fluiten of rammelen te zijn. Voorbeelden daarvan zijn op het 944 forum al voorbij gekomen.Voorts schuilt inderdaad bij elke 968 het gevaar van het pignonwiel/-lager. Reviseren of een nieuw bak zijn erg dure grappen (koop je bijna een S2 voor).
Klopt, maar je kan horen of de lager al naar z'n grootje is en als het lager een keer gaat fiepen dan wil dan nog niet zeggen dat je onmiddellijk aan de gang moet. En een tweedehandse bak is niet zo extreem duur... Voor 2500 euro moet je toch een eind komen (of is de bak van een 968 zo veel duurder dan bij een 944).
Geen idee, eerlijk gezegd. Maar dat drukt de prijzen van deze auto's wel.De meeste 968jes hebben doorgaans ook veel kilometers gelopen, waarmee het voordeel van de jaren (jonger) meestal weer vervalt.
Waarom denk jij dat 968's meer hebben gelopen dan S2's?
20 dec 2006 18:30
Jort schreef:Het kan op elk moment plotseling beginnen en dat hoeft dan niet slechts een licht fluiten of rammelen te zijn. Voorbeelden daarvan zijn op het 944 forum al voorbij gekomen.
Gebruikte bak is inderdaad de goedkoopste oplossing, maar de 6 bak wordt schaars (en daardoor ook weer duurder) door ditzelfde fenomeen.
20 dec 2006 18:37
Devils son schreef:
Toen ik een 968 had hield ik de fora aardig bij en het aantal gevallen waarbij de bak daadwerkelijk moest worden gerepareerd was niet hoog. Ik vraag mij dus af hoe groot het probleem nu werkelijk is (misschien op niveau 964 olielekkage?).
Waar de 968 de bak als zwak punt heeft, heeft de S2 de cilinderkop als zwak punt. Volgens mij is het dus een beetje lood om oud ijzer. En dan zou ik dus kiezen voor de modernere 968. Sterker nog: dat heb ik in het verleden gedaan!
20 dec 2006 18:41
Retep968 schreef:Heb alledrie gereden en vind voor dagelijks gebruik een S2 of een 968 het meest geschikt. Turbo heeft een flink turbo-gat, en een soort van 'alles-of-niets' rijgedrag.
20 dec 2006 18:45
20 dec 2006 21:30
Erick schreef:
Je mag wel eens een proef rondje rijden met mijn 951 (944 Turbo).
(kun je gelijk het roostertje meenemen, hahaha)
leander schreef:968met de 3.0 liter 16V is heel erg leuk. En zeker de variocam die zoals ik gehoord heb hetzelfde gevoel geeft als een Turbo. Omdat hoe hoger je in toeren komt hoe sneller die oppakt.
Ik zou voor de 968 gaan.
Porsche-944.nl schreef:Er werd een VarioCam (variabele kleppenregeling) op de nokkenas gezet, wat resulteerde in een hoger vermogen van 240 pk. Het was op dat moment de sterkste normally aspirated (turoboloze) 4 cilinder motor in productie.
20 dec 2006 21:37
Jort schreef:
Vraag Porsche356sc aka Harry er maar eens naar. Zijn 968 kreeg plotseling vervelende bakproblemen. Zijn zoektocht naar het probleem en de mogelijke oplossingen geven wellicht wat meer licht op de zaak.
Wat betreft de cilinderkop van de S2, dat heb ik ook wel eens gehoord. Maar nog nooit tegengekomen of iemand gehoord die zélf dit probleem had gehad. Gezien de hoeveelheid S2tjes kun je je dan ook met recht afvragen hoe groot dit "probleem" is. In NL zijn slechts 25 968jes geleverd door PON. Komt nog flink wat import bij, maar per saldo blijft het dan toch zuur als je van meerdere 968 rijders het probleem van het pignonwiel -/lager ter ore komt. Het risico zal niet heel groot zijn, maar ik zou er wel rekening mee houden bij aankoop.